Jump to content
Annons

Tema till nästa festival blir...


TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Okej,jag vet inte vilket som blir bäst,OMF eller wave?Jag var annars precis som Sixties inne på Wave eller MP3(beroende på plats) men det är nog mest för att jag inte har haft en aning om vad OMF är,men om det är bäst så är väl det smartast.Annars kan man ju bara,när man exporterar filerna,se till att alla filerna är exakt lika långa,det är ju inte något större problem,vad tycker ni? Anyway,nu har vi 4 festivalvinnarbidrag som är med,de som Sixties förselog(förutom Djonas), det räcker så att det inte blir för många. Nu behöver vi bara serverplats,har frågat Olsberg men har inte fått svar ännu. Är det någon annan som har serverplats att låna ut för en vecka, eller kanske 2, förresten??

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags att dra igång en ny tråd för finslipning av regler, och hur vi ska genomföra festivalen osv.

tycker det ska finnas en mp3:a av originallåten och sedan wav filer av det övriga så man kan lyssna hur det lät innan man gör sin egen grej.

är OMF en info fil eller en fil med alla ljudfiler i sig? är det bara en info fil så tar den ju inte så stor plats så då kan man ju skicka med en sådan också.

Link to comment
Dela på andra sajter

”Förslag 2:

Någon tillhanda håller en låt och separata spår av tex. sång, bas, trummor och nått mer. Sedan får alla remixa eller göra låten i en egen cover version. Då kan alla vara med även remixkillarna och den som vill spela och sjunga själv gör det.”.

Då ska det minsann vara en riktigt bra låt om det ska bli kul... 🙂😕

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

De flesta vade förslag 2 så i tråden jag länkat till nedan har vi diskuterat lite regler mm.

TUFFTUFFTUFF väntar bara på att de 4 vinnare som man kan göra cover/remix på lägger upp sina filer så Olsberg kan hämta dem så kommer de att finnas på studio´s hemsida för nedladdning och då kommer en Festivaltråd med regler och länkar till låtar och filer. 😱 borde ske inom de närmsta dagarna.

diskusision om nästa festival tema: cover/remix

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...