Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Jauh!������

Jauh!������

Jauh!������

Jauh!������

Jauh!������

Jauh!������

joråsåatt...eJauh!������

Jauh!������

Jauh!������

Jauh!������

Jauh!������

Jauh!������

Jauh!������

Jauh!������

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte det internationella samfundet ta på sig detta? Reparera nåt i Irak i stället för rasera? Det kanske kunde ge lite goodwill bland irakierna?

Tror du inte det är för mycket olika religiösa/politiska intressen? "Ska de otrogna komma hit och...." De har ju försökt att införa demokrati men det fungerar inte, de vet inget annat + det finns en makt/pengagirighet. För djävligt om den skulle brista. IS hade väl varit där och härjat?
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du inte det är för mycket olika religiösa/politiska intressen? "Ska de otrogna komma hit och...." De har ju försökt att införa demokrati men det fungerar inte, de vet inget annat + det finns en makt/pengagirighet. För djävligt om den skulle brista. IS hade väl varit där och härjat?

Jag har ingen koll på Irak längre. När USA hade intervenerat och avsatt Saddam kom det en del irakier till Sverige och Åtvidaberg, och jag var med och undervisade en del på SFI i den vevan. De flesta som kom var kristna som hade blivit mer eller mindre utkastade. Dom tyckte att det hade varit bättre om Saddam hade suttit kvar. Han jagade folk av alla möjliga skäl, men tydligen mera sällan för deras religiösa tillhörighet.

Dom senaste nyheterna jag la märke till från Irak var för ett par år sen när IS höll på att växa sig starka. Irakiska armen som var välutrustad och USA-utbildad skulle fronta dom, och det slutade med att man slängde vapnen och flydde. Något som ledde till att IS i ett "slag" framstod som betydligt starkare än tidigare. Hela den militära organisationen var fullständigt korrupt. Hur det är nu har jag som sagt inte mycket koll på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...