Jump to content
Annons

Tema till nästa festival blir...


TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Asså sorry guys and gals,men regeln är ETT förslag per person,om man har röstat på 2 olika förslag kommer ett medelvärde att beräknas. Röstar man på förslag nummer 2 och 14 kommer detta alltså att räknas som förslag nummer 8(2+14/2=8)..jiiivla dumt om man råkat rösta på nummer 2 och 13,förslag nummer 7 och ett halvt,lixom.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstningen är över,har jag förstått rätt,är det så här ni tycker??(fan,jag glömde ju att rösta själv)

Signert: Jävla kritiker!

Linus: Jävla kritiker

Phobos14 tonsätta något klasiskt foruminlägg

bimbambopförslag 2

drloopSamarbetsfestivalen

Twilight_Zound:2

sixtiesnr. 2

DebreeFörslag 2

OdelNr 2

VallhagenJävla Kritiker

giggsy14

kallemionr.2

starboy 2

Egghuvudnr.2

dede2

ViktorDenStore 16.5

AXL THE ROCKERNR 4

slaptap7

mattebaljaFörslag 7:"tema Hård"

tbruce5

HellpigFörslag 9

claypoolJävla kritiker

SnakeNr 2

RogerNr 2

pwayne2:an

Snow BrigadeNr 8.

BaktaktNr. 22

Cloudsurfer 7

Lådan 8

Christofer 4

yessongsjävla kritiker

martinmJävla Kritiker

..i så fall blir temat för nästa festival....pammparraaamm....olidlig och onödig vem-blir-utröstad-den-här-gången-tystnad...FÖRSLAG NUMMER 2..

Sixties förslag lyder alltså så här..

”Förslag 2:

Någon tillhanda håller en låt och separata spår av tex. sång, bas, trummor och nått mer. Sedan får alla remixa eller göra låten i en egen cover version. Då kan alla vara med även remixkillarna och den som vill spela och sjunga själv gör det.”.

Ja och så var det det där med vilken låt vi ska ta. De förslag som har kommit upp är i stort sett tidigare festivalvinnare och Beastie Boys, men Beastie Boys hade ju en egen punkt i rötningen och den var inte så populär, så den går väl bort..Ska vi säga så att alla tidigare festivalvinnare som vill lägga upp sina låtar för remix/cover får vara med?? Istället för att bara välja en låt så blir det ju i så fall några låtar att välja mellan och gör ju säkert att flera vill delta

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

du får kanske pm:a alla festivalvinnare och se vilka som vill lägga upp sina låtar som separata spår.

sedan kan du starta en ny tråd när festivalen startar med länkar till alla låtar och material man får använda.

studio kanske rentav kan lägga upp det på sin sida med en mapp per låt under tex. en vecka så hinner alla som vill vara med ladda hem filerna. kanske rent av skriva nått i tidningen om festivalen men den är väl redan tryckt.

Link to comment
Dela på andra sajter

men jag vet ju inte vilka festivalvinnarna är

du får väl kolla under studiofestival annars kanske det räcker med din låt och några av signerts tex. den akustiska.

Ojay vann sommar plågan kommer jag ihåg.

odel vann festivalen före (nr5).

Djonas vann nr. 4

det blir ju roligare att höra om alla gör samma låtar så att alla inte gör helt olika låtar då försvinner idéen med festivalen.

det blir svårt att välja om det finns för många bra alternativ. men ta tex.

goldcrush, signert, ojay + nån till (har inte hört de övriga) så slipper vinnarna göra om sina egna låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra,määän..Pm skickat..

har du pm:at olsberg eller majken och kollat om studio kunde bidra med server utrymme nån vecka?

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

nu vet jag inte vad OMF är men min tanke var att det skulle vara vanliga Wav filer eller mp3:or. som man får importera till sitt musik program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste det vara en tidigare festivalvinnare? Kan man inte bara göra en öppen förfrågan: Vem är villig att bidra med en låt? Och så röstar man om de bidrag som kommer in.

Och ett tips: Starta en ny tråd för varje nytt moment, annars blir det snart omöjligt att hålla koll på vad som händer utan att läsa igenom hela tråden varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu vet jag inte vad OMF är men min tanke var att det skulle vara vanliga Wav filer eller mp3:or. som man får importera till sitt musik program.

OMF är ett standardformat som innehåller ljud-filer samt all info om kanalers placering osv. "Alla seriösa" musikprogram kan exportera/importera detta format (Sonar, Cubase, ProTools mfl.)

Exempel:

Du ha en låt innehållande 6 audio kanaler i Sonar. Trummor, Bas, Gitarr, Synt, Sång, Kör. Dessa olika spår är ju sällan lika långa och börjar och slutar nästan aldrig samtidigt. Det är där OMF formatet kommer in. Markera alla spår och exportera som OMF. Denna OMF-fil kan sedan vem som helst importera till sitt eget favoritprogram med bibehållen info om kanalerna och dess placering.

Bra va!?

Redigerat av Snake
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...