Jump to content
Annons

Filmtråden


gol

Recommended Posts

Jag tycker att den bästa svenska komedin är Vi hade iallafall tur med vädret 😉

Jag vet inte hur många gånger jag sett den med kompisarna , och de roliga replikerna glöms aldrig bort.

Det är en helt suverän rulle som inte är för lång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 125
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vilken ensidig smak du har, Claes! Det finns massor med bra "filmfestivals-filmer" som du säkert skulle kunna gilla; typ science of sleep, eller crime novel.

Ensidig smak har jag nog inte, med tanke på att min samling sträcker dig från gamla svart/vita Western, Bogart, Hitchkock etc, till StarWars och mycket annat - i många olika genre. Det är härligt att ha gott om filmer - för de kvällar som det är någon bra film på TV, så är det sällan som jag inte kan titta på den på DVD i stället - och slippa reklamen... 🙂

Alla filmfestivals-filmer som jag har plågats med hittills, har varit skräp - men tack för tipsen. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, om de skulle visa sig vara bra. Hittills har det dock varit helt utan undantag att de filmfestivalsfilmer jag har sett, har varit riktigt skräp - därav mitt kategoriska uttalande tidigare... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att den bästa svenska komedin är Vi hade iallafall tur med vädret 😎

Jag vet inte hur många gånger jag sett den med kompisarna , och de roliga replikerna glöms aldrig bort.

Det är en helt suverän rulle som inte är för lång!

Håller med fullständigt. Den är sanslöst rolig och man ligger dubbelvikt varje gång man ser den. Ingen vidare kvalitet på filmningen, men både storyn och skådespelet är klockrent, så att de flesta känner igen sig. Den är lite i samma helgalna anda som Fawlty Towers... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
musik (oregistrerad)

"Pianisten" som gick/går i repris på TV ikväll är en riktig SKITFILM! Den handlar om en äcklig, elak, sinnessjuk pianolärarinna...

Betyg: Minus Oändligheten

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...