Jump to content
Annons

Mitt nya hårdrocksprojekt


JJMusik

Recommended Posts

Längesedan jag postade något. Håller på att färdigställa lite låtar från mitt nya enmansprojekt M-A-D

Det är typ lite slick hårdrock... svårt att sätta rätt kategori. 

Lyssna gärna och säg vad ni tycker:

 

Redigerat av JJMusik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Ingen som kommenterat än. Svagt med det på det här forumet. Nä men det här lät riktigt bra. Bland det bästa som laddats upp här. Enda invändningen jag har är sången i början. Lite för låg volym och skulle nog behövas tittas på igen mixmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow - tack DieHard - det var smickrande att höra!

du tänker på den "vanliga" sången i första versen? eller tänker du på "telefonrösten" i introt?

Det är ju alltid ett evigt pillande med det där... Volym på lead-sång och volym på bas är nog de två jag brottas med mest... och någon gång får man bara bestämma sig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jo menade telefonrösten. Den låter inget vidare till telefonröst. Den behöver du se över. Se här på tips för lite bättre telefonröst

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, ja ”telefon” är egentligen fel beteckning från mig. Jag tänkte mer som röst i en grotta/megafon med ganska mycket reverb och ”långt borta” - där kommer sedan ett baklänges-reverb som suger in rösten i första versen.

 

men jag förstår absolut din poäng - den skulle kanske filtreras lite mer och göras mer tydlig. Tack för kritiken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tummen upp från mig med, det här låter kalas. 🙂 Snyggt lirat, mixen kanske kan behöva finputsas lite men jag hade säkert inte gjort det bättre själv så med det håller jag truten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte så mycket om hårdrock, men melodin var mera pop, och den var riktigt bra. Gitarrspelet är väldigt snabbt och bra, men det blir lite väl mycket för min del.

Inspelningen lät också bra, även om jag har rätt dålig lyssning. Det var en cymbal som jag tyckte var lite för volymstark bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, slejnard säger:

Riktigt bra det där också om än kort ☺️

Vad använder du för program för att lägga in text i videon? 

Kör hårt! Fick snygga Yngwie-vibes där!

Tack Slejnard! jag kör Movie Studio Platinum (gamla Sony vegas, numera Magix) - väldigt bra program för videoredigering! movie studio platinum är en nedbantad version som inte kostar så mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, Sostenuto säger:

Det första spåret "Killing Our God" ger mig lite Poets of the Fall-vibbar, vilket är ett väldigt bra betyg i min bok. Kanske skulle jag har strukit telefonrösten/sången i introt helt, annars väldigt snyggt.

tack för kritiken! ja telefonrösten kan kännas lite kliché... men när allt var inspelat och klart kände jag att det blev lite för lång transportsträcka i början - behövda hända något mer mixmässigt för att hålla intresset uppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
1 timme sedan, JJMusik säger:

tack för kritiken! ja telefonrösten kan kännas lite kliché... men när allt var inspelat och klart kände jag att det blev lite för lång transportsträcka i början - behövda hända något mer mixmässigt för att hålla intresset uppe.

Rätt tänk som de allra flesta amatörmixare missar.👍

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Die Hard (oregistrerad)

Låter bra så kör på bara. Det enda jag kan säga är att sången är lite för torr och skulle behövas sänkas bara lite. Nu låter det som sången ligger ovanpå istället för att smälta in med resten av låtarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg produktion. Bra sång och gitarr. Hade gärna sluppit transportsträckan i introt. Låten känns en minut för lång.

I skräplyssning (mobilen) tycker jag balansen mellan alla element är bra.

Genomarbetat och gött!! ?

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-06-10 på 23:43, Die Hard säger:

Ja lite är det det.

DieHard:

 

jag har nu sänkt volymen på leadsången 1 db i båda låtarna. Ökat HP-filtret på sången något så att den är lite tunnare, samt ökat send till reverb och delay på sången med ca 2db. 

Har laddat upp nya videor på tuben och uppdaterat länkarna i tråden. 

Tycker du sången sitter lite bättre i mixen nu?  

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...