Jump to content
Annons

Presentation - Wernborg


Wernborg

Recommended Posts

Hello, hängt här ett tag nu. Förbaskat trevligt ställe som tyvärr gör att tiden till musikskapade blir lidande. Det är ju så lätt att bara bli sittandes och läsa tråd efter tråd. Har spelat gitarr sedan 1982 då farsan ropade in en totalt ospelbar spansk gitarr på auktion. Jag började i alla fall på fritidsgårdens "Lär dig kompa på gitarr-kurs". Turistens klagan på 10 ostämda gitarrer, men... det blev ett gift, och sedan dess har mitt huvud nästan uteslutande fyllts med musik.

"Karriären" har gått från diverse källarband till projekt och soloprojekt och allt däremellan. Kring 1987 nånstans hade en polare ett hårdrocksband där keyboardisten hoppade av. Jag hade ett keyboard!!! hemma så jag fick en plats i bandet. Det var i alla fall där jag tvingades lära mig spela keyboard. Hade jag haft en säckpipa hade det säkert behövts också. Intresset för inspelning har också alltid funnits där. Det började så smått med hjälp av tidigare nämnda keyboard, två kassettdäck och en gammal Bjärton med inbyggd mic. (Den har för övrigt frun dammsugit ner (fråga inte hur det gick till) från väggen så att hela baksidan lossnat!!!) Jag har alltid haft ett slags ekorrsinne när det gäller att bevara musik. Alla sammanhang jag är med i har jag försökt att föreviga på nåt sätt, så det har blivit en del i hyllorna under åren.

Det närmsta ett genombrott jag varit var väl när jag med bandet DRAMA 1989 spelade in en demo i en skivstudio i Lagan. Dom hade skivbolag och studio i samma påse och chefen kallade upp oss till kontoret när vi var klara med inspelningen. Väl nersjunkna i hans soffa började han fråga ut oss om vår gudstro och om vi kunde stå för det vi sjunger, och i så fall skulle vi nog kunna få spela in en skiva. Hjälp, hur gick detta till. Tydligen hade han tolkat in både Jesus och hans moster i mina texter som tydligen var lite väl luddiga. Man kanske skulle spelat dum och blivit big-in-Jönköping!

Under några år på gymnasiet hade jag tillsammans med två andra en gitarrtrio där vi spelade klassiskt och folkmusik arrat för tre gitarrer. Kul som fan, det hade varit kul att testa igen.

Några band jag varit med i.

Utifall att nån här på forumet känner till dom, hojta till så har vi nåt gemensamt.

ARIES

NOVA SCOTIA

DRAMA

BROR VELOUR MAGIC ORKESTER

ARMAGEDDON

STRUMA

KAPTEN SOUL

COSMIC AGOGO

FANK DAMP

ANABELLE COVERUP

JONAS HUMLEKLO

NOSE CREAM

Nu för tiden blir det mest klinkande på pianot där hemma, varvat med lite jazzande i egna bandet Nose Cream där gitarr trakteras. Uppblandat med detta komponerar och spelar jag in en del hemma också. Kika gära in på mina demolåtar via länken i signaturen nedan.

Oj vad långt det blev, hoppas ni är kvar.

Ha det gott alla!

// Steffo

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen, har samma problem, det blir lätt att man fastnar på forumet när det vär något man ska spela in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallojsan och  välkommen!

Blir lite fundersam här...

Under vilken peroid spelade du i Cosmic Agogo?

Tjena. Måste ha varit 97-99 ungefär. Har du varit med?

hahhaa..jösses va kul!

Jag var med in the beginning kan man säga...mellan 80 - och framåt hoppade in då och då när det fattades sångerska.. har gjort väldigt mycket spelningar och med Cosmic Agogo..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallojsan och  välkommen!

Blir lite fundersam här...

Under vilken peroid spelade du i Cosmic Agogo?

Tjena. Måste ha varit 97-99 ungefär. Har du varit med?

hahhaa..jösses va kul!

Jag var med in the beginning kan man säga...mellan 80 - och framåt hoppade in då och då när det fattades sångerska.. har gjort väldigt mycket spelningar och med Cosmic Agogo..

Fräckt. Förmodligen har vi lirat samma låtar också. Har förnyade sig inte särskilt ofta den gode Charlie. Jag gjorde nog inte mer än 5-6 gig med bandet. Det var väl inte så hippt med funk kring 97 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallojsan och  välkommen!

Blir lite fundersam här...

Under vilken peroid spelade du i Cosmic Agogo?

Tjena. Måste ha varit 97-99 ungefär. Har du varit med?

hahhaa..jösses va kul!

Jag var med in the beginning kan man säga...mellan 80 - och framåt hoppade in då och då när det fattades sångerska.. har gjort väldigt mycket spelningar och med Cosmic Agogo..

Fräckt. Förmodligen har vi lirat samma låtar också. Har förnyade sig inte särskilt ofta den gode Charlie. Jag gjorde nog inte mer än 5-6 gig med bandet. Det var väl inte så hippt med funk kring 97 😛

Hahaha..ja vi har säkert spelat samma låtar...

Han spelade sina låtar helt enkelt..många musiker har varit med i hans band och många av dem är kända musiker idag..😆

Hur som helst en rolig tid var det iaf...Kunde han dra ihop ett gäng bra musiker så skulle jag inte säga nej till ett gig idag..haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Wernborg. Min gamla lärare hette Wernborg, eller om det va borgström haha ja kommer inte ihåg riktigt. Välkommen iallafall 🙂

Tack. Jag var musiklärare i Anderstorp, men då hette jag inte Wernborg (gift sedan dess) Helt galet, jag var 19 och vikarierade på ett högstadie som musiklärare.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Damp in på denna tråd och råkade läsa om Cosmic Agogo. Jomen, känner en som var basist i bandet någon gång runt 96 (tror jag det var). Har varit och sett "er" någon gång. Charlie - det var sångaren/frontfiguren väl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Damp in på denna tråd och råkade läsa om Cosmic Agogo. Jomen, känner en som var basist i bandet någon gång runt 96 (tror jag det var). Har varit och sett "er" någon gång. Charlie - det var sångaren/frontfiguren väl?

Hallå där.

96 var säkert sättningen före den jag var med i. Visst var Charlie frontfigur, tillika låtskrivare, även om jag hade ett par låtar med på repertoaren så var bandet helt och hållet Charlies bäbis.

Undrar om det lever idag....

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej alla som hälsar. Jag trivs här och känner mig så välkommen.

Åsså har man hunnit och bli veteran också.... Det var ett tag sedan tråden skapades. Förstår inte hur man hunnit med alla inlägg 😄 Fast nu är pappaledigheten över så forumhängande är numera förlagt kvällstid så inläggsfrekvensen borde plana ut nu. ?

Hälsa på för all del vet ja...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...