Jump to content
Annons

CREED


Newsec

Recommended Posts

Annons

För att inte tala om tidig Pearl Jam? Utan Eddie Vedder hade ju inte Scott Weiland (STP) haft någon sångstil att plagiera när de gjorde Plush (deras enda bra låt).

Jag måste dock erkänna att jag lyssnade endel på Creeds första platta när den kom, helt ok om man bortser från texterna. Sen släppte de en riktigt dålig platta och blev skitstora (varför är det alltid så?).

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
För att inte tala om tidig Pearl Jam? Utan Eddie Vedder hade ju inte Scott Weiland (STP) haft någon sångstil att plagiera.

Jag måste dock erkänna att jag lyssnade endel på Creeds första platta när den kom, helt ok om man bortser från texterna. Sen släppte de en riktigt dålig platta och blev skitstora (varför är det alltid så?).

PJ ja just det ja, fan PS och STP ligger och dammar någonstans på CD hyllan. Kanske dags och lysssna lite på dem igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte tala om tidig Pearl Jam? Utan Eddie Vedder hade ju inte Scott Weiland (STP) haft någon sångstil att plagiera.

Jag måste dock erkänna att jag lyssnade endel på Creeds första platta när den kom, helt ok om man bortser från texterna. Sen släppte de en riktigt dålig platta och blev skitstora (varför är det alltid så?).

I used to listen to Creed when they were underground? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte tala om tidig Pearl Jam? Utan Eddie Vedder hade ju inte Scott Weiland (STP) haft någon sångstil att plagiera.

Jag måste dock erkänna att jag lyssnade endel på Creeds första platta när den kom, helt ok om man bortser från texterna. Sen släppte de en riktigt dålig platta och blev skitstora (varför är det alltid så?).

I used to listen to Creed when they were underground? 😳

Haha, ja inget jag är direkt stolt över dock kanske :rolleyes: Men jag tycker det är ett märkligt fenomen detdär ändå, med band som släpper en värdelös andraplatta som gör dem världsberömda. Måste ju innebära att det enbart är marknadsföring som avgör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda roliga med Creed är att sångaren är en jättekristen tönt och gjorde en porrfilm med Kid Rock. Fantastiskt dåligt band.

Scott Stapp eller vad heter karln? Som grädde på moset lyckades han ju bli plockad för rattfylla med sin Miss America flickvän när de skulle på smekmånad också. Hög moral! 😛

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda roliga med Creed är att sångaren är en jättekristen tönt och gjorde en porrfilm med Kid Rock. Fantastiskt dåligt band.

Scott Stapp eller vad heter karln? Som grädde på moset lyckades han ju bli plockad för rattfylla med sin Miss America flickvän när de skulle på smekmånad också. Hög moral! 🙂

/Majken

Scott Stapp är antingen sångaren eller gitarristen, de heter typ samma sak.

Mitt bästa Creed-minne är en intervju jag såg med sångaren, när han allvarligt pratade om nån låt där han faktiskt sjunger "GOD DAMN" för att han var så arg på gud när hans bästa kompis dog/tog livet av sig. Det och porrfilmen ja, speciellt när groupien säger "do you have a towel?". 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då tusan vad ni verkar insatta i Creed.

Förresten, om universum vore annorlunda, creed ej existerat och någon här på forumet skulle posta låtarna på demoavdelningen... då skulle den personen naturligtvis få lovord av er alla för att han gjorde så kalasbra musik.

..eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, om universum vore annorlunda, creed ej existerat och någon här på forumet skulle posta låtarna på demoavdelningen... då skulle den personen naturligtvis få lovord av er alla för att han gjorde så kalasbra musik.

Givetvis. It's all about context.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men alltså hahaha. Sångaren heter Scott Stapp och har slutat spela i Creed. Creed fortsatte därefter med att ta in en annan sångare och byta namn till Alter Bridge. Om man lyssna noga på Alter Bridge så hör man lätt spår av creedsoundet.

Scott Stapp har numera ett nytt band och han är kristen och tror och skriver låtar om gud. Dom låtarna 'r faktisk svinbra 🙂

Creed va bra, Alter Bridge är bra, Scott Stapp är bra 😳

Creed började typ spela runt 1999-2000 och slutade 2004-2005.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men alltså hahaha. Sångaren heter Scott Stapp och har slutat spela i Creed. Creed fortsatte därefter med att ta in en annan sångare och byta namn till Alter Bridge. Om man lyssna noga på Alter Bridge så hör man lätt spår av creedsoundet.

Scott Stapp har numera ett nytt band och han är kristen och tror och skriver låtar om gud. Dom låtarna 'r faktisk svinbra 😄

Creed va bra, Alter Bridge är bra, Scott Stapp är bra 🙂

Creed började typ spela runt 1999-2000 och slutade 2004-2005.

"Men alltså hahaha", Creed bildades 1995 och släppte första plattan 1997...

Jag tyckte "Higher" var en catchig låt när den kom 1999. Minns att jag lyssnade på plattan då och tyckte resten var skit.

Scott Stapp lyckades dessutom få en hel drös andra sångare att efterapa hans långt-bak-i-svalget-sång. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar åxå Creed, o har lyssnat på dem en del. En myt jag hörde var att sångaren skulle vara Bruce lees barnbarn, dvs BRandom Lees son, har dock aldrig orkat kolla upp om detta är en myt eller sanning.

Han har en fördjälva skön röst iaf....

"With Arms wide open" lär väl vara deras störstsa hit?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar åxå Creed, o har lyssnat på dem en del. En myt jag hörde var att sångaren skulle vara Bruce lees barnbarn, dvs BRandom Lees son, har dock aldrig orkat kolla upp om detta är en myt eller sanning.

Han har en fördjälva skön röst iaf....

"With Arms wide open" lär väl vara deras störstsa hit?!

Det har jag svårt att tro...

och skulle det vara så måste jag ju nästan tycka om dem lite... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

I'm deep down in the back streets in the heart of Medina /

About to set off something more deep than a misdemeanor /

Under the subway, waiting for the train to make noise /

So I can blast a nigga and his boys /

For what? He pushed up on the block and made the dope sales drop /

Like the crashin' of Dow Jones stock /

I had to connect to cross seals, to catch more mils /

Than ho-bitches got birth control pills /

I'm in the park, settin' up a deal over blunt fire /

Bum niggaz sleepin' on the bench, they had em wired /

Peeped my convo, the address of my condo, /

And how I changed a nigga name to John Doe /

And while we set up camp, we got vamped /

Put the stake through his heart, I ripped his fucking fangs apart /

Snake got smoked on the set like Brandon Lee /

Blown out the frame, like Pan Am flight 103 /

He got swung on, his lungs was torn /

The kingpin just castled with his rook and lost a pawn /

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg att jag en gång i tiden var otroligt kör i tjej som lyssnade på Creed, och hon fick mig att börja gilla det.

Nu har fem år dock gått sedan dess och jag skäms lite för att jag lyssnat på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg att jag en gång i tiden var otroligt kör i tjej som lyssnade på Creed, och hon fick mig att börja gilla det.

Nu har fem år dock gått sedan dess och jag skäms lite för att jag lyssnat på dem.

Love will make you do some crazy shit.

Du är förlåten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda roliga med Creed är att sångaren är en jättekristen tönt och gjorde en porrfilm med Kid Rock. Fantastiskt dåligt band.

av ren nyfikenhet: hur blir man jättekristen? och vad gör honom det?

/jos

Jättekristen är när man aktivt utövar sin kristna tro i tid och otid, och inte bara sitter hemma och väntar på att jesus ska komma hem och put things back the way they oughta be. Han är jättekristen för att han är med i ett kristet band och skriver kristna texter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda roliga med Creed är att sångaren är en jättekristen tönt och gjorde en porrfilm med Kid Rock. Fantastiskt dåligt band.

av ren nyfikenhet: hur blir man jättekristen? och vad gör honom det?

/jos

Jättekristen är när man aktivt utövar sin kristna tro i tid och otid, och inte bara sitter hemma och väntar på att jesus ska komma hem och put things back the way they oughta be. Han är jättekristen för att han är med i ett kristet band och skriver kristna texter.

antingen är man kristen eller så är man det inte. det finns inte i olika grader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är väl en ganska subjektiv upplevelse. Jag tycker att det finns religiösa människor som är bra, religiösa människor som är konstiga och religiösa människor som är helt åt helvete, så jag klassar dem olika för att inte blanda ihop dem med varandra. Skillnad på någon som "tror på en högre makt" och en fanatiker liksom.

Skulle kännas dumt att bunta ihop alla i en och samma grupp, Abd al Haqq Kielan som Usama bin Laden, Rickard Sjöberg som Mel Gibson, Matisyahu som Ariel Sharon.

Link to comment
Dela på andra sajter

antingen är man kristen eller så är man det inte. det finns inte i olika grader.

Klart det finns!

Jag tror på en högre makt och följer de flesta regler som står i bibeln (men jag har exempelvis inte slavar även om bibeln har lite regler för hur man bör

hantera sina slavar). Om man satte ribban lågt vore jag kristen, ty 1 Jag tror på Gud och 2 jag lever som bibeln lär.

Dock finns det nog ingen som skulle anse mig vara kristen. Jag är exempelvis övertygad om att ifall all religion försvann imorgon...

... skulle världen vara en oändligt mycket bättre värld att leva i! Nästan alla konflikter och krig har använt religiös fanatism som effektivt redskap.

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...