Jump to content
Annons

Filmtråden


gol

Recommended Posts

Hittar ingen filmtips-tråd, så...

Här tipsar eller varnar vi varandra för filmer. För det är aldrig fel med lite hjälp på traven när man är sugen på bio eller se en film hemma i soffan. Det behöver inte vara några långa recensioner, en rad och ett betyg räcker.

Jag kan börja!

V for Vendetta (IMDB)

VforVendetta.jpg

Helt klart värd vartenda öre. Härlig action med söta Natalie Portman och Hugo Weaving (Mr. Smith från The Matrix).

Den får: 🙂🙂🙂😄 av fem möjliga.

edit: Det passar väl också att säga att musiken i filmen satt som en smäck, för det är ju ändå ett forum för musiker.

Redigerat av gol
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 125
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Några favoriter:

Memento baklängesfilm som är riktigt annorlunda och bra. Rätt schysst soundtrack också.

Pi ger matte en helt ny innebörd. Skruvad och riktigt bra.

Sen en film som alla mina polare tyckte var rätt dålig, men som jag tycker är riktigt clean är Constantine.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det här är ett musikforum tipsar jag om Caveman, med monstertrummisen Ringo Starr i huvudrollen. En magnifik kärlekshistoria i grottmänniskomiljö.

:rolleyes: Seen that!!

Totalt jävla underbar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Memento  baklängesfilm som är riktigt annorlunda och bra. Rätt schysst soundtrack också.

Den har jag länge tänkt se, vet inte varför det inte blivit av. Tack för påminnelsen!

Bästa filmen från 2005 måste vara Serenity.

serenity-poster-med_1126190935boxart_160w.jpg

Joss Whedon (som även gjort Buffy the Vampire slayer) ville ha ett avslut på sin serie Firefly och gjorde filmen Serenity. Jag har sett den ett par gånger och den är lika bra varje gång.

Den får: 😎😎🙂🙂🙂 + :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

När man är trött på allt färdigfunderat, -förklarat och -skrattat kan man ta sig en titt på Lost Highway av David Lynch.

20m.gif

Den får alltså: :rolleyes:😎😎🙂🙂

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Don't Come Knocking!

Howard Spence (Sam Shepard) has seen better days. Once a big Western movie star, he now drowns his disgust for his selfish and failed life with alcohol, drugs and young women. If he were to die now, nobody would shed a tear over him, that's the sad truth. Until one day Howard learns that he might have a child somewhere out there. The very idea seems like a ray of hope that his life wasn't all in vain. So he sets out to find that young man or woman. He discovers an entire life that he has missed ...

Tragisk och vacker i en blandning som får en att vilja se den igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag rekommenderar filmen "top secret" från 1986(?). En av de roligaste filmer som någonsin gjorts.

Jaaaa, Top Secret

"I know a little German..................He's sitting over there." 😛

Filmen Cube är ju också grymt underskattad.

*edit* la till

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Den måste jag fan kolla upp.. 😛

Cube har jag hört ska vara brilliant. Eller iaf tvåan.

Vänta här nu... Warren Clarke spelar Colonel von Horst. Är det producenten Warren Clarke?

Denne man?

A-5840-001.jpg

(Förresten, från 84 är den.)

EDIT: Men vad fan...

EDIT: Jahaaaa.. Den Warren Clarke.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Missisippi burning

Ingen ny film, men mycket sevärd. Att den dessutom är baserad på en verklig händelse gör den inte mindre hemsk. Gene Hackman är i toppform i rollen som FBI:are...

Ja, djävlar..! Såg den igen igår faktiskt. Mycket bra... Falling Down är också en rulle jag ständigt återkommer till. En film totalt befriad från grym datorgrafik men en väldigt tänkvärd story...

Link to comment
Dela på andra sajter

Cube har jag hört ska vara brilliant. Eller iaf tvåan.

Jag kan meddela att tvåan är helt värdelös. Ettan är dock bra. Det finns även en trea, men jag kommer inte ihåg vad den heter (Cube Zero har jag för mig).

Annars är ju "Plötsligt i Vinslöv" en utmärkt film, eller dokumentär då.

"Han går precis likadant som Kalle Andreasson.....det ÄR min själ Kalle Andreasson!"

"Nä, nu ska jag min själ ha en korv i lugn och ro." (kul när man ser det i alla fall....). 😏

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Kungen, var en rulle som fick mig på ett sådant där gosigt/sentimentalt/nostalgi/flashback humör igår också...

80-talet heheh...

Även han som spelade Pölsa från Smala Sussie gjorde ett litet inhopp där som egotrippad punkare... Ja, djävlar. Något så unikt som en svensk film med ungdomar, utan att för den skull vara en fånig ungdomsfilm nödvändigtvis.

Rolig att se för oss som var med då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan meddela att samtliga Cube filmer är precis lika bedrövliga.

"Why are we in here?"

"It's just how things work, someone starts building it but no one's in control"

"But why are we in here?"

"This thing would be pointless if it wasn't used, so we were put here by random. To make sure it serves a purpose"

O.s.v.

Inte ens Matrix filmerna har så krystad dialog som Cube-rullarna. Men hej å andra sidan dör ju folk som flugor på ganska fyndiga sätt. Och sånt är ju förvisso mer underhållande än när Mobius står i en framtidsgrotta och håller tal utan ljudanläggning i takt med Ibiza-techno.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

The Core

Hysteriskt rolig film om jordens undergång, men inte lika realistisk som Armageddon... 😏

Den är nog inte menad som en komedi. Egentligen... 😆

The Core är riktigt jävla dålig! 😆 Som tur är blir den bara rolig.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

En väldigt lång förlovning med Audrey Tautou är både vacker, bra och fransk.

Skall ses på bio i o f s.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det är mycket lättare att ge ris...

Undvik

* Fyra bröllop och en begravning. Betyg: Minus oändligheten...

Men det handlar ju om bröllop, så de kanske gjorde den medvetet dålig, så att man kasta ris...

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

& Jag vill ge tonvis med säckar ris till:

* Alla filmer av Colin Nutley.

* Alla filmer av Roy Andersson.

* Alla danska Dogmafilmer.

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Rekommenderar

"Objuden gäst" [ 😏😱😆😄😄 av 😄😄😄😄😄 ]

rosa överstrykningspenna//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Alienfilmerna är ju sinsemellan så olika. Ettan och tvåan är bra, fast på olika sätt. (Är det Ridley Scott respektive James Cameron?) Trean suger. Fyran är jävligt märklig men lite rolig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...