Jump to content
Annons

Instrumentet som är mest ute nu?


1up

Recommended Posts

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

http://i83.photobucket.com/albums/j301/the...tarkeyboard.jpg

Mannen till höger spelar på ett instrument som är rätt ute.

Minns att vi diskuterade detta för ett tag sedan. Någon tyckte fortfarande att det var coolt (Robert Wells)

https://www.studio.se/index.php?showtopic=31085&hl=

Ah, fast det förklaras ju av att hela Robert Wells är ute. Jag har hört att han var med i en olycka involverande radioaktivitet som styrde om alla hans hjärnceller att bara spela piano, det är därför han ser ut som han gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näsflöjt!

Omöjligt att tänka sig att nån artist med självrespekt och sunt förnuft som vågar synas i samma rum som detta instrument, med tanke på alla paparazzi som gömmer sig i buskarna. Rubrikerna skulle inte vara nådiga... Skulle knappast funka att Robby Williams glider in på scenen i en sönderriven t-shirt och boxershorts och drar igång ett näsflöjtsolo... Tänk er fjortisfansens miner... obetalbart!

Var på en spelning med bandet Freak kitchen i lördags i göteborg. I mitten av settet spelade trummisen "White christmas" på näsflöjt...

Jättehippt? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Näsflöjt!

Omöjligt att tänka sig att nån artist med självrespekt och sunt förnuft som vågar synas i samma rum som detta instrument, med tanke på alla paparazzi som gömmer sig i buskarna. Rubrikerna skulle inte vara nådiga... Skulle knappast funka att Robby Williams glider in på scenen i en sönderriven t-shirt och boxershorts och drar igång ett näsflöjtsolo... Tänk er fjortisfansens miner... obetalbart!

😕

THen again... Har näsföljt någonsin varit inne? Allvarligt?

Nä, men nu är det inne iaf!! Det ska jag se till!

Redigerat av Slipped_Away
Link to comment
Dela på andra sajter

Näsflöjt!

Omöjligt att tänka sig att nån artist med självrespekt och sunt förnuft som vågar synas i samma rum som detta instrument, med tanke på alla paparazzi som gömmer sig i buskarna. Rubrikerna skulle inte vara nådiga... Skulle knappast funka att Robby Williams glider in på scenen i en sönderriven t-shirt och boxershorts och drar igång ett näsflöjtsolo... Tänk er fjortisfansens miner... obetalbart!

😆

THen again... Har näsföljt någonsin varit inne? Allvarligt?

Nä, men nu är det inne iaf!! Det ska jag se till!

fan va mäktigt.. du e fan helt besatt av totp.. iofs den låten e bra som fan!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är iof oftas dom instrument som är ute som kan vara intressanta. Har dock märkt att det finns tendenser till att man använder allt mindre 'riktig' elgittar i dag. Det är inte bara band som Kean och Koop som har bannlyst elgitarren det blir allt vanligare i kommersiella produktioner att skippa gittaristen helt. Så kanske är gitarren lite ute idag.

Det skiter jag dock fullständigt i men nog verkar guran vara iallafall lite ute.

Precis vad jag tänkte på.

Tror jag aldrig hört ett elgitarrsolo på flera år på radion, om man ser till nya låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag aldrig hört ett elgitarrsolo på flera år på radion, om man ser till nya låtar.

Hur har du lyckats undvika Dani California?

1) Jag tänkte mest på musik som man hör på radion. Typ Rix FM å sånt.

2) Om Dani Californa gjordes nyligen så kanske elgitarrsolon är inne igen - men först nu då? 😆

3) Undantag bekräftar regeln. Blir ändå svårt att nämna fler än 5 kända låtar som innehar elgitarrsolon senaste 7 åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

1) Jag tänkte mest på musik som man hör på radion. Typ Rix FM å sånt.

2) Om Dani Californa gjordes nyligen så kanske elgitarrsolon är inne igen - men först nu då? 😆

3) Undantag bekräftar regeln. Blir ändå svårt att nämna fler än 5 kända låtar som innehar elgitarrsolon senaste 7 åren.

1) Ja, den har gått på radion - Rix FM, till exempel.

2) Nej, elgitarrsolon är inne hela tiden skulle jag vilja säga. Men eftersom elgitarrsolon framförallt förekommer i rockmusik och radiokanalerna oftast väljer att spela andra låtar hör du inte dem.

3)Haha, skulle jag inte vilja säga. Jag lyssnar aldrig på radio frivilligt, men ibland vid bilresor lyssnar föräldrarna på radio. "Dani California", Simple Plans "Untitled", "Hard Rock Hallelujah" innehåller väl ett elgitarrsolo samt Panic! At The Discos och Sunrise Ave.s låtar innehåller säkerligen solo de med. Och det är under 2006/2007.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Jag känner att Dobro är lite ute, typ Mark Knopfler-lir och dylikt.

Däremot kan jag tänka mig att Ovation-gitarrer kan komma starkt (dom som ser ut som en sköldpadda ungefär 😄 ).

Nåja, den var i alla fall poppis i början av 80-talet. (Och det är 80-talet som räknas! 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja, den var i alla fall poppis i början av 80-talet. (Och det är 80-talet som räknas!  😄  )

Men pannband är fortfarande lika hett!

Tänkt dig paradise city utan axl med pannband? doesnt work.

80-talet var ju verkligen pionjäråren för massvis med genrer, synt, ny hiphopp pop.....massa olika metal.

Så vi som va med tycker nog itne så illa om det ändå 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Nåja, den var i alla fall poppis i början av 80-talet. (Och det är 80-talet som räknas!  😄  )

Men pannband är fortfarande lika hett!

Skorna är i alla fall. eh... röda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va sägs om färgorgel, inte så hett som 1975 skulle jag tro.

(Blå, röd, röd, röd, grön, grön, gul, gul.) 😄

fortsätter det; "gick åt helvete, färgblind?"

..." och då var jag jövligt glad att jag inte lyckades övertala farsan att få spela basfiol"

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj har den här gamla tråden vaknat igen. Så trevligt.

Eftersom jag är uppväxt med en dragspelande far så har jag alltid varit lite allergisk mot just dragspel. Först på senare år har jag kommit på att det kan vara helt ok ibland.

Därför nominerar jag trubadurgitarr till en plats på mest-ute-listan! Harviga G Cadd9-rundor genom piezomick! Huvva....

/Linkowich

...som på förekommen anledning också vill poängtera att den musik som vanligen spelas på dragspel här i sverige INTE är folkmusik. Skilj på gammeldans/gammeltjo/"kultis" och folkmusik för böfvelen!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

/Linkowich

...som på förekommen anledning också vill poängtera att den musik som vanligen spelas på dragspel här i sverige INTE är folkmusik. Skilj på gammeldans/gammeltjo/"kultis" och folkmusik för böfvelen!! 😉

Linkowich vs (stora delar av) Musiksverige; 1-0

Link to comment
Dela på andra sajter

1) Jag tänkte mest på musik som man hör på radion. Typ Rix FM å sånt.

2) Om Dani Californa gjordes nyligen så kanske elgitarrsolon är inne igen - men först nu då? 😉

3) Undantag bekräftar regeln. Blir ändå svårt att nämna fler än 5 kända låtar som innehar elgitarrsolon senaste 7 åren.

1) Ja, den har gått på radion - Rix FM, till exempel.

2) Nej, elgitarrsolon är inne hela tiden skulle jag vilja säga. Men eftersom elgitarrsolon framförallt förekommer i rockmusik och radiokanalerna oftast väljer att spela andra låtar hör du inte dem.

3)Haha, skulle jag inte vilja säga. Jag lyssnar aldrig på radio frivilligt, men ibland vid bilresor lyssnar föräldrarna på radio. "Dani California", Simple Plans "Untitled", "Hard Rock Hallelujah" innehåller väl ett elgitarrsolo samt Panic! At The Discos och Sunrise Ave.s låtar innehåller säkerligen solo de med. Och det är under 2006/2007.

1) Okej då har jag missat att den gått på radio helt enkelt...

2 & 3) ... Men du kan väl hålla med om att elgitarren hade en större roll även i popmusik förr i jämförelse med nu? Även om det kanske inte är det instrument som är mest ute nu. Dock finner jag det mer intressant att diskutera det här än t ex dragspel eller näsflöjt som ändå aldrig varit inne i de genrer jag antar vi sysslar med. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

booster (oregistrerad)

Nåja, den var i alla fall poppis i början av 80-talet. (Och det är 80-talet som räknas!  😉  )

Men pannband är fortfarande lika hett!

Tänkt dig paradise city utan axl med pannband? doesnt work.

80-talet var ju verkligen pionjäråren för massvis med genrer, synt, ny hiphopp pop.....massa olika metal.

Så vi som va med tycker nog itne så illa om det ändå 🙂

Well...

"Paradise City" funkar inte oavsett hur många pannband den där skrikande divan kränger på sig...

(oj, nu blir man väl jagad med blåslampa bara för att man klankar ner på ett av historiens mest överskattade rockband...)...(satan, där kom en känga till... Kan inte hålla mig...)

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

booster (oregistrerad)
Rhodes är sjukt ute.

Jaha, och vad baserar du det på?

Rhodes är sjukt inne....

Håller förresten med om att; panflöjt måste/borde väl vara på utgång? snälla... (vem det nu är som bestämmer sånt...)

Redigerat av booster
Link to comment
Dela på andra sajter

2 & 3) ... Men du kan väl hålla med om att elgitarren hade en större roll även i popmusik förr i jämförelse med nu? Även om det kanske inte är det instrument som är mest ute nu. Dock finner jag det mer intressant att diskutera det här än t ex dragspel eller näsflöjt som ändå aldrig varit inne i de genrer jag antar vi sysslar med. 😉

Ja, men att säga att elgitarr är ute och att man aldrig hör elgitarrer längre är överdrivet.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Paradise City" funkar inte oavsett hur många pannband den där skrikande divan kränger på sig...

(oj, nu blir man väl jagad med blåslampa bara för att man klankar ner på ett av historiens mest överskattade rockband...)...(satan, där kom en känga till... Kan inte hålla mig...)

😉

*letar efter blåslampan*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...