Jump to content
Annons

Ljudabsorbent-skivor


Florian le Sage

Recommended Posts

Annons
tRasH cAn maN (oregistrerad)
Pinsamma inlägg av kissnödiga grinollar som borde sova/göra läxorna istället för att sabotera för dem som är intresserade av denna diskussion,håll er borta-

pajaser!!!

Om du själv hade börjat med ett gott bemötande och lite hjälpsamhet, hade du säkert blivit väl bemött.

Att folk är lite skeptiska när man presenterar produkter till en bråkdel av konkurenters priser är väl inte så konstigt??

/tRasH

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du själv hade börjat med ett gott bemötande och lite hjälpsamhet, hade du säkert blivit väl bemött.

Att folk är lite skeptiska när man presenterar produkter till en bråkdel av konkurenters priser är väl inte så konstigt??

/tRasH

Återigen,vad är ni så jävla negativa och bråkiga om,jag har gått ut med ett erbjudande-informerat om produkten samt lagt upp en bild-hur kan man beskriva detta som att jag är otrevlig,det är ju du och musicgene som försöker hänga ut mig här:rena trakasserier helt enkelt!!!

Skit ner er...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,här har ni en länk till en bild efter mycket om och men,har inte tid med sånt här egentligen men tjatiga som ni är...

th_Polyeter30mm.jpg

That´s it,nu har ni fått allt ni behöver veta om detta material!

Men är du sann eller? Blir du förbannad för att folk ställer frågor om produkten du säljer? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tagga ner nu.

Florian, frågorna som du bemöts av är fullt relevanta när du kommer med påståenden om att dina produkter är jättebilliga. Möter inte du "detta är jättebilligt passa på nu"- reklam med lite försiktig skepsis du också? Då är det ju jätteviktigt att inte bara bli tvär och arg över att ingen tror dig, utan att motivera, förklara och visa varför produkten i fråga skulle vara så bra som påstås. Nu har du ju varit noga med att tala om att det inte är den bästa produkten, men helt ok för priset. Vilket övriga kan ta i betänkande.

Vad som skulle vara intressant är lite jämförande analyser och kommentarer om vad som skiljer de olika produkterna från varandra. Varför den ena är bättre än den andra i förhållande till respektive pris. Om du inte kan ge det, så är jag rädd att många här kommer att fortsätta uppfatta dig som oseriös. Tyvärr kanske man kan säga, är det nästan helt omöjligt att göra reklam för sig här på forumet, om man inte är djupt rotad i väggarna. Och ju mer nykomling man är, desto mer får man nog vara beredd på att försvara sin produkt (på ett konstruktivt sätt, ej hacka ned på dem som ifrågasätter).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar vi kasta pajjer till höger och vänster här.... Jag är inte den som gilalr när folk smyg lobbar för sian produkter, men jag kan tycka att det är ok i denna typ av sammanhang. Samtigt så får den som då "annonserar" utstå viss skepsis från inblandade parter det är fullt förståeligt. Men vi har nått ett par lågvatten märken nu eller???

Mr säljare har en produkt han vill pracka på Mr Buyer. Jag kan tycka att dessa två sköter sina business privat istället för att diskutera säljaerns produkter i ett öppet forum. Är det så att Mr Buyer inte gillar eller gillar produkten han fått kan han iofs skriva det men först när han insett att det är så det är. Mr säljare skall sköta sina affärer på ett mer affärsmässigt sätt dvs mellan 4 ögon eller i det här fallet via korrespondans av berörd/berörda personer.

klart att man skall fråga om enn viss produkts duglighet men att fråga säljaren i fråga är aningen korkat då han givetvis tycker att just hans produkt är bäst.

hur många här inne har varit i en Applestore som talar sig varma för Windows tex? Bara som ett exempel.

Men men.... Jag tycker vi sköter affärer privat och relevanta frågeställningar publikt.

Med detta vill jag mena att Florian jätte gärna får lobba för sina prylar men behandla eventuella kunder med tillbördig respekt dvs sköt dem stängt.... Det va det jag ville ha sagt, så har jag stuckit ut hakan för ett slag på knock:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Om man är försäljare som agerar på just ett forum så gäller det att inte säga emot sig själv, det kanske säger sig sjävt!

Först: A-absorba/abzorba bla bla bla-namnen är många men materialet är detsamma i alla tider och länder

-caviterat=äggkartongmönstrat---30mm höjd

Sedan: Auralex och nu på senare tid-Golden Age´s abzorba etc är snäppet bättre än de billigare skumplastplattorna,

Slutligen: finns bättre // finns även melanin som är dyrt // men är man ute efter en "normal" ljudabsorbent för hemstudion // är detta alldeles utmärkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

ÅÅÅh vad trött jag blir på er som inte vill annat än att sänka mig,jag har väl inte sagt emot mig själv,snarare varit en aning otydlig kan jag väl tillstå i det första inlägget då.

För det får jag be om ursäkt,jag är dessutom inte återförsäljare på heltid-detta var ett infall för att va schysst-som sagt-

jag kan inte skänka bort det-du som larvade dig med det inlägget!

Faktum är att jag gjort klart från början att detta är ett billigt material jämfört med andras,vidare har jag sagt att Auralex har en högre densitet och är snäppet bättre etc,jag har INTE på något sätt försökt vilseleda någon här utan enbart hoppat in med denna tråd för att:

1:vidarebefordra detta material till "rätt" pris

2:självklart gör jag det inte gratis-jag får ju själv betala frakt osv om jag skall ta hem större kvantiteter för försäljning till exempelvis studiobyggare som läser detta på forumet,men jag lägger inte på så mycket på priset som vissa andra,alla förstår säkert att dessa material härstammar från fabriker där kostnaderna vid direktköp ligger avsevärt lägre än de man får betala ute...

Alltså,repris:

Sluta att anmärka på allt som inte är relevant såsom att hotmail är oseriöst och alla andra fåniga inlägg här så skall jag se till att bemöta de som är seriösa-

(tyvärr har flera av er redan visat att ni absolut inte tillhör den skaran)

Detta är absolut ingenting jag behöver pyssla med då jag driver en studio samt arbetar som bildlärare och tiden räcker knappt till,så jag hoppas jag slipper flera IDIOTINLÄGG fån och med nu,ni som bidragit med dessa...

Ni förstör för andra som skräms bort eller faller in i den dåligan andan/mobbningen-

enbart primitivt och visar brist på sysselsättning/intelligens!

Ett säkert kort=någon köper 1m2 eller 2,berättar för alla andra hur han/hon tycker att det funkar,så är den saken ur världen-evigt tjafs leder ingenvart;

om jag hittar något som är billigt så blir jag självklart intresserad och provar,skulle aldrig falla mig in att hålla på som vissa gjort här med någon leverantör--fullständigt

ovärdigt och skämmigt pojkar!!!

Mvh-

Kristian

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen här som är ute efter att jävlas med dig.

Dock reagerade nog de flesta på ditt svar på Claes´ inlägg i denna debatt. Han ställer trots allt relevanta frågor och du anklagar honom för att tjafsa med honom. Och sedan fortsätter du med

"pust och stön-hur fan orkar du med dig själv...". Efter sådana inlägg tycker jag inte du skall förvånas om folk har problem med din attityd. Jag förstår varför du startade denna tråd och jag skulle antagligen göra samma sak om jag kom över liknande varor till förmånligt pris. Dock luktade det hela lite bondfångeri och din korrespondans med Claes satte nog spiken i kistan.

Lägg ut en annons på Vendolin, där får du det säkert krängt.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var intresserad av dämpmaterial, men tycker att du ger ett ytterst tveksamt intryck som gör att jag drar öronen åt mig direkt. Och det beror inte på vad någon annan har skrivit utan hur du har betett dig (Florian le Sage).

När jag väl såg hur dom såg ut så dämpar dom ju inte så mycket. Du kan ju inte tro att det bara är att lägga ut reklam här och folk ska köpa det direkt. Dom flest här har ju ganska bra koll.

Det är väl ungefär som att försöka sälja en begagnad vw golf till bilentusiaster. Du agerar konstigt för att vara en säljare. Du kanske ska gå en säljkurs eller nåt?

Håller med om att det är en sjukt underhållande tråd 😎😉

TAck för ett gott skratt... 🙂

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara konstatera att de som skriver i denna tråd är fullkomliga fårskallar som tydligen inte förstår enkel Svenska:

*Dämpmaterial har jag väl aldrig skyltat med PENNUDD?????

*Säljkurs eller inte,jag är bara saklig och ärlig,men det pallar inte ni era nollor...

Ett flertal seriösa har hört av sig via mail och beställt,sansade nog att inte haka på eran

hysteriska noja-sök hjälp för fan,jag bryr mig inte men svarar gärna vidare på ert språk,småpojkar!!

"det är synd om människorna" 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var intresserad av dämpmaterial, men tycker att du ger ett ytterst tveksamt intryck som gör att jag drar öronen åt mig direkt. Och det beror inte på vad någon annan har skrivit utan hur du har betett dig (Florian le Sage).

När jag väl såg hur dom såg ut så dämpar dom ju inte så mycket. Du kan ju inte tro att det bara är att lägga ut reklam här och folk ska köpa det direkt. Dom flest här har ju ganska bra koll.

Det är väl ungefär som att försöka sälja en begagnad vw golf till bilentusiaster. Du agerar konstigt för att vara en säljare. Du kanske ska gå en säljkurs eller nåt?

Håller med om att det är en sjukt underhållande tråd 😆😄

TAck för ett gott skratt... 😉

passa dig för Flårian, annars får du sånna här privata mess av honom:

MusicGene,

Florian le Sage har skickat detta e-brev från https://www.studio.se/index.php.

va har du för problem,varför lägger du ut min demoradio site utan förklaring,är du feg-vågar du träffa mig....

passa dig jävligt noga säger jag bara!

---------------------------------------------------

Vänligen notera att Studio forum inte har

någon kontroll över innehållet i detta brev.

---------------------------------------------------

Med vänliga hälsningar,

Gänget bakom Studio forum.

https://www.studio.se/index.php

Link to comment
Dela på andra sajter

MusicGene,

Florian le Sage har skickat detta e-brev från https://www.studio.se/index.php.

va har du för problem,varför lägger du ut min demoradio site utan förklaring,är du feg-vågar du träffa mig....

passa dig jävligt noga säger jag bara!

dex.php[/url]

Det där är ju ett direkt hot ju.

Florian, om du inte trivs med att bli betraktad som du blir så är det väl bara att ignorera det?

Finns väl ingen anledning att bli galen och börja hota folk och kalla folk för idioter och fullkomliga fårskallar?

Det , om något, visar ju på omognad i mina ögon.

Det är ju ingen som kallat dig för ovanstående saker.

Lugna ner dig, ge fan i att hota folk och ignorera det här i fortsättningen. Du har ju redan köpare, tydligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Florian le Sage, blir förvånad över att du säger att det är folk som har hört av sig till dig! Du verkar ju inte vara sympatisk för 5 öre. Det enda du skriver är hur mongo alla andra är och hur jävla nice du själv är som tydligen verkar göra alla en stor tjänst med dina plattor.

Skaffa dig en bättre självbild mannen 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att den gode herr Florian bara är ett alter ego som driver med er alla för att provocera ...... för så korkad kan man inte vara på riktigt!!

Jag utbildar folk i feedback och kommunikationsteknik men i det här fallet är det definitivt inte lönt att försöka ändra hans självbild..... Det är nog för sent tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha ha ha detta är ju verkligen en parodi helt utan sans,har väl aldrig vare sig beskådat eller läst något liknande;

att så många hakar på samma pryl och förvränger varje beståndsdel i det en man säger/skriver-och det bara växer likt en amöba,var tvungen att berätta detta för min fru och mina vänner som läst tråden och avråder mig från att fortsätta besvara de--

tyvärr idiotiska inläggen(med undantag av ett par st.)

men jag kan bara inte låta bli med risk för min framtid här på forumet-för när man på detta sätt får bemöta en sådan massiv dumhet så blir det inte bättre!

Jag har bara ett tips till er sysslolösa parasiter:

kontakta leg.psykoterapeut på någon mottagning där ni bor,inriktning KOGNITIV terapi,

har själv haft stor hjälp av dessa vid akuta schizofrena anfall...

De som ids fortsätta ansätta mig här med sina ofantligt fjantiga inlägg och sådana som ännu inte är uppfunna men redan gissade bevisar endast mina teser ytterligare och ger sålunda näring åt en förlängesedan körd tråd,vem vet-

kanske alstrar det några till potentiella köpare vilka tycker det är spännande med produkter från en galning till rätt priser,det var ju det som var hela grejen-ho ho hallô!

Välkomnar seriösa kunder till min e-post adress---

Återkommer ej mer på detta forum,kyss mig i arslet flickor!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre jösses.. Var den där florian på riktigt eller var det nån slags inhyrd forumkomiker??? 🙂

Inte en gnutta seriös.. Kasta skita runt sig till alla som överhuvudtaget försökte fråga nåt seriöst.

Undrar om han överhuvudtaget har hört talas om RFC 1855 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, aldrig varit med om en större idiot på ett forum. Värsta säljaren jag nånsin varit med om. Vilket skräckexempel! Och så tycker han att det är synd om honom när han är på alla andra. Vilket lågvattenmärke. Men han är säkert en okej kille i verkligheten (hoppas jag) och på internet blir han Mr. Hyde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har bara ett tips till er sysslolösa parasiter:

Kontakta leg.psykoterapeut på någon mottagning där ni bor, inriktning KOGNITIV terapi,

har själv haft stor hjälp av dessa vid akuta schizofrena anfall...

Va? Börjar du dissa Freud nu också, vad har han gjort dig 😛?

Allt du skriver är liksom helt fel, då exempelvis kognitiv terapi är helt värdelös som behandlingsform mot schizofreni!

Om du på riktigt lider av schizofreni beklagar Hans (samt Erik) och rekommendera istället Pfizer´s produkter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Florian le Sage;

Argumentationsteknik 1) Du kan inte bemöta ifrågasättande om produkter som kritik mot din person och besvara det med personangrepp och tycka att alla andra är dumma i huvudet. Du säger emot dig själv...

Jag tycker att du ska skaffa ett liv. Om du blir så irriterad på ett forum som detta så måste du ha svårt att klara av det verkliga livet utan dator skärmens sken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste inflika att han skickade ett mail till mig med några frågor och ursäktade att det hade gått helt överstyr i tråden.

Han verkade vara en trevlig kille, så jag misstänker att det är som Pennud säger, att han tog kritiken personligt, snarare än som ett sunt ifrågasättande av en lite för aggressiv reklam. Sedan späddes det på med diverse kommentarer som delvis var befogade, men delvis kanske lite hårt dömande - och så överreagerade han och kommentarerna blev ännu beskare...

Link to comment
Dela på andra sajter

han skickade ett mail till mig med några frågor

Vad då för frågor? Om ljudabsorbenter?

😉

Nej - faktiskt inte. Det var angående omdömen om några olika mikrofoner som han funderade över...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...