Jump to content
Annons

Testa hur tondöv du är 2


Overkill

Recommended Posts

Annons

Fick 0,525Hz. Det kändes som ett rättvist resultat, för därefter kom en tröskel som jag inte lyckades komma över. Hörde inte någon skillnad, eller ibland gjorde jag det, men kunde inte avgöra vilken ton som var lägre.

Riktigt bra utformat test iallafall, slumpens inverkan lär väl minska en hel del när ett felaktigt svar tar tillbaks en till föregående nivå gissar jag på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick 0,75 hz så jag är rätt nöjd. Fick inte så bra på det andra, vilket iofs kan ha vart pga jag hade musik överallt omkring mig, typ Razorlight från rummet bredvid och Red Hot nerifrån XD

Men jo, tycker det i regel är bra test. Han borde göra ett rytmtest oxå tycker man. Där hade jag antagligen fått galet mycket sämre XD

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången: 0.825 Hz, andra försöket 0.225 Hz. Då lyssnade jag om ett par gånger på varje ton andra gången. Det blir verkligen svårt när man kommer ner i små skillnader. Var nere flera ggr på 0.09-nåt Hz, där känns det mest som en aning färgskillnad på tonerna.

Jag tror att det lätt blir så att man lurar sig att tro att nästa intervall är åt samma håll som det föregående. För mig hjälpte det att liksom ställa in mig på att lyssna efter ett håll i taget. Alltså först tänka att den andra är högre, och sen lyssna igen och tänka att den är lägre. Då känner man vilket alternativ som känns rätt!

Det var ju kul att lyckas lite bättre på detta (99.1st Percentile) än på det första tondöv-testet. Där fick jag under 70% har jag för mig.

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...