Jump to content
Annons

Testa hur tondöv du är 2


Overkill

Recommended Posts

Annons

At 500 hz, you can reliably differentiate two tones 1,05hz apart.

Hade lite bråttom ibland dock..

Hade 80,6% rätt på det andra testet.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

"at 500 Hz, you can reliably defferentiate two tones 1.125 Hz apart"

Jag tror inte att jag är så mycket bättre än detta, men jag var tvungen att lyssna extra flera gånger, tror faktiskt min tinitus är med och försvårar i detta test.

Kanske skall ta och göra om det några gånger också. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftigt test! Jag har alltid varit hopplöst dålig på sånt här, hade problem att höra skillnad vid 6Hz första gången. Nu är jag nere och tassar vid 0,375Hz som bäst, efter kanske en dryg halvtimmes övning. Coolt att det går att förbättra sig såpass mycket på så lite tid... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Hu så hemskt!! 😄 Skrajj kan nan bli för mindre! 😄

Jag vill hällre leva i okunnighet ang. gehöret.

Sanningen är obehaglig ibland!

Tondöv sen födseln.

Tala för dig själv skriker Kalle. Jo det är hans pappa som inte prickar rätt inom en kvint.

Hälsar alla vänligt

Kalle i Kalmar och han, utom allt hopp, pappa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla verkar tro att bara för att de pysslar med musik så måste de vara uberbra på sånnahär testar 😛

1.5Hz fick jag. Ska testa med hörlurar imorrn se om det skiljer något. Men jag tycker det är helt ok ändå. Så länge jag kan stämma gitarren någorlunda så 😄 Kul test!

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt jobbigt efter ett tag! Körde rakt ner på 0.1 nånting, men efter en stund där blev jag helt totalt värdelös. Lustigt att mellan 0.8 och 1.5 så hörde jag i början skittydliga skillnader men efter en stund var det klurigt även där.

edit:

märkte ju sen att det tar slut när jag gjorde om! 🙁 Jag fick 0.975. Är nog inte bättre än så. Fast samma sak igen: dundrade raka spåret ner på jättelåga skillnader och missade en del på slutet. damp? 😕

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

0,45 på tredje försöket...

Har gjort det två ggr tidigare fast det var då en annan version där jag tror betygen var annorlunda.. Kändes på något sätt lättare denna gång. Kanske är vanan. Var som lägst nere på 0,09375 Hz skillnad där det var omöjligt att höra skillnad.

0,375 på fjärde 😆

Redigerat av BozoBlade
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...