Jump to content
Annons

Ta bort gamla registernycklar


equality

Recommended Posts

Hallå!

Tänkte installera ett nytt antivirusprogram (Kaspersky) men gamla registernycklar från Norton förhindrar detta. 😕 När jag försöker ta bort nycklarna kommer felmedd: "Det går inte att ta bort LEGACY_NAVAP. Ett fel uppstod när nyckel togs bort." Jag har adm-rättigheter. Nån som har ett tips? 😱 Så himla irriterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack Linus. Uppskattas, verkligen! Men Kaspersky hävdar bestämt att Norton nästlat in sig och vägrar bestämt att installeras. Till och med kört regedit och manuellt försökt ta bort likmaskarna. Känner mig ockuperad av Norton-helvetet som en Sovjetisk lydrepublik på 60-talet och nu dog bara laptopen också!!

😄😛 Jag vill sparka på nåt (nån)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till och med kört regedit och manuellt försökt ta bort likmaskarna.

Säkert att du fått bort allt då? 😱

Tips på söktermer:

Norton

Symantec

navap

ccapp

symevnt

Den här sidan kanske kan vara till hjälp också?

Symantec: How to uninstall the Norton AntiVirus Corporate Edition 7.5 and 7.6 for Windows NT/2000/XP client manually

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack igen Linus! Jo, jag har följt informationen på sidan du länkade till men kan inte deleta alla registernycklar som assoc till Norton (se första inlägget) och när jag försöker via reg first aid påstår de att jag inte har rättigheter trots att jag är inloggad som adm och dessutom i safe mode. Vet inte, får dras med nortonträsket ett tag till. Brukar ändå åka på en ominstallation av operativet vart annat år och får väl bort skiten då...

Link to comment
Dela på andra sajter

men kan inte deleta alla registernycklar som assoc till Norton

Ahaaa, jag trodde det var installationsprogrammet som inte kunde radera nycklarna.

Så de är låsta i registret alltså?

Kör igång services.msc från Windows/system32

Leta upp navap osv. och se till att de är inaktiverade.

Sen startar du om datorn och provar Norton Removal Tool igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahaaa, jag trodde det var installationsprogrammet som inte kunde radera nycklarna.

Så de är låsta i registret alltså?

Kör igång services.msc från Windows/system32

Leta upp navap osv. och se till att de är inaktiverade.

Sen startar du om datorn och provar Norton Removal Tool igen.

Kasperskys installationsprogram kan inte radera nycklarna, vilket är konstigt för det lyckades en gång tidigare när jag testade deras free trial-program. Nycklarna är låsta i registret, stämmer.

Suttit två hela kvällar med den här dreten och måste lämna in laptopen nu. Det hela får vila ett tag men ska kolla servicetjänsterna enligt dina förslag, verkar vettigt. Stort tack för engagemanget iaf! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!

Tänkte installera ett nytt antivirusprogram (Kaspersky) men gamla registernycklar från Norton förhindrar detta. 😏 När jag försöker ta bort nycklarna kommer felmedd: "Det går inte att ta bort LEGACY_NAVAP. Ett fel uppstod när nyckel togs bort." Jag har adm-rättigheter. Nån som har ett tips? 🙁 Så himla irriterande.

Har du kollat behörigheterna på de nycklar du försöker ta bort?

Markera nyckeln -> Redigera -> Behörigheter.

Se till att du själv (som adm.) har fulla rättigheter till nyckeln, och ta gärna bort alla andra users (till och med system).

Det kan behövas en omstart, men sen borde du få ta bort dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Vill bara meddela att till slut gick det att få bort de #¤%/&&%¤"#=!!! nycklarna men det var en nära-döden-upplevelse och kanske slank nåt med som skulle vara kvar. Får se hur stabiliteten blir nu 😳😮😠:rolleyes: .

Tala gärna om hur du gjort. Vad som funkar. Håller på med sånt här hela tiden bland kompisar å det underlätta så ¤#"¤#¤ mycket av att ha en aning om vad som kan vara fel när det dyker upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara meddela att till slut gick det att få bort de #¤%/&&%¤"#=!!! nycklarna men det var en nära-döden-upplevelse och kanske slank nåt med som skulle vara kvar. Får se hur stabiliteten blir nu  😳  😮  😠  :rolleyes: .

Tala gärna om hur du gjort. Vad som funkar. Håller på med sånt här hela tiden bland kompisar å det underlätta så ¤#"¤#¤ mycket av att ha en aning om vad som kan vara fel när det dyker upp.

LÄNK

Länkar till att manuellt ta bort en massa olika versioner. Finns ju ett removal tool också men det funkade inte mitt fall troligen pga att jag hade en serverversion installerad vilket också medförde att jag var tvungen att tilldela mig själv behörighet att avlägsna reg-nycklar i LEGACY. Tack till Linkowich för det tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Panda!

Kaspersky!

Visst! Fel av mig! Ryssarna har koll datorer, så kör på kasperspy!

Nja, vet inte så noga men de kommer högt, högt i tester. Och jag var himla nöjd med deras 30-dgrs trial-version.

edit: ...och priset är väl hälften mot NIS...

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...