Jump to content
Annons

Håkan Hellström coverband uppstart (Göteborg)


Badertheinvader

Recommended Posts

Mitt namn är Marcus Bader, jag är sångare och gitarrist och gillar håkan hellströms låtar väldigt mycket.

Jag vill starta ett Håkan Hellström Coverband.

Jag kommer sjunga och spela gitarr (på vissa låtar), min bror kommer spela gitarr. Jag söker trummis, bassist och pianist till detta projekt.

Jag jobbar som musikproducent och har en studio på hisingen som jag tänkte vi skulle använda som replokal.Jag vill gärna satsa rätt hårt på detta så tanken är att vi kanske ska ha ett set på 1,5-2 timmar och ta ca 10 000 kr i gage utan PA (har bra kontakter för att hyra PA om de vill ha ett paket).

Sedan vill jag spela mycket live, de flesta har väl andra jobb mm så får väl bli mest helger och håkan är ju störst i Göteborg så flest spelningar lär ske här i Göteborg men jag har ändå intentionen att vi åker runt Sverige.

Hör av er om ni är intresserade, jag är 20 och min bror är 23 så vi ser helst att ni är 20 och över, ingen direkt övre åldersgräns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

varför spela med andras låtar ? kanske dags att skriva egna låtar!

Jag skriver mycket eget och spelar det med men gillar Håkan väldigt mycket och har väldigt länge velat starta ett coverband.

Sen blir det lite en affärsidé också eftersom många gillar Håkan och jag tror det är lätt att få spelaningar över hela Sverige med detta koncept, mycket lättare än om jag startat ett band med eget material.

Mvh

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl alltid mer värt att vara en skapande konstnär istället för att vara en falsk plagiatör

Håller inte med. Men för att inte förstöra tråden har jag startat en ny diskussion om detta här, där du bland annat kan läsa lite reflektioner på det du just skrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är väl alltid mer värt att vara en skapande konstnär istället för att vara en falsk plagiatör

Säger du det till klassiska musiker?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...