Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Morn & kpd.

9 timmar sedan, slejnard said:

Har ni börjat bunkra nåt? Märker ni färre basvaror i affären? Var ett tag sen jag var dit! 

Näh, alltså. Detta kommer att hålla på i mellan 3-6 månader innan det börjar sakta att plana till ett slags "efter Corona tillstånd", sägs det. Hur mycket kan man bunkra? Man skulle behöva ha ett magasin. Ingen skillnad ännu annars, handlade igår. Hyllorna dignar av varor. Det var färre folk än normalt men det kan vara tillfälligheter.

Men vissa pryttlar får man inte tjäna pengar på, Så svenskt...

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är lite nytt detta. En spännande händelseutveckling, kanske speciellt för en nation som haft det lite för bekvämt för länge.

Framför allt så tror jag att den kommande bristen på läkemedel kommer att röra till det. Huvuddelen av världens läkemedel görs helt eller delvis i Kina. Stängs gränserna så...

Våra krislager står tomma sedan åratal. Sängplatser i våra sjukhus räcker inte för detta heller om det slår ut stort.

Så går det när man inte sparar for the rainy day.

Jag skulle tro att det här kommer hålla på i 3-6, kanske 8 månader. Sedan kommer en andra våg innan läget stabiliseras. Livet kommer för evigt att delas in i före och efter corona.

Men vem fan är jag till att tro sådant?

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Fidden said:

Vilken rea det var på börsen idag... Kunde inte låta bli att handla, trots att jag tror vi fortsätter ner. 

Jag handlade också faktiskt. Känns lite som att spotta i motvind. Men den som lever får se. 
 

det vänder ju någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det bästa är att inte göra något drastiskt, i alla fall ur sälj hänseende.

En annan rolig sak är att Harvey W fick 23 år för sina upptåg. Han fick tydligen en hjärtattack efter att han fick reda på domen. Det insinuerar på något sätt att figuren har ett hjärta. Nu är jag sådär skeptisk igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, han hade inte något hjärta han heller... Ja fyfaen vilket patrask.

Undrar när den sista skruven lossnar, vad det är för omständigheter som gör att en del gamla gubbs blir sådana där? Förutom pengar och makt. Är det videovåldet, hårdrocken eller en taskig barndom med cement i sandlådan och blåa leksaks brandbilar?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Dark Of Light said:

Ja, han hade inte något hjärta han heller... Ja fyfaen vilket patrask.

Undrar när den sista skruven lossnar, vad det är för omständigheter som gör att en del gamla gubbs blir sådana där? Förutom pengar och makt. Är det videovåldet, hårdrocken eller en taskig barndom med cement i sandlådan och blåa leksaks brandbilar?

Det skjuts åt helvete för lite! Tänk om gamla gubbeliten bara kunde skuffas undan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...