Jump to content
Annons

En minut


VacUm

Recommended Posts

LÅTNAMN: En minut

ARTIST/GRUPP:

GENRE: jazz

LÅTLÄNGD: 1:01

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1.4 megabyte

STATUS: nåt att fortsätta på kanske?

LÅTLÄNK:)

Blev lite sugen på att göra en enminutslåt efter att ha lyssnat genom dom låtarna som är med i tävlingen som pågår.. Det är en ganska tuff ram att hålla sig inom minuten och ändå försöka sig på att få det intressant samtidigt som man måste hinna skapa något som ger en helhet. Vet inte om jag lyckats. Det är lite slarvigt inspelat men ni fattar säkert galloppen. Tyck gärna saker.

minut.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack. Nä, det är EXS-ljud alltihopa. Trummorna har jag och en kompis samplat för längesen, basen är echochambers och pianot är det gamla vanliga jag alltid använder... Har fläskat på med reverbet denna gången (i sann ECM-anda), det är nog det som luras mest. 😄

Lars Jansson.. Fan, honom har jag svårt för! 😄 Är det partiet i mitten där som får dig att tänka på honom? Det är ju faktiskt ganska smörigt där... När det gäller sån här musik tycker jag det i stort sett bara finns en som reder ut det ordentligt och det är Bobo Stenson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack allesammans! Trodde detta skulle bli ganska sågat faktiskt, men dom som kräks kanske inte mäktar med att svara 😉 ...

Såhär i efterhand är jag faktiskt riktigt nöjd. Funderar på att utveckla till ett större arr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligt att pianot är för starkt.. Men jag vill ändå att det ska vara längst fram och tydligt. Dom andra instrumenten backar ju upp och tar sig inga egna friheter alls egentligen och då behöver dom inte höras så mycket. Fast det är givetvis en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

När det låter så här bra i mina riktigt kassa Creative labs datorhögtalare från 1800 kallt då jävlar låter det bra på riktigt kan jag lova. Helt riktigt jäkla kanonsuper bra hur går sånt där till 😕 va avis man blir. Gillade till och med Jazzen, det var lite häftigt faktiskt för det var länge sen jag la av att lyssna på jazz. Kort sagt en riktigt smakfull och väljudande produktion som är på tok för kort. Påt igen bara 😳

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar!

Djonas: Pianot panorerat till höger? Det är väl det att det är ett stereopiano och jag helt enkelt spelar lite starkare med högerhanden för att kunna lyfta fram melodin. Riden ligger ju lite till vänster.. Basen i mitten. Tycker det ska vara så helt enkelt. Lyssna in Brad Mehldaus liveinspelningar. Hela pianot på ena sidan, trummorna på andra och basen i mitten. Låter fantastiskt bra i mina öron.

DåligtGehör: Manfred? Vad är det?

En dag när jag inte har tusen andra saker att göra ska jag försöka utöka. Har faktiskt inte tid som det är nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen njutbart, går över blommande äng när jag hör det här. Så vackert. 😕

Jag är impad över ljuden. Du beskrev dina ljud men jag förstod inte mycket av det. Du har samplat trummor men vad är bas och piano för prylar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen njutbart, går över blommande äng när jag hör det här. Så vackert. 😕

Jag är impad över ljuden. Du beskrev dina ljud men jag förstod inte mycket av det. Du har samplat trummor men vad är bas och piano för prylar?

Basen kommer från Echochamber (fri att ladda hem) och flygeln har en kompis kompis samplat själv nån gång för längesen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen njutbart, går över blommande äng när jag hör det här.  Så vackert. 🙂 

Jag är impad över ljuden. Du beskrev dina ljud men jag förstod inte mycket av det. Du har samplat trummor men vad är bas och piano för prylar?

Basen kommer från Echochamber (fri att ladda hem) och flygeln har en kompis kompis samplat själv nån gång för längesen.

Tack för länken.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...