Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

56 minuter sedan sa CHAE:

Har aldrig hört talas om honom innan så jag tog del av vansinnet XD

Onekligen har han ju hittat sin egen grej. Hysteriskt kul.

Oväntat kul att han vart arg över det... 😮 

Hans gamla band detektivbyrån är bra på riktigt, likaså wintergatan som hans bror körde vidare med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
3 timmar sedan sa Pico:

Se där ja, RIP...

Jag ärvde två spel av farsan när han gick bort och jag är emellanåt peppad på att lära mig spela men det blir som aldrig riktigt av. Lathet och andra projekt har nog ofta vunnit (~100%, give or take precis ingenting) över den högre inlärningströskeln jag tänker knappspelen innebär. Med pianodragspelen får man ju som så mycket gratis (säger jag som vore jag vore en klaviatör (jäss, jo hörd mi 😄)).

Jag har ett knappspel men det är för att jag är ett proffs som satan. Men det är länge sedan jag har spelat på den nu.. (pga Griniga Grannar) 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan sa slejnard:

Här i byn hade vi en gång en dragspelsklubb men det var svårt få nån föryngring så den lades ner pga att de vart så åldersstigna. Inte många av dom lever idag. Lite tråkigt ändå. Visst kan du dragspel @Neosus

Jo jag brukade spela på den förr i tiden. Har vart på några spelmansstämmor. Riktigt kul är det! 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan sa Neosus:

Jo jag brukade spela på den förr i tiden. Har vart på några spelmansstämmor. Riktigt kul är det! 

Ja jag vill minnas det. Du kanske skulle ha nån kurs och föra det vidare? Var på en stämma förrförra sommaren i Boden. Bara som publik men riktigt kul å höra å se! 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan sa slejnard:

Jå gör det! Vi såg den 12:e mannen på Netflix. Spännande norskt krigsdrama

Såg den där nu. Det är ju en nyinspelning av Ni Liv, en Oscars nominerad lika norsk film om motståndsmannen Jan Baalsrud. Ni Liv gjordes -57 och är tidstypiskt svartvit. Filmad på de autentiska ställena är den dock och beskriver samma händelse förlopp som 12:e Mannen fast utan Hollywoodska övertoner.

Bra skit de båda! Rekommenderas för andra världskriget intresserade och det då ockuperade Norge i synnerhet.

Ni Liv kan ses på JooTooben med engelsk text.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

Hyvä såmii! 
Precis börjat se i rosens namn på SVT play men sambon vart i telefon med nån väninna så lär dröja innan det går fortsätta se! 

Märklig uppkoppling det där...

Just nu sa slejnard:

Slovanien? Är du full eller? 🥳😂

Jag var nykter i morse..

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...