Jump to content
Annons

EMU PowerFX.(VST.Wrapper)


Pär Ekberg

Recommended Posts

Nu är det snart dags.

EMU släpper PowerFX. En VST plugin som gör det möjligt att köra E-DSP effekterna i en vst-kompatibel host.

De bjuder dessutom på ett nytt reverb och lite annat godis. Gratis uppdatering. Håll koll på www.emu.com

PowerFX.jpg

Redigerat av Pär Ekberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Har köpt E-MU 1820 som fungerar väldigt bra, är jätte nöjd med

både ljud och diverse. men nu sitter jag här och läskar med en Sort Guld

och undrar när vi kan börja å ladda hem EMU PowerFX, har läst "in early August 2004" men nu är vi i slutet av Augusti.

Någon som har hört eller läst nån nyhet om det. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Något man blir nyfiken på med 1820M är ju hur mycket extra processorkraft som kommer att kunna användas i Cubase eller dyligt??

Kommer det sedan att erbjudas 3rd party plugins på kortet o om inte kommer EMU o utveckla nya pluggar till det??

För om kortet samtidigt kommer att vara ett bra I/O kort o ävern ett power dsp kort så är det ju helt suveränt. Nyfiken blir man ju men har inte fått hem det än så jag kan testa det....

Mvh Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, jag är lite grön på området. Men har funderingar på att köpa mig ett Emu 1820 kort. Vad är emu powerFx för något? och kommer jag kunna använda det till ett vanligt 1820??

Förstod det som att det är effekter som finns i kortet, som man skulle kunna använda i sina cubaseprojekt, utan att ta kraft från den vanliga processorn?

Nån som vill förklara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från instrumentonline:http://www.instrument-online.nu/

"Emu system har släppt en gratis uppdatering till alla Emu Digital Audio Systems och Emulator X ägare. Power FX uppdateringen gör det möjligt att använda de över 600 olika effekterna från dessa hårdvaruaccelererade ljudkort, som VST pluggar i VST kompatibla mjukvaror. Detta sker utan att i nämnvärd grad belasta värddatorns processor. Effekterna ifråga är identiska med de som sedan tidigare varit tillgängliga i ljudkortens egen mixmjukvara PatchMix DSP. Förutom denna möjlighet innehåller även Power FX paketet ett nytt reverb samt sju nya delay konfigurationer. Svensk Distributör Luthman Scandinavia laddas gratis från www.emu.com"

men jag kan inte hitta någon sådan download på emu´s webbsida,

nån som vet mer om det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Automatisering och hela kalaset funkar ju finfint. Iofs hände ett smärre missöde där datorn kraschade i installationen och jag manuellt blev tvungen att avinstallera allt som hade med emu att göra i registret innan den svarade på en ominstallation.. men men, sånt är väl bara att vänja sig vid.. heh.. nu rullar det på som det skall och jag kan på rak arm säga att inget av mina kommande cubase projekt kommer att vara utan powerfx 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

SUPER SUPER!!🙂

Men jag tycker att jag får lite fördröjning när man använder Power FX,

provade och lägga på compressor på en gittarkanal men det låter som

den kommer lite efter , kan nån förklara 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej har löst det nu Cubase SX/SL/LE 2.0 har auto delay compensation,

har man Cubase VST5.1/SX/SL 1.0 då får man inserta E-delay compensator

plug-in i den kanal som man vill använda Power FX i.

Tack för hjälpen EMU Manual 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Yep...nu har man äntligen fått hem den och den funkar. Men jag undrar över dom nya effekterna, dvs delayen och reverb. Har ni fått dom att funka??? Mina är utgråade och går inte att använda. 🙂

Radera de effekter du har på aux sends i mixern så att du har all processorkarft ledig.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade problemet med effekterna...jag hade inte installerat drivern än och skäms en smula nu 😄

Men en sak jag upptäckte var att när jag installerade drivern så började Cubase SX hacka och knastra och utelämna ljud. Det kunde jag så småningom lösa genom att först byta till en annan ASIO-driv i Cubase och sedan tillbaka igen. Nu funkar det perfekt, och det kan ju vara något att tänka på om någon skulle uppleva samma sak.

(Men varför vill drivern installera en Creative gameport..?)

Tar tillbaka...det funkar inte perfekt. Jag måste byta drivar i Cubase varje gång jag startar om Cubase. Får nog bli en ominstallation i alla fall.

Redigerat av Rapid Wanker
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...