Jump to content
Annons

Dags för JAZZ (Exit)


Wernborg

Recommended Posts

Har skickat upp i eget namn här tidigare, men nu är det dags att presentera bandet också. Det heter Nose Cream och vi håller som bäst på att spela in ett gäng låtar.

Vore kul med kritik på allt egentligen, men främst mixen.

LÅTNAMN: Exit

GRUPP: Nose Cream

GENRE: Contemporary jazz (som det så fint brukar heta i skivaffären)

LÅTLÄNGD: 4.48

KOMPOSITÖR: Torgny Tjärnskog

PRODUCENT/ARRANGÖR: Stefan Wernborg

MEDVERKANDE: Stefan (gitarr, keys) Torgny (sax) Fatos Krasniqi (bas)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.4 megabyte

STATUS: Färdiginspelad, råmixad demo.

LÅTLÄNK: Nose Cream - Exit (Extern player - vänsterklicka)

Sångtext: sjung själv...

Bifogad fil: högerklicka och välj spara som, döp till valfritt.mp3

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Guldstjärnor för att du fixat en länk som fungerar!

---------------------------------------------------

Jag ger bara ett första lyssningsintryck nu...

Även om jag tycker mycket av det är bra; skön atmosfär, rolig grej med rösten som kommer in, fräckt basspel osv så den mest påtagliga känslan att trummorna hela tiden påkallar uppmärksamhet.

Det känns som om en trummis producerat låten: Lyssna på mig. T.ex under saxsolot så glömmer jag bort saxen och kvar är en massa accenter och fills från trummorna. Lite så genom hela låten: Crashcymbaler och pukor som står ut och dränker låten - men ibland riktigt bra och balanserade fills t.ex. på pukor.

Egentligen gillar jag idén med trumspelet (utom när det låter som mest rockigt ) fast det är för högt och för mycket. Jag tycker mycket av svänget försvinner på grund av alla stopp och markeringar. Jag skulle minst vilja ha bort hälften av alla kraftiga fills och markeringar (eller vad man skall kalla det). Lita på mer på grundsvänget i trumspelet (vilket ju finns där) och basspelet m.m. samt lite mer subtila trumgrejor där låten behöver ett flyt.

Jag vet inte om saxen samt kanske även gitarren skall upp. Just nu tror jag mest på att sänka trummorna en aning och ransonera dem en hel del.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Guldstjärnor för att du fixat en länk som fungerar!

---------------------------------------------------

Jag ger bara ett första lyssningsintryck nu...

Även om jag tycker mycket av det är bra; skön atmosfär, rolig grej med rösten som kommer in, fräckt basspel osv så den mest påtagliga känslan att trummorna hela tiden påkallar uppmärksamhet.

Det känns som om en trummis producerat låten: Lyssna på mig. T.ex under saxsolot så glömmer jag bort saxen och kvar är en massa accenter och fills från trummorna. Lite så genom hela låten: Crashcymbaler och pukor som står ut och dränker låten - men ibland riktigt bra och balanserade fills t.ex. på pukor.

Egentligen gillar jag idén med trumspelet (utom när det låter som mest rockigt ) fast det är för högt och för mycket. Jag tycker mycket av svänget försvinner på grund av alla stopp och markeringar. Jag skulle minst vilja ha bort hälften av alla kraftiga fills och markeringar (eller vad man skall kalla det). Lita på mer på grundsvänget i trumspelet (vilket ju finns där) och basspelet m.m. samt lite mer subtila trumgrejor där låten behöver ett flyt.

Jag vet inte om saxen samt kanske även gitarren skall upp. Just nu tror jag mest på att sänka trummorna en aning och ransonera dem en hel del.

Håller med till 100% om trummorna, det är egentligen "första tagningen" som blivit kvar oredigerad. Det måste jag fixa.

(Jag är inte trummis förresten....)

Tack för du lyssnade.

Link to comment
Dela på andra sajter

shyst spelat intresat form (för mig i alla fall)

kanske lite mycket reverp på trumorna ,o lite mera tillbaka dragna.

o sax solot kanske må bra av att vara lite ,mera in the face. mindre deley reverb

jag lyssnar i hörlurar så det är kanke det men ändå.

rösterna som kommer in kaske skulle kunna vandra i panoreringen lite mellan de olika fraserna nu känns det som de ligger liten bit från mitten

ha det gött

Link to comment
Dela på andra sajter

shyst spelat intresat form (för mig i alla fall)

kanske lite mycket reverp på trumorna ,o lite mera tillbaka dragna.

o sax solot kanske må bra av att vara lite ,mera in the face. mindre deley reverb

jag lyssnar i hörlurar så det är kanke det men ändå.

rösterna som kommer in kaske skulle kunna vandra i panoreringen lite mellan de olika fraserna nu känns det som de ligger liten bit från mitten

ha det gött

Tack för att du lyssnade. Helt relevanta synpunkter som stämmer på pricken nu när jag tänker efter. Noterat.

// Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

När saxen kommer in tänker jag på en solnedgång. En sval sommarkväll. JAg är inget fan av jazz men jag måste säga att jag gillar det.

Din produktion låter som vanligt bra i mina öron.

Ett plus för snacket i låten.

Kommer att lyssna på denna fler gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

När saxen kommer in tänker jag på en solnedgång. En sval sommarkväll. JAg är inget fan av jazz men jag måste säga att jag gillar det.

Din produktion låter som vanligt bra i mina öron.

Ett plus för snacket i låten.

Kommer att lyssna på denna fler gånger.

Härliga ord. Tack. Jag hade med Arnolds hasta la vista på slutet tidigare, men stekte det.

PS. Håller på med lite gitarronani också (syftar på din signatur). Coming soon to a media player neer you.... DS.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

skönt och behagligt att lyssna på 😉.

lite dominanta trummor, men väldigt bra!

Tackar. Jag gillar ju dom där galna 60-talstrummisarna som kunde filla hur länge som helst. Kanske är en "skada" från det.... Får nog se över trummorna eftersom så många tycker som du....

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt proffsigt, både i arr, spel, produktion! 😛

Ett stort plus, för att det inte någon sång på. Jag gillar verkligen jazz, men jazz-sång är det värsta jag vet...

Jag är imponerad! 😄

...Moberg

ps. Pratet i låten... är det rap eller? 😉 haha... 😄 ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt proffsigt, både i arr, spel, produktion! 😄

Ett stort plus, för att det inte någon sång på. Jag gillar verkligen jazz, men jazz-sång är det värsta jag vet...

Jag är imponerad! 🙂

...Moberg

ps. Pratet i låten... är det rap eller? 😉 haha... 😄 ds

Tackar!! Alltid trevlig med handelsbalans här på forumet.

Hehe, jo det måste väl va rap då 😎

Mobergs raplåt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Eftersom jag varit kritisk innan tänkte jag skriva något riktigt positivt. Och låten börjar kanon. Oj vad bra det här blir lätt MVG. Sen kommer gitarren och shablonerna börjar staplas på varandra.öh.........lite olika jazzstilar...det är inte så noga...? Låten sjunker som Titanic. Öppningen som lovade så mycket levererade inte........Plus för bra ljud.

Låter folkhögskola 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ååååhhhhh jag har dragit i mig insomningstabletter samt lite mat & vin.

Kn inte läsa textern. DEWvrider sig och vill inte visa sig vad det är. Vad är det???

Varför skall det gömma sig. Kan vi inte alla vara vänner? Men saxen bara spelar utan slut utan tid att samla ihopa, Skall det vara så djävla svårt att göra de?

Mmmm jag tror det är fint alltesamman. Det är fina ungdomar som vill säga något, något om sitt liv, sin tid, sitt liv som aldrig blir som vi. Ibland är det brakig musik och man vet inte om de är arga på mig. Men jag kryper ihop och får finnas.

Jag vill vet om de komfram till något? De skrattar åt mig...ni vet hur det känns... sen frågar de om tyckte jag om det, fick någon ut av et. Ja sa kanske om vi gör ett nytt försök. Kan jag få trumma på en sillburk då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ååååhhhhh jag har dragit i mig insomningstabletter samt lite mat & vin.

Kn inte läsa textern. DEWvrider sig och vill inte visa sig vad det är. Vad är det???

Varför skall det gömma sig. Kan vi inte alla vara vänner? Men saxen bara spelar utan slut utan tid att samla ihopa, Skall det vara så djävla svårt att göra de?

Mmmm jag tror det är fint alltesamman. Det är fina ungdomar som vill säga något, något om sitt liv, sin tid, sitt liv som aldrig blir som vi. Ibland är det brakig musik och man vet inte om de är arga på mig. Men jag kryper ihop och får finnas.

Jag vill vet om de komfram till något? De skrattar åt mig...ni vet hur det känns... sen frågar de om tyckte jag om det, fick någon ut av et. Ja sa kanske om vi gör ett nytt försök. Kan jag få trumma på en sillburk då?

😄🙂

Dendär texten skulle ju vara perfekt för nästa studio-kritiker-festival 😉😉

Link to comment
Dela på andra sajter

mellis (oregistrerad)

härligt!

jag lyssnar inte överdrivet mycket på jazz i vanliga fall, men det här gillar jag verkligen!

are you the police? bla bla, we're musicians.

klockrent! jag gillar när man smyger in samplingar lite oväntat! vart har du hämtat det ifrån?

ända jag kom och tänka på som lite negativt var att jag tyckte mig uppfatta trummorna ganska vassa i sitt sound.. jag har förvisso inte de bästa högtalarna här så jag kanske har helt fel.

annars grymt cool låt! mer sånt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ååååhhhhh jag har dragit i mig insomningstabletter samt lite mat & vin.

Kn inte läsa textern. DEWvrider sig och vill inte visa sig vad det är. Vad är det???

Varför skall det gömma sig. Kan vi inte alla vara vänner? Men saxen bara spelar utan slut utan tid att samla ihopa, Skall det vara så djävla svårt att göra de?

Mmmm jag tror det är fint alltesamman. Det är fina ungdomar som vill säga något, något om sitt liv, sin tid, sitt liv som aldrig blir som vi. Ibland är det brakig musik och man vet inte om de är arga på mig. Men jag kryper ihop och får finnas.

Jag vill vet om de komfram till något? De skrattar åt mig...ni vet hur det känns... sen frågar de om tyckte jag om det, fick någon ut av et. Ja sa kanske om vi gör ett nytt försök. Kan jag få trumma på en sillburk då?

😄 Du är också söt. Puss puss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag varit kritisk innan tänkte jag skriva något riktigt positivt. Och låten börjar kanon. Oj vad bra det här blir lätt MVG. Sen kommer gitarren och shablonerna börjar staplas på varandra.öh.........lite olika jazzstilar...det är inte så noga...? Låten sjunker som Titanic. Öppningen som lovade så mycket levererade inte........Plus för bra ljud.

Låter folkhögskola 🙁

Inte lätt att tillfredsställa dig, du gillar ju inte ackord 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ååååhhhhh jag har dragit i mig insomningstabletter samt lite mat & vin.

Kn inte läsa textern. DEWvrider sig och vill inte visa sig vad det är. Vad är det???

Varför skall det gömma sig. Kan vi inte alla vara vänner? Men saxen bara spelar utan slut utan tid att samla ihopa, Skall det vara så djävla svårt att göra de?

Mmmm jag tror det är fint alltesamman. Det är fina ungdomar som vill säga något, något om sitt liv, sin tid, sitt liv som aldrig blir som vi. Ibland är det brakig musik och man vet inte om de är arga på mig. Men jag kryper ihop och får finnas.

Jag vill vet om de komfram till något? De skrattar åt mig...ni vet hur det känns... sen frågar de om tyckte jag om det, fick någon ut av et. Ja sa kanske om vi gör ett nytt försök. Kan jag få trumma på en sillburk då?

Ursäkta inlägget från mig men....Dax att sova DG...Inte ens jag skriver så flummiga inlägg 😉

FAn det är riktigt bra w..

roligt att denna dök upp igen sitter med en fölköl o kämpar mig mot sängen.Till jazz toner

Link to comment
Dela på andra sajter

härligt!

jag lyssnar inte överdrivet mycket på jazz i vanliga fall, men det här gillar jag verkligen!

are you the police? bla bla, we're musicians.

klockrent! jag gillar när man smyger in samplingar lite oväntat! vart har du hämtat det ifrån?

ända jag kom och tänka på som lite negativt var att jag tyckte mig uppfatta trummorna ganska vassa i sitt sound.. jag har förvisso inte de bästa högtalarna här så jag kanske har helt fel.

annars grymt cool låt! mer sånt!

samplingen är från Bluesbrothers tror jag. Hittade på nån filmsida. Antar att den ryker när jag får skivkontrakt 😉

Ang. trummorna så har du en poäng där.

Tack för din tid, och för att det gillas. // steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag varit kritisk innan tänkte jag skriva något riktigt positivt. Och låten börjar kanon. Oj vad bra det här blir lätt MVG. Sen kommer gitarren och shablonerna börjar staplas på varandra.öh.........lite olika jazzstilar...det är inte så noga...? Låten sjunker som Titanic. Öppningen som lovade så mycket levererade inte........Plus för bra ljud.

Låter folkhögskola 🙁

Inte lätt att tillfredsställa dig, du gillar ju inte ackord 😉

Nä, men jag kan min Weather Repport. Och det.......oj man blir nockad. Precis som med Harmonicas fall (Blues) så får man fan ta sig ha en genomtänkt strategi inom jazz. Såvida man inte trivs med att vara elev resten av livet.Ta ett par djupa andetag och glöm allaregler Wernborg, så är du hemma! 🙁

I all välmening

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...