Jump to content
Annons

Taskig attityd i musikaffärer


Pluffo

Recommended Posts

Fast, jag halkade in i yrket via teater och jämfört med teaterfolk så är musiker väldigt trevliga.

Teaterfolk förstår ingenting om teknik utan tror att det är något som bara finns där i samma sekund som dom ber om det.

Jo teater folk kan vara jvligt jobbiga, men det är oerfarnamusiker också för att inte tala om folk som inte har någon erfarenhet av varken musik eller teater.

Jag skulle fixa en mic en gång åt våran käre Bo Lundgren (M). Detta var i en ganska stor (ca 700 pers) konsertlokal avsedd för klassisk musik, i övrigt känd som rundgångshålan. Jag frågade om vad han ville ha när han pratade och han tyckte en handmic blev bra (dynamisk). Men han ville ju inte stå på scenen uten han ville komma "nära folket". Oki tyckte jag, men håll micken ganska nära munnen och spring hälst inte och ställ dig precis vid en högtalare. "jag har gjort det här tusen gången, jag kan det här" svarade han. Tror ni inte gubben invisas med att håla micken en meter från munnen så man fick "gaina" som satan och sedan envisades med att lite då och då springa framför högtalaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En gång på Musikbörsen I Malmö skulle en kompis till mig handla ett elpiano. Det enda ex av just det piano han ville ha var ett provexemplar som var på väggen som alla kunde testa. Min kompis hade inte alla pengar just vid det tillfället eftersom han mest bara skulle kolla läget, och eftersom det bara var det exemplaret kvar så beslöt han sig för att lägga ut en summa handpenning.

Precis innan vi stack sa han åt försäljaren att lägga ut piano på lagret eller nått så att inte en massa folk fortfarande skulle pilla på "hans" piano.

"Självklart!" sa säljaren med flin.

Men fan hade han inte lagt undan pianot nånstans när vi kom tillbaka en-två veckor senare, och när vi nämde att han lovade att lägga undan pianot så sa han i stil med "Jag har fan inte alltid tid till sånna saker".

Och när vi sa att vi skulle ha telekablar så att vi kunde använda pianot sa han i stil med "Jasså!? Ska du ha DET också!?", väldigt ohyffsat.

Musikbörsen i Malmö tycker jag är allmänt otrevliga och arroganta.

Butiker som håller måttet är Halméns i Helsingborg, bortsätt från att de kan vara lite glömska ibland. 😠

Och Holmerup också. När jag skickade en beställning skickade Claes två mail för att vara säker på att jag fått mailet. *tummen upp*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har det ändå väldigt bra... Jag köper sen 5 år tillbaka alla mina saker på vår lilla lokala musikaffär vilket har gett mig fördelen att få 5-40% rabbat på allt jag köper. + mer fringisar. Köpte t ex mina trummor + cymbaler mm för 19 tusen totalt... skulle kostat 27 listpris... Sen när man är stammis står man och snackar en massa och får tipps om saker mm...

Musikbörsen(gävle) är jag helt less på. jag köpte min bas(senaste) där för 9 papp. Fick inte en krona prut eller ens softcase el. axelband gratis!!!! Inte fick man nån hjälp. När man kommer dit står de alltid i kassan och snackar med bekanta eller sig själva... urk.

btw, Claes, såg inte förns nu vad din avatar föreställde... Mononoke power 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo teater folk kan vara jvligt jobbiga, men det är oerfarnamusiker också för att inte tala om folk som inte har någon erfarenhet av varken musik eller teater.

-------

men håll micken ganska nära munnen och spring hälst inte och ställ dig precis vid en högtalare. "jag har gjort det här tusen gången, jag kan det här" svarade han. Tror ni inte gubben invisas med att håla micken en meter från munnen så man fick "gaina" som satan och sedan envisades med att lite då och då springa framför högtalaren.

Känner igen det där...

Talgrejer är allmänt jobbiga just för att dom som talar verkar tro att om dom kan höra sig själva så hör alla andra lika bra.

Men klassikern är ju sångare som ställer sig på scen, kör in micen i monitorn och skriker om att man ska öka monitor så att dom kan höra sig själva genom oväsendet, dvs tjutet...

Nä, amatörer...

Ibland så verkar det på vissa som att dom tror att det är publiken som har fått betalt för att underhålla dom, på scenen, istället för tvärtom...

Men jag gör inte sånt längre, föredrar att ha ett fåtal kunder som man har en bra kontakt med än att ta sådana horjobb.

Det höll på att bli ett horjobb i somras men vi kom ihop oss om vad som var viktigast, dom på scen eller dom i publiken... så det fick va.

-Dom försökte köra utan ljud istället 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Butiker som håller måttet är Halméns i Helsingborg, bortsätt från att de kan vara lite glömska ibland. 😠

Och Holmerup också. När jag skickade en beställning skickade Claes två mail för att vara säker på att jag fått mailet. *tummen upp*

Är man lite osäker och det finns två mailadresser att välja på, så vet man ju inte riktigt vilken som gäller - så då är det säkrare att skicka till båda...

Jag vet hur frustrerande det är att skicka iväg ett mail och sedan inte få något svar, så jag försöker alltid svara snabbt - men ibland lyckas inte ens jag med det, utan det kan ta ett par dagar... 😠 Oftast hinner jag dock med allt inom rimlig tid...

En liten reklamlänk.

Link to comment
Dela på andra sajter

btw, Claes, såg inte förns nu vad din avatar föreställde... Mononoke power 😠

Ok - det var mer än jag visste. Jag tyckte att den såg ut lite som en Jawa - och jag hittade inga andra StarWars-liknande avatarer bland dem jag hade hämtat här och där, så det fick bli den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo teater folk kan vara jvligt jobbiga, men det är oerfarnamusiker också för att inte tala om folk som inte har någon erfarenhet av varken musik eller teater.

-------

men håll micken ganska nära munnen och spring hälst inte och ställ dig precis vid en högtalare. "jag har gjort det här tusen gången, jag kan det här" svarade han. Tror ni inte gubben invisas med att håla micken en meter från munnen så man fick "gaina" som satan och sedan envisades med att lite då och då springa framför högtalaren.

Känner igen det där...

Talgrejer är allmänt jobbiga just för att dom som talar verkar tro att om dom kan höra sig själva så hör alla andra lika bra.

Men klassikern är ju sångare som ställer sig på scen, kör in micen i monitorn och skriker om att man ska öka monitor så att dom kan höra sig själva genom oväsendet, dvs tjutet...

Nä, amatörer...

Ibland så verkar det på vissa som att dom tror att det är publiken som har fått betalt för att underhålla dom, på scenen, istället för tvärtom...

Men jag gör inte sånt längre, föredrar att ha ett fåtal kunder som man har en bra kontakt med än att ta sådana horjobb.

Det höll på att bli ett horjobb i somras men vi kom ihop oss om vad som var viktigast, dom på scen eller dom i publiken... så det fick va.

-Dom försökte köra utan ljud istället 😠

Jag tar tyvärr de där hor jobben eftersom jag (bortsett från i år, då jag undervisat istället) pluggar musik och gärna vill ha pengar för att kunna köpa gitarr och sånt. Men man blir ju så glad när det sitter (ofta) väldigt trevliga studiomusiker eller liknande på senen som också är måna om att det skall låta bra och fattar hur allt hänger ihop (tex att man kan inte banka på som satan på trommorna när en kör skall gå fram). Det bästa jag har varit med om var en gospelkonsert, jag fick mer än en hel dag på mig att ställa ljudet och det var bra musiker med som jag kände en del av. Jag är väldigt ledsen att ingen spelade in det, men det vara många som kom fram och tackade för bra ljud efter konserten, det har inte hänt mig så många gånger förut i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Futuro (oregistrerad)

Musikbörsen malmö via telefon:

Jag: Tjena, har ni några terratec kort inne? (rea enligt hemsidan..)

MB: nej, det är slut. Men vi har några andra (rabblar dyrare märken)

Jag: ok näe men hej då.

Cyklar ned på eftermiddagen, går in i butiken och ser en hel palljävel full med kort.

Musikbörsen malmö, på plats:

MB: kan jag hjälpa till med nått?

Jag: skulle vilja kolla några basar

MB: ok, det går bra. Får jag ta din väska bara.

Jag: ehh...

Ska man bränna några tusen och blir inte betrodd att ha en väska med sig (liten även)

Vafan ska jag sno? Sladdar? Snart 30 och endå inte rumsren tydligen.

Känns nästan smutsigt. Köpte dock en bas i en annan affär med trevligare bemötande.

Har bara dåliga erfarenheter av MB malmö tyvärr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Andreassons musik i Göteborg äger alla andra!

Observera att detta var mitt första besök i denna butik, andra musikaffärer brukar ha en tendens att rata alla nya kunder till förmån för stammissar och polare (Estrad - Karlstad T.EX.) Bättre service än man får hos Andreassons musik finns inte, jag skulle köpa lite grejer för att kunna göra bättre inspelningar hemma. Hade väl inte riktigt koll på vad jag behövde men fick hjälp på en gång, vi gick igenom olika tekniska lösningar i säkert en halvtimme och jag fick med mig ett par lösningar på mitt problem. Han som hjälpte mig var nog ändå inte helt nöjd med de förslag som han gett så han bad om min E-post. Två dagar senare så hade han skickat ett alternativ till, helt grymt... Det bästa är att Andreassons faktiskt försöker finna lösningar som man kan ha nytta av och inte kostar mer än man tänkt lägga ut. Annars är det ju tyvärr ofta så att man typ går till "musikaffären" i tron om att man behöver en E-sträng, och går ut, efter att ha blivit utsatt för någon jäkligt ivrig, förståsigpåig säljare, helt övertygad om att man absolut måste köpa ett tiopack GorTexsträngar @ 350:- och en stämapparat för 30.000:-, och varför inte en ny gitarr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Observera att detta var mitt första besök i denna butik, andra musikaffärer brukar ha en tendens att rata alla nya kunder till förmån för stammissar och polare (Estrad - Karlstad T.EX.)

Oki jag kanske tillhör båda dessa nu, men jag har alltid fått både bra pris och bra service där

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar tyvärr de där hor jobben eftersom jag (bortsett från i år, då jag undervisat istället) pluggar musik och gärna vill ha pengar för att kunna köpa gitarr och sånt. Men man blir ju så glad när det sitter (ofta) väldigt trevliga studiomusiker eller liknande på senen som också är måna om att det skall låta bra och fattar hur allt hänger ihop (tex att man kan inte banka på som satan på trommorna när en kör skall gå fram). Det bästa jag har varit med om var en gospelkonsert, jag fick mer än en hel dag på mig att ställa ljudet och det var bra musiker med som jag kände en del av. Jag är väldigt ledsen att ingen spelade in det, men det vara många som kom fram och tackade för bra ljud efter konserten, det har inte hänt mig så många gånger förut i alla fall.

Numera kör jag reparationer och discouthyrningar för att få in pengar, så jag kan ju vara lite kräsen och jag har ju inget annat som kostar heller, bortsett ifrån att man vill utöka PAsystemet en hel del förstås.

Men visst är det kul när det är bra musiker man jobbar med, så att spelningen blir sådär enormt bra så nackhåren reser sig typ, det är ju därför man håller på. 😠

Själv så har jag inte heller råkat ut för så många som kommit fram och tackat efter ett gig, men visst har det hänt någon gång. Den roligaste kommentaren var en arrangör som efter en spelning på mosebacke (ett ställe i sthlm) som sa att "under mina 25år på dansbandsturne så har jag aldrig hört så bra ljud" då blir man glad. 😠

Annars så brukar folk i allmänhet bara kräva att det skall vara bra, och är det bra så tackar dom musikerna, är det något fel däremot så får man höra det...

(väldigt otacksamt yrke egentligen, bättre med ljus)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar tyvärr de där hor jobben eftersom jag (bortsett från i år, då jag undervisat istället) pluggar musik och gärna vill ha pengar för att kunna köpa gitarr och sånt. Men man blir ju så glad när det sitter (ofta) väldigt trevliga studiomusiker eller liknande på senen som också är måna om att det skall låta bra och fattar hur allt hänger ihop (tex att man kan inte banka på som satan på trommorna när en kör skall gå fram). Det bästa jag har varit med om var en gospelkonsert, jag fick mer än en hel dag på mig att ställa ljudet och det var bra musiker med som jag kände en del av. Jag är väldigt ledsen att ingen spelade in det, men det vara många som kom fram och tackade för bra ljud efter konserten, det har inte hänt mig så många gånger förut i alla fall.

Numera kör jag reparationer och discouthyrningar för att få in pengar, så jag kan ju vara lite kräsen och jag har ju inget annat som kostar heller, bortsett ifrån att man vill utöka PAsystemet en hel del förstås.

Men visst är det kul när det är bra musiker man jobbar med, så att spelningen blir sådär enormt bra så nackhåren reser sig typ, det är ju därför man håller på. 😠

Själv så har jag inte heller råkat ut för så många som kommit fram och tackat efter ett gig, men visst har det hänt någon gång. Den roligaste kommentaren var en arrangör som efter en spelning på mosebacke (ett ställe i sthlm) som sa att "under mina 25år på dansbandsturne så har jag aldrig hört så bra ljud" då blir man glad. 😠

Annars så brukar folk i allmänhet bara kräva att det skall vara bra, och är det bra så tackar dom musikerna, är det något fel däremot så får man höra det...

(väldigt otacksamt yrke egentligen, bättre med ljus)

Det som var väldigt kul med just den här konserten var att det både kom en 70-åtig tant och sa "tack för mycket bra ljud det är inte ofta" och en 20-åring som tyckete det va "grymt bra". Då känner man sig lyckad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som var väldigt kul med just den här konserten var att det både kom en 70-åtig tant och sa "tack för mycket bra ljud det är inte ofta" och en 20-åring som tyckete det va "grymt bra". Då känner man sig lyckad.

Jo det lät ju trevligt 😄

Apropå tanter så berättade en kompis som jobbar som ljudtekniker på konserthuset här i sthlm om en sak som hände honom för nån månad sedan.

Dom hade en konsert där och ett par tanter skällde ut honom för att dom spelade fel låtar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som var väldigt kul med just den här konserten var att det både kom en 70-åtig tant och sa "tack för mycket bra ljud det är inte ofta" och en 20-åring som tyckete det va "grymt bra". Då känner man sig lyckad.

Jo det lät ju trevligt 😄

Apropå tanter så berättade en kompis som jobbar som ljudtekniker på konserthuset här i sthlm om en sak som hände honom för nån månad sedan.

Dom hade en konsert där och ett par tanter skällde ut honom för att dom spelade fel låtar....

Jvlar va bra, jag älskar våra gamla ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man bränna några tusen och blir inte betrodd att ha en väska med sig (liten även)

Vafan ska jag sno? Sladdar? Snart 30 och endå inte rumsren tydligen.

Känns nästan smutsigt. Köpte dock en bas i en annan affär med trevligare bemötande.

Har bara dåliga erfarenheter av MB malmö tyvärr...

Men lägg av!

Självklart ska dom kunna be om att man inte går runt med väskor, och det finns nog brottslingar i alla åldrar ska du se. Liten enkel åtgärd som antagligen sparar dom en massa pengar, går inte för dom att handplocka ut folk som ser "rumsrena" ut och låta dom gå runt med väskor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju säga nått bra om någon musik affär här i Sverige. På Andreasson´s i Göteborg blir jag alltid mycket bra behandlad. Dom ligger ungefär på samma priser som alla andra musik affärer i Göteborg, men dom är alltid villiga att ge en rabatt på vad som helst man än köper. Sen så är säljarna nästan alltid på en så fort man kommer i i butiken. Och gör dom inte det så är dom 9 av 10 gånger upptaget med nått annat.

Så jag kan bara säga cred till Andreasson´s  😉

Hej,

 

 

Jag har inte samma erfarenhet. Orden är inte exakta enligt nedan, men andemeningen är mer beskrivande i alla fall.

 

När jag skulle fråga en kille, på Andreassons i Göteborg, efter ett ljudkort med uttag för hörlurar såsom M-audio Firewire 410, Firewire Audiophile eller Quatafire Firewire 610 så sade han att: Det skall du inte ha (i singularis) utan jag har ett annat här som är bra - M-Box med Pro Tools LE. Jaha, sade jag. Vad tycker du om den nya från Cubase, Cubase System|4? Den medföljande Cubase SL 2:an kan man väl sedan uppgradera och även använda med ett annat ljudkort, om man nu senare skulle vilja sälja den USB baserade ljudkortet Cubase System|4:an? Han svara: Jaah, det skall det nog gå. (Vilket han har fel - USB-dongeln är inbyggt i Cubase System|4 vilket innebär att man får sälja hela paketet - mig veterligen). 😄

 

Nåväl, jag gick ganska fort därifrån och åkte sedan till JAM i Göteborg. Fick direkt ett seriöst intryck av säljaren. Han tyckte att Quatafire Firewire 610 är ett bra köp till det jag skall använda den till. Han rekommenderade t.o.m. en billiga och bättre mikrofon för ljudupptagning ute i naturen som jag skall ha den till. Ja, helt proffsigt, måste jag säga. Köpte sedan en vecka efter det prylar från JAM i Göteborg för 9500 SEK. 😄

 

Kanske bemötte han mig i Andreasson i Göteborg mig dåligt för att jag gav ett osäkert intryck av vad jag ville ha? Han kanske passade på att försöka sälja de prylar de har inne istället för att fråga mig mer om vad jag skall använda ljudkortet till etc såsom han gjorde i JAM i Göteborg? 😳😄😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men även musiker brukar vara väldigt jobbiga och ha en enormt otrevlig översittarattityd gentemot tekniker.

Speciellt nya musiker utan nån erfarenhet men som har kommit upp sig lite.

Mycket sant.

Väldigt många semiproffs-musiker som vill uppåt är ju hemska. Speciellt den lite yngre varianten. Jagar gigs som faan och är omöjliga att ha och göra med. Försöker vara så proffsiga hela tiden så det slår över och blir absurt..

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Väldigt många semiproffs-musiker som vill uppåt är ju hemska. Speciellt den lite yngre varianten. Jagar gigs som faan och är omöjliga att ha och göra med. Försöker vara så proffsiga hela tiden så det slår över och blir absurt..

Ojojoj, det låter som om du vet exakt vad du talar om här...? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt många semiproffs-musiker som vill uppåt är ju hemska. Speciellt den lite yngre varianten. Jagar gigs som faan och är omöjliga att ha och göra med. Försöker vara så proffsiga hela tiden så det slår över och blir absurt..

Ojojoj, det låter som om du vet exakt vad du talar om här...? 😄

Har väl kanske själv haft dom tendenserna nån gång i tiden..

I vilket fall som helst har jag spelat in ganska många sånna. Dom titulerar sig själva "studiomusiker" (med ett eller två jobb om året) och har jäävla massa egna idéer om saker som dom fullständigt ska skita i. Dessutom är dom så uppstressade i sig själva att dom inte kan spela ordentligt när rec-lampan lyser, och då blir dom förbannade på sig själva och stämningen blir asjobbig. Ska tillföras att dessa kretiner oftast blir uppraggade av nån halvtaskig rock-gitarrist-sångar-snubbe som "äntligen ska göra sin platta" och det slutar med att alla blir missnöjda: Han som gör plattan reder inte ut producentskapet och musikerna kan ändå inte ta regi. Och där sitter man ganska hjälplös som stackars tekniker och försöker piffa upp stämningen och medla mellan folk. Suger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag eller är det inte väldigt många som jobbar i musikaffärer som är förbenat spydiga, otrevliga och ointresserade? Jag tycker inte det är ofta man lämnar affären .

Just därför man inte ska handla av "större" butiker tycker jag .

Dom får sålt sitt skit ändå .

Jag har Mathsons musik i Skövde, som jag iofs känner nu lite .

Men där kallar jag service, dom vill tom lyssna på resultatet efter grejerna man köper .

Senast köpte jag en B1 mic med stativ hos dom, köper allt där .

Har dom inte hemma, så ordnar dom hem, dom kan ta hem vad man söker.

Jag betalar hellre lite mer än att går in på JAMS sida tex.

Btw, Jam.se skulle nog min dotter på 1.5 år kunna göra snyggare. 😄

puss

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Just därför man inte ska handla av "större" butiker tycker jag .

Dom får sålt sitt skit ändå .

Jag har Mathsons musik i Skövde, som jag iofs känner nu lite .

Men där kallar jag service, dom vill tom lyssna på resultatet efter grejerna man köper .

Senast köpte jag en B1 mic med stativ hos dom, köper allt där .

Har dom inte hemma, så ordnar dom hem, dom kan ta hem vad man söker.

Jag betalar hellre lite mer än att går in på JAMS sida tex.

Btw, Jam.se skulle nog min dotter på 1.5 år kunna göra snyggare. 😄

puss

/Perrra

Är det den butiken som ligger nere i en källare när man går igenom en gränd nära torget? Jag har ett vagt minne från min rekordkorta lumpartid i Skövde nämligen =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Han som gör plattan reder inte ut producentskapet och musikerna kan ändå inte ta regi. Och där sitter man ganska hjälplös som stackars tekniker och försöker piffa upp stämningen och medla mellan folk. Suger!

Jo, man ska helst vara diplomerad psykolog när man jobbar som tekniker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Msykes (oregistrerad)

Hej! Måste bara få kommentera lite i detta ämne även om jag är lite sent ute. Håller med Pluffo till 100 procent och som du märker är du inte direkt ensam.

Detta verkar dock vara ett universellt problem då jag stött på samm typ av beteende i Los Angeles. På Guitarcenter i LA, en gigantisk butik givetvis, USA o.s.v., försökte jag be om hjälp för att få göra ett enkelt inköp av gitarrsträngar. Personalen där körde hela registret; behandla en som luft, titta på mig som om jag var en böld, viska till kollegan bakom disken, m.m. Förmodligen har de alla gått samma kurs, en anticharmkurs. För mig blev det flera år i terapi.

Strängarna köptes till slut in i en liten mysig och välkomnande butik i kvarteret bredvid.

Det finns hopp trots allt och även i Sverige så klart. Exempel på bra personal bör i rättvisans namn även nämnas. Musikbörsen i Gävle till exempel, fantastisk personal tycker jag. Ni andra har säkert förslag på butiker till vilka man kan vända sig för att bemötas som kund och människa.

Ha det gott alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde man egentligen inte sätta ihop någon musikbutikguide komplett med svarta listan och "secret-shopper"-tester? Taskig attityd märker man ju av rätt fort men om man inte är så insatt så kan man ju lätt bli pålurad någonting som är helkasst ( t ex ett Augidy-kort 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde man egentligen inte sätta ihop någon musikbutikguide komplett med svarta listan och "secret-shopper"-tester? Taskig attityd märker man ju av rätt fort men om man inte är så insatt så kan man ju lätt bli pålurad någonting som är helkasst ( t ex ett Augidy-kort 😉 )

Bra idé.. Men det ska va många olika sorters kunder till varje affär.

1 st 15-årig punker

1 st glasögonorm i 20-årsåldern som ser ut att gilla kraftverk.

1 st överklass-slyngel i hippa kläder, solbrillor och hela paketet

1 st rock-farbror. Uppknäppt skjora med hår på bröstet, lite gamla tatueringar osv

1 st introvert basker-jazz-kille

osv.. alltså, alla stereotyper.. Skulle ju kunna vara en C-uppsats i sociologi eller nåt om man vill 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar vi snacka grejjer... Ush... jag har läst allt för mycket sociologi för att det ska vara bra för mig. Även om detta likväl skulle kunna bli psykologi, beror på hur man tar sig an arbetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar vi snacka grejjer... Ush... jag har läst allt för mycket sociologi för att det ska vara bra för mig. Även om detta likväl skulle kunna bli psykologi, beror på hur man tar sig an arbetet.

Men då har vi ju uppslaget för din C-uppsats! (eller du kanske redan gjort den?) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att det inte blir en C uppsats i sociologi, men det är inte otänkbart. Läser till samhällslärare och det ingår en jäkla massa sociologi i det, får se vilket håll det barkar åt. (Läst sociologi tidigare med.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...