Jump to content
Annons

Låt oss skapa ett nytt ord! Mysig musik=mysig!


Pluffo

Recommended Posts

Ok...Jag saxar direkt ifrån inlägget i fråga från min blogg.

Jag tror jag precis, helt ofrivilligt, kom på ett nytt ord. När jag skulle skriva ett inlägg på Detektivbyråns myspacesida [...] så var jag så primad av deras mysiga musik att jag skrev “Trevlig mysig ni knåpar ihop!”, och där har vi det. Mysig musik kallas härmed mysig. Det ska inte uttalas som adjektivet “mysig” utan istället precis som musik, med den enda skillnaden att u:et byts ut mot ett y och ett g intar k:ets plats på slutet. Så vad säger ni? Jag är helt allvarlig alltså. Mysig for the people! Go ut and spread the word, bitches!

Är det bara jag som tycker att det är en lysande idé? 😉

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
blir det inte tydligare om man säger mysik istället?

Men jag uttalar ju typ "musik" så också ju, då blir det ju ingen skillnad! Vi kan stava det "mysíg"!

Varför uttalar du det så? Är det något dialektalt?

Link to comment
Dela på andra sajter

blir det inte tydligare om man säger mysik istället?

Men jag uttalar ju typ "musik" så också ju, då blir det ju ingen skillnad! Vi kan stava det "mysíg"!

Varför uttalar du det så? Är det något dialektalt?

Eh, många gör det. Alltså nästan. Det låter likt. Lyssna på dig själv ska du höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså....Klockan var hur mycket som helst när jag skrev det där inlägget 😳

Det ska alltså vara "MYSIG" och ingenting annat. Mysik funkar inte eftersom det uttalas i stort sett precis som musik, och det blir inga problem att skilja substanstivet mysig från adjektivet mysig eftersom vi har något som kallas grammatik (grammatig? 🙂) 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså....Klockan var hur mycket som helst när jag skrev det där inlägget 😕

Det ska alltså vara "MYSIG" och ingenting annat. Mysik funkar inte eftersom det uttalas i stort sett precis som musik, och det blir inga problem att skilja substanstivet mysig från adjektivet mysig eftersom vi har något som kallas grammatik (grammatig? 🙁) 😛

Man uttalar INTE musik som "mysik"!!! "Man kan göra så, men det är inte rätt" 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...