Jump to content
Annons

Ezdrummer och EQ


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons

EQ måste man väl ofta använda för att få det att passa in optimalt i ljudbilden, och ljudbilden varierar ju från låt till låt......!? Jag kan sitta med trummor som låter helt perfekt och underbart när man lyssnar på trummorna, men så fort man släpper på andra ljud (synthar, gitarrer eller vad det nu är) så måste man in och skära för att liksom, hitta riktigt rätt plats för dem....

har svårt att tänka mig att det går att göra ett ljudbibliotek som inte behöver EQas....!? Men man kanske inte måste in och ratta speciellt mkt däremot....

men när jag läser till inlägg en gång till så är det ju ungefär det du säger själv också..... 😉

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar kombinera med andra trumljud via battery eller Hypersonic, t ex tycker jag oftast att EZd originaltrumset låter lite tunt på bastrummorna. Eftersom jag är lat o ingen EQ-meister så är det enklare att lägga till en sampling som låter som jag vill ha't. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En korkad fråga kanske (om jag får stjäla tråden) 😄

Hur tusan EQar man EZ drummer? 😛

Jag menar, då måste man väl dela alla kanaler och lägga separat, eftersom att man tar en färdig loop från programmet och lägger in i på en midikanal?

Link to comment
Dela på andra sajter

En korkad fråga kanske (om jag får stjäla tråden) 😄

Hur tusan EQar man EZ drummer? 😛

Jag menar, då måste man väl dela alla kanaler och lägga separat, eftersom att man tar en färdig loop från programmet och lägger in i på en midikanal?

Nej du har blandat ihop midi & audio

Du skickar midi in i EZ och ut kommer ljud.

DU kan få ut trummornas ljud på separata kanaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

En korkad fråga kanske (om jag får stjäla tråden) 😛

Hur tusan EQar man EZ drummer?  😄

Jag menar, då måste man väl dela alla kanaler och lägga separat, eftersom att man tar en färdig loop från programmet och lägger in i på en midikanal?

Nej du har blandat ihop midi & audio

Du skickar midi in i EZ och ut kommer ljud.

DU kan få ut trummornas ljud på separata kanaler.

Kan du berätta mer om detta. Jag har försökt att göra just detta men är lite för ny så jag är lite lost.

Kan man läsa upp om hur jag får EZ på flera tracks? Jag kör Abeltons Live 6 och har endast lyckats att drag'n'drop från EZ till en track.

Tack på förhand

/Sphinxter

Link to comment
Dela på andra sajter

En korkad fråga kanske (om jag får stjäla tråden) 😛

Hur tusan EQar man EZ drummer?   😄

Jag menar, då måste man väl dela alla kanaler och lägga separat, eftersom att man tar en färdig loop från programmet och lägger in i på en midikanal?

Nej du har blandat ihop midi & audio

Du skickar midi in i EZ och ut kommer ljud.

DU kan få ut trummornas ljud på separata kanaler.

Kan du berätta mer om detta. Jag har försökt att göra just detta men är lite för ny så jag är lite lost.

Kan man läsa upp om hur jag får EZ på flera tracks? Jag kör Abeltons Live 6 och har endast lyckats att drag'n'drop från EZ till en track.

Tack på förhand

/Sphinxter

På ezdrummers hemsida finns färdiga exempelfiler till flesta stora program med Ezdrummer inrattat med multiple outputs... Dra hem & skruva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...