Jump to content
Annons

Dags för JAZZ (Exit)


Wernborg

Recommended Posts

Den var inte fel att börja morgonen med iaf ^^

kan inte ge en ordentlig sammanfattning innan man har vaknat upp helt, du får vänta ett tag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Eftersom jag varit kritisk innan tänkte jag skriva något riktigt positivt. Och låten börjar kanon. Oj vad bra det här blir lätt MVG. Sen kommer gitarren och shablonerna börjar staplas på varandra.öh.........lite olika jazzstilar...det är inte så noga...? Låten sjunker som Titanic. Öppningen som lovade så mycket levererade inte........Plus för bra ljud.

Låter folkhögskola 🙁

Inte lätt att tillfredsställa dig, du gillar ju inte ackord 😉

Nä, men jag kan min Weather Repport. Och det.......oj man blir nockad. Precis som med Harmonicas fall (Blues) så får man fan ta sig ha en genomtänkt strategi inom jazz. Såvida man inte trivs med att vara elev resten av livet.Ta ett par djupa andetag och glöm allaregler Wernborg, så är du hemma! 😉

I all välmening

Antar att du gillar kompositionen men inte gitarrspelet. Tolkat dig rätt?

Ja, Weather Report är fina killar. Har för att jag läst nånstans att Zawinul uttalat sig om att "än så länge har jag inte hört nån återge Birdland korrekt". Kaxigt, men säkert korrekt. Ja där får du ditt lystmäte av kontrapunkt. 😄

När det gäller jazz har jag dåligt koll på reglerna, jag kör på känsla 🙂😆😆😉 ... men jag ska andas lite och ta nya tag inför nästa inspelning.

PS. Denna låt har jag inte skrivit, utan endast arrangerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt bra .

Detta måste ju fan va det svåraste man kan skapa ? JAZZ?.

Det är i mina öron skönt gung i denna ... brukar generellt hata jazz men denna va riktigt skön faktiskt.

Riktigt bra proddad.

Vem är STEFAN som spelar gitarren? lite nyfiken om jag känner honom heh

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt bra .

Detta måste ju fan va det svåraste man kan skapa ? JAZZ?.

Det är i mina öron skönt gung i denna ... brukar generellt hata jazz men denna va riktigt skön faktiskt.

Riktigt bra proddad.

Vem är STEFAN som spelar gitarren? lite nyfiken om jag känner honom heh

/Perrra

Tack som fan. Gott att höra.

Stefan det är jag, Wernborg i efternamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Det är mycket snyggt när ni går in i mellanspelet. (1:10) Verkligen. Sköna röstsamplingar. stort plus! Vidare kanske inte musiken riktigt faller mig i smaken. Nån sjysst synth med lite skruvade effekter hade kanske gjort det hela intressantare. Hehe. Men det är ju jag det. Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Det är mycket snyggt när ni går in i mellanspelet. (1:10) Verkligen. Sköna röstsamplingar. stort plus! Vidare kanske inte musiken riktigt faller mig i smaken. Nån sjysst synth med lite skruvade effekter hade kanske gjort det hela intressantare. Hehe. Men det är ju jag det. Kör hårt!

Såna syntar gillar jag också, och detta är inte på nåt sätt färdigt så det kanske dyker upp, vem vet.

Tack för lyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...