Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Guest Staffan
Posted (edited)

laban1, här är filerna:

Del 1:

Del 2:

Del 3:

Del 4:

Del 5:

Edited by Staffan
Posted (edited)

laban1, här är filerna:

Del 1:

Del 2:

Del 3:

Del 4:

Del 5:

Tusen tack Staffan 🙂

Edited by laban1
Guest Burnin Sven
Posted

går den inte på TV?

Guest Burnin Sven
Posted

Jo men det kunde ju hända att det gick på TV också, men tack för att du förtydligar 😄

Guest Staffan
Posted

Fredrik Eliasson's nya programserie är mycket bra och jag tycker att han förtjänar ett pris på nästa Denniz PoP awards.

Hans förra dokumentär (Cheiron - en Popsaga) uppskattades av många och så här står det på SR's websida

( http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=6140563 ):

”popsagan” blev väldigt uppskattad. Jag vet att flera av dagens stora musikproducenter ska ha inspirerats av den och därefter bestämt sig för att satsa på yrket.

• 2 weeks later...
  • 3 months later...
Posted (edited)

Jag lyssnade på alla delar i ett svep i går. Otroligt imponerande hur många hits Max Martin har spottat ur sig, helt jävla sjukt. Skulle han få för sig att sluta skriva musik så ser ju återväxten lysande ut. Shellback har redan varit med och skrivit 8 stycken USA-ettor! Han hängde väl här för några år sedan?

Vad är det som gör att Sverige fostrar/har fostrat så många hitmakare? Kommunala musikskolor?

Edited by Måsart
  • 1 year later...
Guest Iternity
Posted

Har lyssnat på den här och ett par andra dokumentärer som rör svenska låtskrivare och musikproducenter. Jag tycker att det är så himla fascinerande att höra om hur dom jobbar, demos och hur dom kom dit där don är idag. Max Martin och svenskproducerade världspophits är mitt nya nörderi.