Jump to content
Annons

Nexustwins - Why can´t we try


Nexustwins

Recommended Posts

LÅTNAMN: Vet ej (Hjälp)

ARTIST/GRUPP: Nexustwins

GENRE: Trance/Hands up!

LÅTLÄNGD: 3:51

KOMPOSITÖR: Rasmus & Sebastian Thulin

PRODUCENT: Rasmus & Sebastian Thulin

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,41 mb

STATUS: Bestäm ni!

LÅTLÄNK: Bifogad fil,

Såja, här kommer en ny liten låt från oss, tycker att den är ganska färdig mixad men vill ha kritik från er eftersom jag inte kan lite på mina egna öron 😳. Mestadels av ljuden är rattade med en virus-a. Kommentera rärna låtuppbyggnad komposition mm. Skulle vara fint med lite vocals så jag undrar vad som skulle passa att säga i sådana 😳

Edit: För att slippa döpa om filens format kan du alltid bara öppna länken i WMP/Winamp.

Edit2: Låten är nu släppt på vår privata sajt, nu även med sång! Kolla in www.nexustwins.tk för mer info & nedladdning!

Länk borttagen - Nexustwins

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra arr antar jag, kan inte stilen egentligen. Lite segt efter ett tag, tycker det känns mest som ett komp till något annat. Sång kanske? Trummorna är platta och livlösa i soundet, pianot i breaket och slutet låter inte klokt - ta ett syntljud eller hitta nåt som låter som piano.

Mycket negativt här fast jag egentligen tyckte det svängde rätt bra. Nog mest ljuden jag hänger upp mig på. Bra jobbat!! // Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen, nu börjar det likna nåt Nexus 😛

Era tidigare låtar har varit för grötiga i arret och dessutom überlimiterade, men nu börjar ni göra mer framsteg.

Det är lagom tjockt med slingor, men inte rörigt.

Det känns som att syntmelodin skulle funka bäst om den gick växelvis med en sångmelodi också.

Ändringar då?

Bastrumman är alldeles för stark i sub-registret. Dra ner sub och knuffa hellre fram lite av attackklicket istället.

Ang. stråkpadsen som kommer in 1:23 med syntpiano/syntgitarr-delen. När ni byter ackord dör paden ut innan nästa ackord hinner flyta fram. Öka releasetiden på paden så det fyller lite utan att behöva nåt smetigt reverb.

Breakrundan 2:32 - 2:45 känns lite tråkig. Ersätt kanske den oktavstudsande synten mot pianomelodin ni introducerade innan.

Jobba på! Ni är på rätt väg nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus:

Jamen, nu börjar det likna nåt Nexus 🙂
- Tackar 😎
Det känns som att syntmelodin skulle funka bäst om den gick växelvis med en sångmelodi också.
- Det är en sak som jag ochså skulle vilja ha men tyvärr är det väldigt svårt att hitta en sångare 🙁.
Bastrumman är alldeles för stark i sub-registret. Dra ner sub och knuffa hellre fram lite av attackklicket istället.
- Det är däremot nått som jag kan fixa direkt, Har varit mycket fram å tillbaka med den.
stråkpadsen som kommer in 1:23 med syntpiano/syntgitarr-delen. När ni byter ackord dör paden ut innan nästa ackord hinner flyta fram. Öka releasetiden på paden så det fyller lite utan att behöva nåt smetigt reverb.
- Sak se om det blir någon förbättring då! 🙂
Breakrundan 2:32 - 2:45 känns lite tråkig
- Ska se vad jag kan göra åt det , men den är menad att vara lite tradig eftersom vi vill att låten ska kännas att ha en liten slutklämm 😠.
Jobba på! Ni är på rätt väg nu.
😳

Wenerborg:

ta ett syntljud eller hitta nåt som låter som piano.

- Valde ett piano som inte lät så verkligt eftersom låten i sig är väldigt overklig =). Men jag kan alltid slänga mig in i reason världen och leta nya 🙂.

-----------------------------------------------------------------------------------

Nått förslag på vad låten kan heta? Vad man kan säga i vocals mm, mer kritik på mixen? 🙂

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Cleff (oregistrerad)

Hooken i början låter som en omgjord version av en av vipzones gratis midihook.

Jag tycker inte det var något stort fel på ljuden alls...bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hooken i början låter som en omgjord version av en av vipzones gratis midihook.

Jag tycker inte det var något stort fel på ljuden alls...bra jobbat!

Jasså? 😆. Då har jag väll lyckats göra nått hyffsat då, det är ingen omgjord veration 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta skulle absolut kunna fungera på ett fjortisdisco  😄

Nej, är det verkligen så? Vi är dömda till att göra fjortis trance! 🙁

Edit: tack för kommentaren iaf 😛

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå pojkar. Ni börjar låta riktigt bra faktist!

Har din nya hårda synth fått varamed denna gång? Låter som det iaf!

Najs!

Tackar, den hårda är med ja!

Den står för:

50% lead

100% oktav hoppade grejj ( 😱 / 😱 )

50% bas

100% vind ljud

En virus-a såklart 😉.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll om det är fjortis över den. Sen vet inte jag vart gränsen går...

Men skit brajobbat. Pianot skulle nog kännas bättre med något som lyfter det. Den är nog lite ensam där. Sen vet jag inte om jag skulle vilja bredda mixen. Fast det är ju mycket en smaksak. Sen har jag inte bestämt mig om sista breaket vid 3.11 med ack gitarr är rätt. Är en sån grej man kan lägga till ibland när man är skittrött vid typ 4 på morgonen och va toknöjd. Men det är udda och udda kan vara bra ibland. Bra jobbat i alla fall.

PS. Är tyvärr skitdålig på namn men hoppas ni hittar något.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tja!

Vilka program änvände ni? Vad heter den hårda synthen ni pratar om?

Nu till låten:

Det finns potential.

😛 PRODUCERA MERA 🙂

Självklart använder vi Fl-studio, med diverse Vst:er & soundfonts.

Den hårda synthen är en "Virus-A" synth, kom ut 98. Och är fortfarande lika het som då =).

Länk till info om den hårda, =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen kan jag inte kommentera för min lyssning är värdelös. Men jag tycker att det blir riktigt långtråkigt att lyssna. Ni har en slinga i två varianter och en helt annorlunda pianobreak mitt i allt. Vore kul med lite mer variation. På slutet händer det i och för sig lite grejer... men inte tillräckligt. Leadslingan är ju skön, men det behövs mer!

Lyssna lite på George Acosta.

EDIT: Jag lyssnade lite på er hemsida. Eran stil påminner faktiskt en del om Basshunter. (Det är inte alls menat som något dåligt). Jag gillade Trance Dream!

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen kan jag inte kommentera för min lyssning är värdelös. Men jag tycker att det blir riktigt långtråkigt att lyssna. Ni har en slinga i två varianter och en helt annorlunda pianobreak mitt i allt. Vore kul med lite mer variation. På slutet händer det i och för sig lite grejer... men inte tillräckligt. Leadslingan är ju skön, men det behövs mer!

Lyssna lite på George Acosta.

EDIT: Jag lyssnade lite på er hemsida. Eran stil påminner faktiskt en del om Basshunter. (Det är inte alls menat som något dåligt). Jag gillade Trance Dream!

Hehe, basshunter? Gör inte han vädigt mycket mer fjortis än den här låten? 😆

Mjo, Slingan ligger i 3 stycken varianter. Vad skulle du rekommendera att lägga på?

George Acosta, har jag inte hört men jag ska se vad jag kan hitta på cdon =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...