Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan sa Naymari:

Det här med sångare som inte längre håller måttet.

En sak jag inte förstår.

Att turnera och spela musik live är i min värld likställd med idrottare som tävlar världen över. Man måste hålla igång det jämnt och ständigt. Skadar man sig eller inte längre kan prestera på samma nivå lägger man av och lämnar plats åt nya talanger.

Varför ska musiker envisas om att fortsätta trots att de inte kan leverera? i Min värld är det respektlöst mot både deras fans och de gör lite parodi på sig själva. Det finns fler områden inom musikbranschen deras expertis kan komma till nytta. 

Bra talat, Nay!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa YellowStudio:

Tror det var trummisen i Blue öyster cult som jag såg hade gått över till att skriva bakgrundsmusik till typ naturfilmer och liknande.

Small step.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa CHAE:

Small step.

Tyckte det var lite coolt. Det var nån dokumentär.

Nånstans skall ju de gamla stjärnorna ta vägen när dom inte längre vill ut på vägarna.

Det är dom man konkurerar med! 🙂

KPD

Redigerat av YellowStudio
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa Naymari:

Det här med sångare som inte längre håller måttet.

En sak jag inte förstår.

Att turnera och spela musik live är i min värld likställd med idrottare som tävlar världen över. Man måste hålla igång det jämnt och ständigt. Skadar man sig eller inte längre kan prestera på samma nivå lägger man av och lämnar plats åt nya talanger.

Varför ska musiker envisas om att fortsätta trots att de inte kan leverera? i Min värld är det respektlöst mot både deras fans och de gör lite parodi på sig själva. Det finns fler områden inom musikbranschen deras expertis kan komma till nytta. 

Har länge funderat på samma sak. Listan kan bli lång om man tänker efter och som du säger, man gör sig själv en otjänst genom att underprestera och därmed bli klassade som föredettingar. Kan det vara så att de själva inte förstår problemet? Är de omgivna av ja sägare som trollar loss pga pengar som skulle upphöra att regna över dem? Förlitar de sig på att tekniken kan rädda upp i alla fall en del missar live? Eller så är det helt enkelt bara en rastlöshet... vad ska jag göra nu då? Äh, gör som jag.

Längstah loss istället!

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa Naymari:

Det här med sångare som inte längre håller måttet.

En sak jag inte förstår.

Att turnera och spela musik live är i min värld likställd med idrottare som tävlar världen över. Man måste hålla igång det jämnt och ständigt. Skadar man sig eller inte längre kan prestera på samma nivå lägger man av och lämnar plats åt nya talanger.

Varför ska musiker envisas om att fortsätta trots att de inte kan leverera? i Min värld är det respektlöst mot både deras fans och de gör lite parodi på sig själva. Det finns fler områden inom musikbranschen deras expertis kan komma till nytta. 

Å andra sidan vet jag inte om det är rimligt att förvänta sig att typ Usain Bolt skulle tacka nej till alla lukrativa gala-inbjudningar så fort han inte kan hålla 10 sekunderstempo längre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

Å andra sidan vet jag inte om det är rimligt att förvänta sig att typ Usain Bolt skulle tacka nej till alla lukrativa gala-inbjudningar så fort han inte kan hålla 10 sekunderstempo längre. 

Å tredje sidan. Hur länge är en föredetting lukrativ? 2017 lade Bolten av. Han skulle behöva dopa sig för att kunna prestera på rätt nivå.

I musik branschen är man inte större än sin senaste hit. Å fjärde sidan så är ju folk/publiken inte så dumma som man tror, de är  ännu dummare, som Stickan sa. De vill ha nostalgi trippen.

Med en förinspelad Stanley kan Kiss rulla på och säga hej då år ut och år in i någonslags Roller and Colostomybag tour. Med hjälp av bra ljudtekniker och en tjänstevillig publik kör så kan Whitesnake riva av ytterligare en festival runda trots att Coverdale låter som blästrad asbest.

Så länge det fungerar så säljer biljetterna, fast kanske inte lika mycket nu längre i dessa virus tider. Hörde på radion att ca 1/3 av musikerna som jobbar frilans ser sig om efter andra jobb här i Swärjeh.

Men nog drar det ner det man gjort innan ner till smutsen när ens karriär ges konstgjord andning på dylika vis...

"Playback? Vafalls!? Sådant håller de onda syntharna på med!"                                                                                                         Valfri hårdrockare 1980. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan sa Neosus:

Har ALLA roliga smilisar försvunnit? :rolleyes:

Nope, inte just den. Inte än 😉

Vi vet att flera gillade flera av de smilisar som fanns, men det har inte varit okomplicerat att ha dem. I flera gamla inlägg har de försvunnit och ersatts av filnamn (eller i några fall ren kod). Och flera av våra smilisar var inte gjorda för retina-skärmar. Numera hittar man alla på samma sätt, och det går att skriva samma koder som tidigare för att få fram en smilis. Och inte minst, de numera ligger i unicode så finns det inget som kan gå sönder vid uppgraderingar, vilket har hänt tidigare.

Hoppas att ni hittar nya favoriter med tiden 🕺🏻

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Björn Olsberg:

Nope, inte just den. Inte än 😉

Vi vet att flera gillade flera av de smilisar som fanns, men det har inte varit okomplicerat att ha dem. I flera gamla inlägg har de försvunnit och ersatts av filnamn (eller i några fall ren kod). Och flera av våra smilisar var inte gjorda för retina-skärmar. Numera hittar man alla på samma sätt, och det går att skriva samma koder som tidigare för att få fram en smilis. Och inte minst, de numera ligger i unicode så finns det inget som kan gå sönder vid uppgraderingar, vilket har hänt tidigare.

Hoppas att ni hittar nya favoriter med tiden 🕺🏻

Ok smileys-happy-028345.gif

1 timme sedan sa ewroL:

Auto-tune på min låt

 

 

Jag har en refräng idé till dig:

Hej, hur mycket heter du någonstans, lille vän?

Kwidiirp, kwidiirp.

Ruskig buss, ruskig buss.

Hej, hej söndag.

44 minuter sedan sa slejnard:

Hej å hå. Nu är vi i Maurnes. Det är så jäkla fint här i nordnorge 

Håller med dig. Har varit runt om i Norge, från syd till nord och det är helt otroligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Björn Olsberg:

Nope, inte just den. Inte än 😉

Vi vet att flera gillade flera av de smilisar som fanns, men det har inte varit okomplicerat att ha dem. I flera gamla inlägg har de försvunnit och ersatts av filnamn (eller i några fall ren kod). Och flera av våra smilisar var inte gjorda för retina-skärmar. Numera hittar man alla på samma sätt, och det går att skriva samma koder som tidigare för att få fram en smilis. Och inte minst, de numera ligger i unicode så finns det inget som kan gå sönder vid uppgraderingar, vilket har hänt tidigare.

Hoppas att ni hittar nya favoriter med tiden 🕺🏻

Jaha ja, där ser man.

2 timmar sedan sa ewroL:

Auto-tune på min låt

 

 

Det hjälpte inte ett dugg.

1 timme sedan sa Fidden:

Inte ens autotune förstår din konst. 

Illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang musiker (och särskilt vokalister) som inte kan prestera längre: två av mina favoritband har jag svurit att aldrig se live igen, efter att dom båda förstört showerna för mig - Paul Stanley från Kiss och James LaBrie från Dream Theater. Den enas röst är så kracklig att han inte ens klarade av mellansnacket längre. Den andra körde alla låtar nedstämt ett halvt tonsteg men lyckades ändå bara komma så där frustrerande nära dom höga tonerna utan att faktiskt nå dom. :blink: 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...