Jump to content
Annons

Nån som testat FL Beta 6.4?


andynista

Recommended Posts

Annons
Är det inga märkvärda förbättringar ser jag ingen anledning att uppgradera heller.

Why not? Är du registrerad är det ju gratis???

inte så många som köper sina program

Eh... och då blir det ju ändå konstigare om man inte tycker det är värt att uppgradera... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som väljer att inte köpa på nätet, man får ju en sån fin kartong till om man köper det på vanligt sätt 😕 . Då får man tyvärr inte regelbundna uppdateringar.

Fungerar den bra, betan alltså?

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Många som väljer att inte köpa på nätet, man får ju en sån fin kartong till om man köper det på vanligt sätt 😉 . Då får man tyvärr inte regelbundna uppdateringar.

Fungerar den bra, betan alltså?

Nej, det är ju sant. Det är verkligen en nackdel med att köpa boxade versionen!

Ja, jag tycker den funkar skitbra! Det är en hel del bra nyheter, en bättre wav-editor (Edison), lite justerat och förbättrat GUI och annat smått och gott.

Jag tror dock att FL har en tuff period framför sig, om man inte vill bli förbisprungna. "Alla" andra kommer med stora uppdateringar nu. Iofs inte Reason, som väl är största konkurrenten. FL 7 verkar inte vara ens nära, men 6.4 är ändå en skaplig uppdatering och bör väl vara ute till jul, antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cleff (oregistrerad)

Menar att FL Studio är väl ett bra program att börja med, men inget att hänga upp sig på. Har inget emot FL Studio, och det går att göra bra musik i det, men jag anser att det är bättre att byta upp sig till Reason senare än att hålla kvar med FL Studio och hålla på att uppdatera. Reason känns mer seriöst, professionellt och bredare än FL. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar att FL Studio är väl ett bra program att börja med, men inget att hänga upp sig på. Har inget emot FL Studio, och det går att göra bra musik i det, men jag anser att det är bättre att byta upp sig till Reason senare än att hålla kvar med FL Studio och hålla på att uppdatera. Reason känns mer seriöst, professionellt och bredare än FL.  😳

Jag håller inte alls med. Säger inte att FL är bättre än Reason eller nåt annat, men väl så bra. Tycker inte att byta till Reason automatiskt innebär att "byta upp sig", som du skriver. De medföljande syntarna i FL kan inte mäta sig med Reasons men å andra sidan kan man ju ladda in vad som helst i FL.

Jag har nyligen skaffat Cubase för att bli lite "seriösare", men jag tycker bara att det är sktitråkigt än så länge. Allt är så mycket ENKLARE i FL. ALLT!

Varför måste "seriöst" och "proffsigt" vara lika med "krångligt" och "tråkigt"? Och vem har sagt att "enkelt" och "kul" är det samma som "oseriöst" och "noobie"?

(Inte för att det var så DU sade Cleff, men man får den känslan ganska ofta, att folk tycker så).

Redigerat av andynista
Link to comment
Dela på andra sajter

Cleff (oregistrerad)

Ladda in vad som helst går nog bra i nästan alla musikprogram. Och det jag syftade var väl på att det känns som att Reason utvecklas bra mycket fortare än vad FL Studio gör. Annars håller jag med, enkelt och kul är det inget fel på...går ändå att göra bra musik i FL Studio!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste testa reason. Finns det nån demo?

Japp.. Här: http://www.propellerheads.se/download/inde...le=reason_demos 😕

"The Reason demo has all the features of the full version but is save/export disabled, has no support for ReFills and quits after 20 minutes. The full version of Reason comes with a 1 G+ sound bank. For the downloadable demo version we have compiled a smaller demo sound bank."

Har du "record what you hear" på ditt ljudkort kan du fortfarande fixa en juste ljudfil 😳

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

EmasXP (oregistrerad)
Menar att FL Studio är väl ett bra program att börja med, men inget att hänga upp sig på. Har inget emot FL Studio, och det går att göra bra musik i det, men jag anser att det är bättre att byta upp sig till Reason senare än att hålla kvar med FL Studio och hålla på att uppdatera. Reason känns mer seriöst, professionellt och bredare än FL.  😳

Jag håller inte alls med. Säger inte att FL är bättre än Reason eller nåt annat, men väl så bra. Tycker inte att byta till Reason automatiskt innebär att "byta upp sig", som du skriver. De medföljande syntarna i FL kan inte mäta sig med Reasons men å andra sidan kan man ju ladda in vad som helst i FL.

Jag har nyligen skaffat Cubase för att bli lite "seriösare", men jag tycker bara att det är sktitråkigt än så länge. Allt är så mycket ENKLARE i FL. ALLT!

Varför måste "seriöst" och "proffsigt" vara lika med "krångligt" och "tråkigt"? Och vem har sagt att "enkelt" och "kul" är det samma som "oseriöst" och "noobie"?

(Inte för att det var så DU sade Cleff, men man får den känslan ganska ofta, att folk tycker så).

Håller helt med. Har testat flera olika program, men när jag väl får en idé vill jag inte sitta och trixa och försöka få det som jag vill - när jag istället kan anvnda FL och få det som jag vill på några sekunder.

Orka de som håller på att klaga på FL =(

Link to comment
Dela på andra sajter

Klaga behöver man inte göra, men att påstå att Reason utvecklas fortare är nog sanning.

Ingen hårddiskinspelning, inget stöd för soundfonts eller vst, Jobbig onödig rackgrafik, dyrt som superstryk om man vill ha skaffa all of the above medelst cubase rewire, och då tär man väl lite på reasons processorsnåla och stabila kvalitéer

är ingen hjälte på vad reason klarar av eller ej och är inte ultrainförstådd i utvecklingen nu det senaste, men folk som oggar om "FL IS TEH SMÅTT OSERIÖST Å B, RIISÅN E FEÄTAEST FÖR SYNTHARNA Å CRACK" brukar inte ha någon vidare koll på vad FL kan göra. ork

Link to comment
Dela på andra sajter

Klaga behöver man inte göra, men att påstå att Reason utvecklas fortare är nog sanning.

Ingen hårddiskinspelning, inget stöd för soundfonts eller vst, Jobbig onödig rackgrafik, dyrt som superstryk om man vill ha skaffa all of the above medelst cubase rewire, och då tär man väl lite på reasons processorsnåla och stabila kvalitéer

är ingen hjälte på vad reason klarar av eller ej och är inte ultrainförstådd i utvecklingen nu det senaste, men folk som oggar om "FL IS TEH SMÅTT OSERIÖST Å B, RIISÅN E FEÄTAEST FÖR SYNTHARNA Å CRACK" brukar inte ha någon vidare koll på vad FL kan göra. ork

word!

Link to comment
Dela på andra sajter

inget stöd för soundfonts
Men visst läser Reason soundfonts!

Fast jag håller verkligen med om att de som klagar på FL förmodligen missat vad FL kan göra, och det gäller även för det mesta av musikmjukvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

inget stöd för soundfonts
Men visst läser Reason soundfonts!

Fast jag håller verkligen med om att de som klagar på FL förmodligen missat vad FL kan göra, och det gäller även för det mesta av musikmjukvara.

Helt rätt, De flesta musik programvaror klara det mesta! Din musik är inte så mycket beroende av hur ditt musik program funkar utan hur du funkar med ditt musik program!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

det handlar inte om vad man har för musikprogram.. man är inte mer proffessionell om man har reason, cubase eller något annat istället för t.ex fl... hur bra musiken blir beror ju helt och hållet på hur bra man är på att skapa musik över huvudtaget..

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inga märkvärda förbättringar ser jag ingen anledning att uppgradera heller.

Why not? Är du registrerad är det ju gratis???

inte så många som köper sina program

Inte heller så många som byter kallingar dagligen heller?!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om inget program, inget FL, Reason, eller Cubase. Anstränger man sig kan man nog göra allt på en fyrkanals bandspelare, lika bra som någon annanstans.

Det handlar väl bara om den själ, energi och tanke man lägger ner i sitt skapande. Kapaciteten att kunna förmedla sin känsla genommusik, oavsett om man sprider av lycka eller är mörk och iskall.

Men så givetvis hittar man ett sätt att förmedla det bra på, och som man trivs att göra det på. Sålänge det känns bra håller det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...