Jump to content
Annons

Digitech Death Metal Pedal


newform

Recommended Posts

Annons

tycker det är en av de sämsta pedalerna jag nånsin testat. Svårt att ratta till ett ljud med tryck, och den låter bara inte bra. Visserligen kan det vara jag som suger på att ratta. Men jag har inte haft problem med andra pedaler. Framförallt inte från Digitech.

Men varför går du inte och testar den själv, och kollar hur den låter hos nån musikaffär? / adama

ps. digitech heavy metal master är destå bättre för ändamålet. (tycker jag 😏 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska till Jam imorgon och prova lite, tack för svaret. Bra med tips på andra pedalar.. sneglar på en line6 pod xt live också. Får se.

Att välja mellan Line6 och Digitech är väl lite som att välja mellan mercedes och opel.

Inget fel på Opel, men de flesta väljer nog en merca. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska till Jam imorgon och prova lite, tack för svaret. Bra med tips på andra pedalar.. sneglar på en line6 pod xt live också. Får se.

Att välja mellan Line6 och Digitech är väl lite som att välja mellan mercedes och opel.

Inget fel på Opel, men de flesta väljer nog en merca. 😉

word!

har en dod death metal pedal som jag moddat, så nu låter den fuzz ist. men både den o digitech låter bajskorv!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en provat köra denna digitech genom min POD line6.

Denna uppsättning lät inte bra, gicg inte att ratta in

bra ljud, för mycket dist och grötit blev det.

Funkar säkert bättre genom riktig förstärkare.

Har dock ej testat. Äger ingen förstärkare.

Nu används den som "pappersvikt", ser till att mina

lösa papper inte blåser iväg. Funkar kanon till detta! :rolleyes:😳

Redigerat av Jari
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Att välja mellan Line6 och Digitech är väl lite som att välja mellan mercedes och opel.

Ni får ursäkta, men vilken är mersan o vilken är opeln???

Själv har jag kört med min BOSS-ME30 i tuuusentals år... så jag har inte direkt koll på det här med multi-effektpedaler längre..

Link to comment
Dela på andra sajter

Att välja mellan Line6 och Digitech är väl lite som att välja mellan mercedes och opel.

Ni får ursäkta, men vilken är mersan o vilken är opeln???

Själv har jag kört med min BOSS-ME30 i tuuusentals år... så jag har inte direkt koll på det här med multi-effektpedaler längre..

Jag förmodar att Line6 är mercan. 😛 Jag har en som jag är nöjd med till viss del. Den låter kanon men aldrig när jag linar in den via mitt ljudkort (M-audio fw410). Jag vet inte varför, har provat allt möjligt men det blir aldrig lika bra ljud när jag spelar in som när jag bara har hörlurarna kopplade direkt till Poden. Skulle vilja tillstå att det är mer smaken som avgör vad som är merca och vad som är opel, har själv haft ett par äldre digitala effekter som jag fick bättre inspelningsljud från... 🙂

Edit:

Post #666!

Woe to you Oh Earth and Sea

for the Devil sends the beast with wrath

because he knows the time is short

Let him who hath understanding

reckon the number of the beast

for it is a human number

its number is six hundred and sixty six.

😄

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Att välja mellan Line6 och Digitech är väl lite som att välja mellan mercedes och opel.

Ni får ursäkta, men vilken är mersan o vilken är opeln???

Själv har jag kört med min BOSS-ME30 i tuuusentals år... så jag har inte direkt koll på det här med multi-effektpedaler längre..

Jag förmodar att Line6 är mercan. 😆 Jag har en som jag är nöjd med till viss del. Den låter kanon men aldrig när jag linar in den via mitt ljudkort (M-audio fw410). Jag vet inte varför, har provat allt möjligt men det blir aldrig lika bra ljud när jag spelar in som när jag bara har hörlurarna kopplade direkt till Poden. Skulle vilja tillstå att det är mer smaken som avgör vad som är merca och vad som är opel, har själv haft ett par äldre digitala effekter som jag fick bättre inspelningsljud från... 😆

Edit:

Post #666!

Woe to you Oh Earth and Sea

for the Devil sends the beast with wrath

because he knows the time is short

Let him who hath understanding

reckon the number of the beast

for it is a human number

its number is six hundred and sixty six.

😆

hade jag fått gissa så hade jag trott att Line6 skulle motsvara Opeln...

Varför använda Digitala effektpedaler för att spela in gitarr när det finns pluggar såsom Amplitube osv...!?

Vem vill behöva lägga om gitarrerna på nytt bara för att man kommit på att man vill ha lite mer eller mindre dist i framtiden.

Jag kör min gura genom VTB-1 in i ljudkortet o sen lägga på effekter i amplitube.. det blir klockrent efter lite trixande

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att använda distpedal är om man spelar genom en förstärkare som antingen inte har bra dist alls eller som låter kasst på högre volymer. Jag kör min Boss Metal Zone genom förstärkarn i replokalen för att kunna spela högre med hyfsat bra ljud!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Anledningen till att man kör pedaler istället för amplitube lär vara dels att man kan ta med dom på livespelningar och dels att man slipper dra igång sin dator och micka upp sin stärkare varje gång man vill spela med dist.

jo, såklart, men nu syftade jag på inspelning av gitarr.. Att spela live eller bara dra på sig guran för att spela lite, då är det klart enklare med multieffekter (själv kör jag en BOSS ME-30, kanske inte den bästa, men den har funkat i många år nu) ..

Men att köra guran genom en effektpedal o sen spela in. då är man rätt låst. Gött att efteråt tex ta bort/lägga till effekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att man kör pedaler istället för amplitube lär vara dels att man kan ta med dom på livespelningar och dels att man slipper dra igång sin dator och micka upp sin stärkare varje gång man vill spela med dist.

jo, såklart, men nu syftade jag på inspelning av gitarr.. Att spela live eller bara dra på sig guran för att spela lite, då är det klart enklare med multieffekter (själv kör jag en BOSS ME-30, kanske inte den bästa, men den har funkat i många år nu) ..

Men att köra guran genom en effektpedal o sen spela in. då är man rätt låst. Gött att efteråt tex ta bort/lägga till effekter.

Det är ju iofs rätt jobbigt att behöva ta alla beslut sist. Jag brukar oftast ha rätt klart för mig vad jag vill göra med låten, sen är det bara att välja vilka pedaler, förstärkare, gitarr kombination som blir bäst. Kör nästan enbart analoga prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att man kör pedaler istället för amplitube lär vara dels att man kan ta med dom på livespelningar och dels att man slipper dra igång sin dator och micka upp sin stärkare varje gång man vill spela med dist.

jo, såklart, men nu syftade jag på inspelning av gitarr.. Att spela live eller bara dra på sig guran för att spela lite, då är det klart enklare med multieffekter (själv kör jag en BOSS ME-30, kanske inte den bästa, men den har funkat i många år nu) ..

Men att köra guran genom en effektpedal o sen spela in. då är man rätt låst. Gött att efteråt tex ta bort/lägga till effekter.

Det är ju iofs rätt jobbigt att behöva ta alla beslut sist. Jag brukar oftast ha rätt klart för mig vad jag vill göra med låten, sen är det bara att välja vilka pedaler, förstärkare, gitarr kombination som blir bäst. Kör nästan enbart analoga prylar.

ja, då funkar det nog kanske...

Jag brukar göra tvärtom, börjar spela in låten långt innan den ens är klar... Den byggs upp i cubase, så att säga...Då är det rätt skönt o kunna ändra efteråt allteftersom låten byggs på

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att man kör pedaler istället för amplitube lär vara dels att man kan ta med dom på livespelningar och dels att man slipper dra igång sin dator och micka upp sin stärkare varje gång man vill spela med dist.

jo, såklart, men nu syftade jag på inspelning av gitarr.. Att spela live eller bara dra på sig guran för att spela lite, då är det klart enklare med multieffekter (själv kör jag en BOSS ME-30, kanske inte den bästa, men den har funkat i många år nu) ..

Men att köra guran genom en effektpedal o sen spela in. då är man rätt låst. Gött att efteråt tex ta bort/lägga till effekter.

Det är ju iofs rätt jobbigt att behöva ta alla beslut sist. Jag brukar oftast ha rätt klart för mig vad jag vill göra med låten, sen är det bara att välja vilka pedaler, förstärkare, gitarr kombination som blir bäst. Kör nästan enbart analoga prylar.

ja, då funkar det nog kanske...

Jag brukar göra tvärtom, börjar spela in låten långt innan den ens är klar... Den byggs upp i cubase, så att säga...Då är det rätt skönt o kunna ändra efteråt allteftersom låten byggs på

Så jobbar jag också oftast, men jag spelar in flera slaskar under den fasen. Är ändå alltid mer än bara gitarrljudet som ändras medans man skriver låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...