Ken Kängström Postat 8 september 2005 Dela Postat 8 september 2005 Den ännu odöpta platta som jag och Addic59 snart kommer spela in! 🙂😉😱 WORD! 🙂 En farlig kombination av Dalpop, och Snålänningsvals med dubbla kickar toppboostade vid 7khz. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silkwood Postat 9 september 2005 Dela Postat 9 september 2005 För tillfället är jag djupt impad av gitarristen i System Of A Downs jobb med senaste Mezmerise. Vet inte hur många gånger den har rullat i spelarn...fantastiska låtar, lekfullt och grymt ljud, tycker jag. Och en fantastiskt genomtänkt albumdramaturgi och låtordning. En cool ljuddetalj är ju att dom använde en gitarrvägg, på riktigt, för att spela in elgitarrljudet. Alltså tapetserat studioväggarna med en massa ackgitarrer och låtit gitarrljudet resonera i dem. Längtar efter Hypnotize för att ta mig genom vintern.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 9 september 2005 Dela Postat 9 september 2005 Rebecka Thörnqvists skivor är alltid välproddade. Tacka f-n för det när svenska studioeliten spelar och Alaar Suurna m fl brukar var inblandade. Soilworks "Stabbing The Drama", nyskapande sound och en produktion som imponerar och gör att man uppfattar minsta detalj trots att ljudbilden är fullpackad. Det finns mer men detta tänkte jag på just nu............... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 9 september 2005 Dela Postat 9 september 2005 Rebecka Thörnqvists skivor är alltid välproddade. Tacka f-n för det när svenska studioeliten spelar och Alaar Suurna m fl brukar var inblandade. Måste få gnälla emot lite. Tycker många av Törnqvists plattor är skittråkigt proddade. Bra musik, bra musiker och jävligt bra sång men jag är totalt urless på detdär hemska stockholms-slick-soundet som alltid uppstår. Allt är välpolerat och platt och dött. Inget sticker ut. Perfekta mixar, men nästan alltid jäkligt okreativt rakt igenom. Den enda jag kan gilla produktionen på är "The Kaza-session" . Sånt är stockholmsmaffian bra på att skruva till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desmond Postat 9 september 2005 Dela Postat 9 september 2005 Efter noggrant övervägande måste jag säga Hunky Dory med David Bowie. Instrumentationen är helt fantastisk och plattan är väldigt varierad men ändå sammanhängande. Lyssna på Bewlay Brothers och vrid upp volymen. Eller Oh You Pretty Things. Tänk sedan att det var 1971 och vad för teknik de hade på den tiden om ni vill jämföra med dagens produktioner. Tony Visconti producerade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 9 september 2005 Dela Postat 9 september 2005 Jag säger Welcome To The Pleasuredome med Frankie Goes To Hollywood. Trevor Horn, Anne Dudley och en Fairlight CMI i vass kombination. Eller var det Synclavier? 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suedehead Postat 13 september 2005 Trådstartare Dela Postat 13 september 2005 Världens bäst producerade album ? jag har några kandidater REM - out of time Depeche mode - violator Suede - dog man star the Beatles - A hard days night Metallica - Metallica (black album) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Nirvana In Utero av Steve Albini, perfekt trumljud, ruggigt krämiga gitarrer och en helvetesbra skiva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Den här diskussionen finns nog redan här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Den här diskussionen finns nog redan här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 ..och det var ju du suedehead som startade den också 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suedehead Postat 13 september 2005 Trådstartare Dela Postat 13 september 2005 oj hade helt glömmt bort den :S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Den här diskussionen finns nog redan här... Nej, här. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 oj hade helt glömmt bort den :S Äh det är lugnt. Inte så konstigt med tanke på alla inlägg du gjort här 😄😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Vafan? Vilken tråd ska man ta? 😳 Jag säger Alter Bridge - One Day Remains, grymmare sound får man ju leta efter.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suedehead Postat 13 september 2005 Trådstartare Dela Postat 13 september 2005 oj hade helt glömmt bort den :S Äh det är lugnt. Inte så konstigt med tanke på alla inlägg du gjort här 😉😄 haha har vart i italien i 2 månader 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Kul tråd!! Nr 1 går oavkortat till Faith Hills Cry platta, den är producerad av Dan Huff (sångare/gitarrist i Giant bla), Dan har producerat och lirat på i stort sett varenda stor artist som finns, inkl Michael Jackson m.fl. Sen på andra plats kommer Michael Jackson's Thriller, så jävla bra proddad så man har lust att dö typ ... Jag kan hålla med om att Black Album med Metallica är en fruktansvärt bra proddad platta, fast jag avskyr Metallica, men den plattan är riktigt bra proddad. Hårt jäkla arbete ligger bakom. Sen tycker jag att Britneys platta Oops I Did It Again är jävligt bra proddad. Fruktansvärt must faktiskt. Sen även Bon Jovis These Days plattan är väldigt nära och känns väldigt äkta, väldigt bra proddad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Hej! Känns som det inte går att besvara när man inte hört råmaterialet! Allt blir bara gissningar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
furstan Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 jag håller med.. alter bridge - one day remains! helt tokigt album.. grymmt sound på alla låtar och alla instument! tokigt =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 Metallica's "Black Album" Utan tvekan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ProTools Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 "History" med Michael Jackson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Murdock Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 OK Computer av Radiohead Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
morbid (oregistrerad) Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 36 Crazyfists - A Snow Capped Romance <--- LYSSNA!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheQuo Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Att ingen har svarat Queen's Night at the opera och/eller A day at the races? Dessa skivor är jävligt bra...lyssna bara på t.ex Bohemian rhapsody Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Lost Horizon - A Flame To The Ground Beneath Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 Primus - The brown album Jädrar vad det smäller om basen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 7 oktober 2005 Dela Postat 7 oktober 2005 Lets dance - David Bowie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tamadrummer Postat 8 oktober 2005 Dela Postat 8 oktober 2005 Peter Friestedt - the L.A. Project ( 2004 )med Bill Champlin, Joseph Williams m.fl. Alla skivor med/ Av David Foster alla skivor med gruppen Fourplay, Dave Grusin, Lee Ritenour, Toto, Jay Graydon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 8 oktober 2005 Dela Postat 8 oktober 2005 Brasiliansk jambalaya tjolabahoo folk-musik när den e som bäst! ehhm... kubansk. nästan ett Word på den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 8 oktober 2005 Dela Postat 8 oktober 2005 Hej! Äh, Portugal, Cuba, Japan, va är det för skillnad egentligen! Tacka vet jag Värmland (eventuellt Dalarna 😉!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.