Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
12 timmar sedan sa Naymari:

Gör som DoL och sätt på grannen istället

 

11 timmar sedan sa slejnard:

Ser på SVT en serie om norsk black metal. Intressant 

Det här kan ju sluta hur illa som helst. Plötsligt döper Slej om sig till något norskblackmetalhäftigt som Gnorf eller Ætelwulf, börjar sminka sig så pass att min avatarbild kommer att skämmas, för att sedan ta livet av sina grannar.

 

Det är länge sedan som jag hade någon som helst extra respekt för folk som var t ex poliser, katolska präster, läkare eller för den delen politiker enbart för deras yrkens skull. De är lika goda kålsupare och människor som de flesta av oss. Det är synd bara att det gång på gång måste förevisas så tydligt.

Det här med att föregå med gott exempel är en förlorad förmåga.

... och btw, det var trots allt inte såååå länge sedan vi upplevde ett statsminister mord här i landet. Har den gode svetsarn´ glömt det redan så öppet och ledigt han spatserar i stan?
Illa. Mycket illa....

Kpd?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan sa slejnard:

RIP Roland Cedermark. Dragspelarna blir färre och färre 

Se där ja, RIP...

Jag ärvde två spel av farsan när han gick bort och jag är emellanåt peppad på att lära mig spela men det blir som aldrig riktigt av. Lathet och andra projekt har nog ofta vunnit (~100%, give or take precis ingenting) över den högre inlärningströskeln jag tänker knappspelen innebär. Med pianodragspelen får man ju som så mycket gratis (säger jag som vore jag vore en klaviatör (jäss, jo hörd mi 😄)).

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan sa Pico:

Se där ja, RIP...

Jag ärvde två spel av farsan när han gick bort och jag är emellanåt peppad på att lära mig spela men det blir som aldrig riktigt av. Lathet och andra projekt har nog ofta vunnit (~100%, give or take precis ingenting) över den högre inlärningströskeln jag tänker knappspelen innebär. Med pianodragspelen får man ju som så mycket gratis (säger jag som vore jag vore en klaviatör (jäss, jo hörd mi 😄)).

Har spenderat några timmar på att kolla på Anders Flanderz på Youtube, han tar dragspelandet till en mycket märklig nivå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan sa Fidden:

Har spenderat några timmar på att kolla på Anders Flanderz på Youtube, han tar dragspelandet till en mycket märklig nivå. 

Har aldrig hört talas om honom innan så jag tog del av vansinnet XD

42 minuter sedan sa Pico:

Ahh, den där tjommen ja... 😄 

Onekligen har han ju hittat sin egen grej. Hysteriskt kul.

34 minuter sedan sa Pico:

Jag vill minnas att han var på P3s musikhjälpen någon gång och jag nämnde det för Pazo som blev typ arg på riktigt för han ogillar sånt där så mycket... 😄 

Oväntat kul att han vart arg över det... 😮 

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan sa Pico:

Jag vill minnas att han var på P3s musikhjälpen någon gång och jag nämnde det för Pazo som blev typ arg på riktigt för han ogillar sånt där så mycket... 😄 

Aha. Vad ogillade han? Musikhjälpen eller dragspel?

Mitt avståndstagande till dragspel är mer komisk än riktigt hjärtlig men här en annan nyligen "bortkommen" man och en låt där instrumentet förekommer...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...