Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Hur kunde jag veta att all sport skulle vara inställd denna helgen och att jag därför behövde en uppdaterad hemstudio för att ha något att göra?

Ja, inte fan vet jag. Kanske har jag en polyp i min ändtarm som ger mig superkrafter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Börjar vänja mig nu. Irriterade mig ett tag på att monitoreringen la av på något vis ibland. Hittade en på youtube som visade hur man kunde lösa det. Men varför inställningen aktiveras lite random sådär, det är det tydligen ingen som vet. 

Kanske samma programmerare som gjort tangentbordslogiken som varit i farten igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan sa slejnard:

En promenad kanske? Här är kyligt -9 men soligt 🌞 

Soligt och minus här också. Kanske en bra idé att gå ut innan det blir lerigt på marken. Eller kanske gå och hälsa på brorsan... 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

1 timme sedan sa Fidden:

Bidde en promenix här, men brorsan var på annan ort och höll sig borta från sina sjuka barn, så jag tog en annan runda. Tydligen ska han få cellgifter i 6 månader... 🙁

 

Åh, låter inte kul. Men kanske mycket nödvändigt.

Ja, det blir en promenix här också. Pipan kommer med, med en fin tobaksblandning i.

Planerar dock att inte skita ute idag, men det vet man ju inte förrän efteråt. Det var annat förr, då sket man ute och åt inne. Numer är det tvärtom. Skillnad är det på fartyg och män också, förr var båtar gjorda av trä och män av stål. Också det är helt tvärtom mot idag. Utveckling....

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Neosus:

Frågan är: Sket man i havet? Ute eller inne? 

Varför luktar surströmming bajs? 

😕

I´ve got tree words for ya´: Även valar skiter...

8 minuter sedan sa Fidden:

Äntligen kommer jag någon vart med en pianolåt som varit en färdig låtidé sedan sven dufvas tid... 

Ah, Runeberg, denna... skald.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Neosus:

När publiken önskar låtar mitt under brinnande gitarrsolot och man skakar på huvet för att man inte kan och så blir dom förbannad och frågar varför.. 

Sånt händer inte i en tom publik. 😳

Jah, var i ett coverband för en sisådär.... 100 år sedan? Spelade på Kanalenscenen i Karlsborg. Rock n´Roll covers och ylande gitarrer, mitt i låten kommer en kä... dam fram och undrar om vi inte var ett dansband och kunde spela ngt lugnare?

18 minuter sedan sa Naymari:

Satt också en stor skylt att lokalen bara rymde 300pers. Undrar om de fått frågor om det 😅

😄 Hah, ja då är det ju ofarligt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan sa Naymari:

😂 Ändå lite kul hur vettet går ur så många när vardagen rubbas en aning.

Visst är det så min vän... visst är det så.

 

Btw, runda slattar 80 år sedan finska vinterkriget slutade.

En sovjetisk officer ledde sina soldater genom Finland 1939. Plötsligt hörde han en röst.
"En finländare är bättre än tio ryssar!"
Den sovjetiska officeren svarade med att skicka tio av sina bästa soldater för att utreda. Efter en minut av skjutande ropade rösten igen.
"En finländare är bättre än hundra ryssar!"


Den sovjetiska officeren, nu frustrerad, skickade hundra röda ryska soldater för att döda fienden. Efter en halvtimme av tungt skjutande och explosioner återvände rösten.
"En finländare är bättre än tusen ryssar!"
Rasande skickade den ryska officeraren en hel bataljon för att tillintetgöra fienden. En eldstrid följde som varade i flera timmar, med explosioner, artilleri och till och med sovjetiskt luftunderstöd.

Slutligen var det tystnad.

När det ryska befälet nervöst tittade ut över kullarna för att se resultaten mötte han en sårad sovjetisk soldat som använde en trädgren som en krycka. Soldaten, dödligt skadad, sa till officeren,
"Skicka inte längre fler av oss! Det är en fälla!"
Officeren frågade honom vad han menade.

Mannen svarade med sitt döende andetag,
"De är två."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...