Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Och de här filmerna med tre japanska sumobrottare som gör reklam för Beijer bygg är inte rasistiska för att......?

Ja, att ingen reagerat på det? Alla sumobrottare är inte feta.... eller... vänta nu... Japaner, de är inte det alla inte... sumos alltså... eller... feta? Hade de tagit random feta människor hade det blivit livat, diskriminering!!! De kunde ju kört med elefanter men då hade det tagit hus i helsike bland djurskyddaktivisterna. Tungt lastade långtradare? Men då hade det varit miljövidrigt...

Vad var det hans sa Piraten... "Skriver man om synålar så ska du ge dig fan på att någon enögd djävel tar illa upp" 😑

Vart en dubbel 90s i pitabröd ☺️

Sen iväg till en för ev gitarrsolopålägg. ☺️

Fan vad du äter, pitabröd o pålägg och allt. ☺️

Öh PT igen... Börjar komma i form igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, att ingen reagerat på det? Alla sumobrottare är inte feta.... eller... vänta nu... Japaner, de är inte det alla inte... sumos alltså... eller... feta? Hade de tagit random feta människor hade det blivit livat, diskriminering!!! De kunde ju kört med elefanter men då hade det tagit hus i helsike bland djurskyddaktivisterna.

Det finns redan en elefant. Elefanten i rummet. Tänk om dom hade tagit tre n.....?!

Tanken svindlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

//forum.studio.se/topic/111470-brus-vid-sang-inspelning/

Hej.

Har ett problem. Det uppstår brus vid inspelning av sång. Mitt ljudkort är ett m-audio fast track och kondensatormikrofonen är Studio Projects B1. Monitorn är en KRK.

Det låter såhär: https://soundcloud.com/melovi/noise

Har prövat på en annan dator, en bärbar, och får där exakt samma resultat: brus.

Nån som vet om det går att åtgärda?

(gå gärna in på och svara om ni vet vad felet beror på)

Link to comment
Dela på andra sajter

http://forum.studio....ang-inspelning/

Hej.

Har ett problem. Det uppstår brus vid inspelning av sång. Mitt ljudkort är ett m-audio fast track och kondensatormikrofonen är Studio Projects B1. Monitorn är en KRK.

Det låter såhär: https://soundcloud.com/melovi/noise

Har prövat på en annan dator, en bärbar, och får där exakt samma resultat: brus.

Nån som vet om det går att åtgärda?

(gå gärna in på och svara om ni vet vad felet beror på)

😳 Ingen aning men när jag var med i metalband var det många som tyckte att jag lät som Dickinson... Ja, Bruce alltså. Det var Bruce i rösten och det var minsann inget fel då. Man försökte lägga om sången då att det lät annorlunda. En slags Bruce reducering men det sket sig. Jag gav upp. Bruce fick det bli. ☺️😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplevde den som seg när jag såg den för ngt år sedan. 2-1 mot Danmark? Vad är det för skitlag...Ett segt 3 kr.

Upplevde den som seg när jag såg den för ngt år sedan. 2-1 mot Danmark? Vad är det för skitlag...Ett segt 3 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eva Dahlin som är litterär chef på Bonnier Carlsen säger bland annat –  Det handlar om stereotypa skildringar av andra kulturer, något som inte är konstigt eftersom alla bilder skapas i en kontext, i sin tid, vilken är föränderlig. Har man till exempel sitt ursprung i Mellanöstern kan man vara trött på att sällan vara på den goda sidan i litterära skildringar.

Och då ska man börja trixa med böckerna från den tiden.

Varför inte ge ut nya böcker i stället där hjältarna kommer från dessa länder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eva Dahlin som är litterär chef på Bonnier Carlsen säger bland annat –  Det handlar om stereotypa skildringar av andra kulturer, något som inte är konstigt eftersom alla bilder skapas i en kontext, i sin tid, vilken är föränderlig. Har man till exempel sitt ursprung i Mellanöstern kan man vara trött på att sällan vara på den goda sidan i litterära skildringar.

Och då ska man börja trixa med böckerna från den tiden.

Varför inte ge ut nya böcker i stället där hjältarna kommer från dessa länder?

Ja diskussionen har varit upp tidigare men det är ju det här jag menar. Ska man gå och gömma varenda bok eller tidning från förr för att på så sätt försöka revidera historien? Låt skiten vara och se till att fixa till kommande publikationer korrekt istället. Ungar är inte så korkade att de bygger upp hela sin världsuppfattning på barnböcker. Jag har läst alla de där farliga böckerna i likhet med mina kompisar från förr och ingen har tagit skada av det. Har haft upp den här diskussionen med några utländska vänner och man får ett skratt tillbaka. Skildringarna i böckerna är så uppåt väggarna att det är svårt att ta dem på allvar.

Speciellt idag så diskuteras böckernas innehåll samt stereotyper i skolorna och man får allt vara bra bakom för att missa andemeningen och tidsandan från förr. Då hjälper inget. Så här kissnödigt får det inte bli, vem är det som tar illa upp egentligen? Ja förutom bokförlagen i sin nervositet och några vänsterextremister som sitter och klorbleker sitt bajs så att ingen djävel på avloppsverket ska bli kränkt. Alltså, lugn i båten tills någon verkligen tar illa upp så får man ju förklara att boken skrevs under en tid då man inte visste bättre. Som bibeln t ex.

Pastoriserad pitt?

Nej tack. 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

God Morgon! 🙂

Passade på att fylla 65 på Christ Flying Day. Men jobbar ett par år till hade jag tänkt. Till 67. Får lite bättre pension då. Har ingen privat pensionsförsäkring... Någon som har det? Får bli trisslotter...

Trisslotter.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om Diesel Åsa Kopparfärg får kliva åt sidan.

Det var väl ingen skräll direkt. Svårt att vara språkrör (vad är det för uttryck egentligen?) och leva som man lär i detta parti. Frigoliten flyger runt och skäller samtidigt på just flygets utsläpp och Åsa har ju som bekant svårt för miljövänligheten, trots doktorsexamen i miljörätt, både i vilken diesel hon tankar i eller vilken färg hon målar sin kära båt med. Ingen skräll det heller med politiker som har en "alternativ livsstil" jämfört med politiken de för ut. De är "trots allt människor de också". Lite mer korrupta bara. Bara mer under luppen än vi vanliga dödliga. Förutom arbetslösa då kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...