Jump to content
Annons

Forumordlista för åldringar


Carl Cadello

Recommended Posts

Aah. Ok. "Tjenare" alltså.

Apropå okunskap, mitt ex hävde ur sig en del chockerande härligheter. Jag skrev ner en del av dem, mest på skoj, men när jag läser dem med vetskapen om att hon var helt allvarlig kan jag inte låta bli att glädjas över att hon inte längre är min flickvän. Här är några smakprov ur hennes fantastiska arsenal:

"Berlinmuren? Vad är det? Ligger inte den i Kina?" 😄

"Vem fan är August Strindberg?" (herrejävlar!)

"Mitt köttben åker ner" (hon menade tandköttet..)

"Vad betyder de där oranga bollarna?" (förtöjningsbojar för båtar)

"Men.. finns det inte etikljus?" (hon menade antikljus)

"Är Afrika det där som ligger under oss?" (ja jag vet, jag höll på att klappa ihjäl henne när hon sa det)

"Vi kan åka till det där konfirmationslägret!" (vi pratade om att bila genom Europa. Hon menade koncentrationslägret i Krakow..)

Haha... ja, djävlar. Kvinnan jag dejtar nu är tack och lov betydligt intelligentare.

😛

Jag hade en annan flickvän en gång i tiden som levererade följande briljanta frågeställningar:

"Vem är Davis Cup?" (lysande!)

"Benelux... det är väl en tvättmaskin?" (hon tänkte nog på Elektrolux..)

Undrar om det här säger mer om fruntimrena i sig, eller om mitt val av parners.

😄

🙁🙁😆😆

...

😠 Raggar du på samma bar som jag..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 93
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Aah. Ok. "Tjenare" alltså.

Apropå okunskap, mitt ex hävde ur sig en del chockerande härligheter. Jag skrev ner en del av dem, mest på skoj, men när jag läser dem med vetskapen om att hon var helt allvarlig kan jag inte låta bli att glädjas över att hon inte längre är min flickvän. Här är några smakprov ur hennes fantastiska arsenal:

"Berlinmuren? Vad är det? Ligger inte den i Kina?" :rolleyes:

"Vem fan är August Strindberg?" (herrejävlar!)

"Mitt köttben åker ner" (hon menade tandköttet..)

"Vad betyder de där oranga bollarna?" (förtöjningsbojar för båtar)

"Men.. finns det inte etikljus?" (hon menade antikljus)

"Är Afrika det där som ligger under oss?" (ja jag vet, jag höll på att klappa ihjäl henne när hon sa det)

"Vi kan åka till det där konfirmationslägret!" (vi pratade om att bila genom Europa. Hon menade koncentrationslägret i Krakow..)

Haha... ja, djävlar. Kvinnan jag dejtar nu är tack och lov betydligt intelligentare.

😛

Jag hade en annan flickvän en gång i tiden som levererade följande briljanta frågeställningar:

"Vem är Davis Cup?" (lysande!)

"Benelux... det är väl en tvättmaskin?" (hon tänkte nog på Elektrolux..)

Undrar om det här säger mer om fruntimrena i sig, eller om mitt val av parners.

😛

Så underbart..

Kan inte du starta en citattråd från fd flickvänner/pojkvänner med detta som utgångspunkt. Har flera, men måste bara komma på vilka det var nu igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

På senare tid har jag här på forumet upptäckt ord som jag inte förstår.

Ett exempel är Word!

Kan någon vara så vänlig att översätta?

Skratta ni, men en dag sitter ni där själva, är över 40 och fattar ingenting 😆

Har ni fler ord så kom med dem bara. Det finns väl alltid någon som kan vad de betyder.

048E8904.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde faktiskt inte att det existerade så obildade människor i ett land som Sverige.

Enligt dej så är ju knappt 50% av svenska folket såna.... eller? Var det inte du som påstod att lågutbildade röstade på röd/gröna partier?

😱

/ Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Nämns ibland på demosidorna, kan det vara musikrecensent eller nåt?

Artist & repertoar betyder det tydligen. Typ en talangscout.

Källa: Late Pico.

Late? 🙂🙂a025.gif

Eller vänta nu...

Skrev du på svenska? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Enligt dej så är ju knappt 50% av svenska folket såna.... eller? Var det inte du som påstod att lågutbildade röstade på röd/gröna partier?

😄

/ Mikke

Det är ett faktum att högutbildade i större grad röstar på borgerliga partier.

Det hade dock inget med den här saken att göra och min uppfattning är att man dessutom kan vara bildad fastän man saknar formell akademisk skolning. Den här personen är uppenbarligen obildad och vad beträffar politisk uppfattning gissar jag naturligtvis på att det rör sig om en vänstersympasitör. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt dej så är ju knappt 50% av svenska folket såna.... eller? Var det inte du som påstod att lågutbildade röstade på röd/gröna partier?

😳

/ Mikke

Det är ett faktum att högutbildade i större grad röstar på borgerliga partier.

Det hade dock inget med den här saken att göra och min uppfattning är att man dessutom kan vara bildad fastän man saknar formell akademisk skolning. Den här personen är uppenbarligen obildad och vad beträffar politisk uppfattning gissar jag naturligtvis på att det rör sig om en vänstersympasitör. 😕

Fel! Hon var totalt politisk ointresserad när vi träffades, och sympatiserade således inte med något politiskt parti. Efter att ha bearbetat henne ett tag fick jag henne dock att rösta som mig, vilket inte var åt vänster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Fel! Hon var totalt politisk ointresserad när vi träffades, och sympatiserade således inte med något politiskt parti. Efter att ha bearbetat henne ett tag fick jag henne dock att rösta som mig, vilket inte var åt vänster.

Bra jobbat! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt dej så är ju knappt 50% av svenska folket såna.... eller? Var det inte du som påstod att lågutbildade röstade på röd/gröna partier?

😛

/ Mikke

Det är ett faktum att högutbildade i större grad röstar på borgerliga partier.

Det hade dock inget med den här saken att göra och min uppfattning är att man dessutom kan vara bildad fastän man saknar formell akademisk skolning. Den här personen är uppenbarligen obildad och vad beträffar politisk uppfattning gissar jag naturligtvis på att det rör sig om en vänstersympasitör. 😉

Fel! Hon var totalt politisk ointresserad när vi träffades, och sympatiserade således inte med något politiskt parti. Efter att ha bearbetat henne ett tag fick jag henne dock att rösta som mig, vilket inte var åt vänster.

Det kanske var Löken du var tillsammans med 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat på förkortningen "ftw" som man ibland ser på engelskspråkiga forum. Vad betyder det, och när kan man använda det?

For the win, tror jag.

EDIT: Eller näe, nu blev jag osäker. Kan man ens säga så? 😉

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat på förkortningen "ftw" som man ibland ser på engelskspråkiga forum. Vad betyder det, och när kan man använda det?

For the win, tror jag.

EDIT: Eller näe, nu blev jag osäker. Kan man ens säga så? 😉

Så kan man säkert säga, men jag förstår inte riktigt vad det innebär...

Använd det i en mening 😛

(och meningen får inte vara "vad betyder ftw?")

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Några av Glaskattens teser:

-Carl Bildt har svagt internationellt anseende.

-Budgeten kommer få ett negativt mottande i pressen.

-1990-talets kris berodde på det borgerliga styret.

-Marklund har skrivit kvalitativa böcker

-Den som övar mycket blir nästa Hendrix.

-Freedomhouses forskning har dåligt anseende.

Samtliga teser har med hjälp av seriösa källor visat sig vara felaktiga.

Dessa teser kräver ju faktiskt också en förklaring...tack för insamlandet Löken, nu är jag helt övertygad om att Glaskatten är tämligen debil och alls inte skall tas på allvar.

Men jag lägger ändå till Glaskattens oförglömliga tes om att alla (alla) houselåtar innehåller James Brown-samplingar....

Och han fortsätter hävda det å det bestämdaste.

Chroma - Bree (som i shoo bre) betyder helt enkelt "polar'n".

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Dessa teser kräver ju faktiskt också en förklaring...tack för insamlandet Löken, nu är jag helt övertygad om att Glaskatten är tämligen debil och alls inte skall tas på allvar.

Men jag lägger ändå till Glaskattens oförglömliga tes om att alla (alla) houselåtar innehåller James Brown-samplingar....

Och han fortsätter hävda det å det bestämdaste.

Chroma - Bree (som i shoo bre) betyder helt enkelt "polar'n".

😉

Ja, han är otrolig. Notera också att min signatur endast innehåller ett axplock av Glaskattens märkliga syn på sakter och ting. Det finns avsevärt mer att ta fram vad beträffar den saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat på förkortningen "ftw" som man ibland ser på engelskspråkiga forum. Vad betyder det, och när kan man använda det?

For the win, tror jag.

EDIT: Eller näe, nu blev jag osäker. Kan man ens säga så? 😉

Så kan man säkert säga, men jag förstår inte riktigt vad det innebär...

Använd det i en mening 😛

(och meningen får inte vara "vad betyder ftw?")

Öhm... Typ "Pazo ftw!" om han kanske har hjälpt mig eller nått. Om man tycker nått är bra eller nått! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat på förkortningen "ftw" som man ibland ser på engelskspråkiga forum. Vad betyder det, och när kan man använda det?

For the win, tror jag.

EDIT: Eller näe, nu blev jag osäker. Kan man ens säga så? 😉

Så kan man säkert säga, men jag förstår inte riktigt vad det innebär...

Använd det i en mening 😛

(och meningen får inte vara "vad betyder ftw?")

Öhm... Typ "Pazo ftw!" om han kanske har hjälpt mig eller nått. Om man tycker nått är bra eller nått! 😛

Ok, då var det som jag trodde då, förutom att jag trodde det betydde "for the world" =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat på förkortningen "ftw" som man ibland ser på engelskspråkiga forum. Vad betyder det, och när kan man använda det?

For the win, tror jag.

EDIT: Eller näe, nu blev jag osäker. Kan man ens säga så? 😉

Så kan man säkert säga, men jag förstår inte riktigt vad det innebär...

Använd det i en mening 😛

(och meningen får inte vara "vad betyder ftw?")

Öhm... Typ "Pazo ftw!" om han kanske har hjälpt mig eller nått. Om man tycker nått är bra eller nått! 😛

Ok, då var det som jag trodde då, förutom att jag trodde det betydde "for the world" =)

Kanske det! Ska kolla lite...

Muhahah! Det var for the win! http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ftw

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror dig, jag påstod inte att det betydde något annat, demonstrerade bara min okunskap 😛

edit: Overkill ftw!

Jag blev bara glad att jag hade rätt 🙂 Fast det kanske inte är så bra att jag kunde det? 😛

"For The Win: Commonly used among geeks to express their enthusiasm for something." 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...