Jump to content
Annons

Är det lagligt att ni tog bort annosen "Mastering för 15 kr"?


Igoris

Recommended Posts

Annons

Hejsan. Nu har jag inte sett din annons, men jag gissar att administratörens borttagande av din annons kan ha nåt med forumregel nummer 14 att göra (som kan vara lite knepig att hitta längst ner till höger på web-sidan):

"14. Reklaminlägg ej tillåtna.

Studio forum är en mötesplats för musiker, låtskrivare, producenter, ljudtekniker och hela branschen. Men diskussionerna är inte en säljplats för att nå sajtens besökare. För detta ändamål används annonser. Medlemmen Andreas hjälper gärna till att svara på frågor kring annonser.

OBS: Vid erbjudande av tjänster, antingen direkt eller via länkar till extern sajt, ska det klart och tydligt framgå att dessa är kostnadsfria så länge samarbetet pågår. "

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan. Nu har jag inte sett din annons, men jag gissar att administratörens borttagande av din annons kan ha nåt med forumregel nummer 14 att göra (som kan vara lite knepig att hitta längst ner till höger på web-sidan):

"14. Reklaminlägg ej tillåtna.

Studio forum är en mötesplats för musiker, låtskrivare, producenter, ljudtekniker och hela branschen. Men diskussionerna är inte en säljplats för att nå sajtens besökare. För detta ändamål används annonser. Medlemmen Andreas hjälper gärna till att svara på frågor kring annonser.

OBS: Vid erbjudande av tjänster, antingen direkt eller via länkar till extern sajt, ska det klart och tydligt framgå att dessa är kostnadsfria så länge samarbetet pågår. "

Det är korrekt, reklam är ej tillåten.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget emot Holmerup nu och för mig är det bara trevligt att han hänger här på forumet och det är bara trevligt när han visar vad han har i sin butik när det snackas prylar. Jag har ingenting emot det.. men han om någon gör ju reklam för sin firma och det är ju okej.

Men Igoris får "på truten" för det han gör trots att han håller sig inom branschen... Vad beror det på?

Var det kanske en ren bluff? Isåfall förstår jag. Annars inte.. 😕

Vänligen, Neosus

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är medlem i forumet så är det primära alltid att delta i diskussionerna. I sådana lägen tycker nog de flesta att det är ok att man ibland gör lite reklam i inläggen för det man säljer - men då måste man också tydligt ange i sin signatur att man representerar någon som kan ha ekonomiska intressen, så att de som läser har en chans att själva göra en bedömning av trovärdigheten.

Att däremot göra rena reklaminlägg för att sälja prylar eller tjänster, är inte godkänt enligt forumreglerna. Köp och sälj-avdelningen är till för privatannonser - inte för affärsverksamhet.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...