Jump to content
Annons

Heltäckningsmatta i studio?


Signia

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nu får du ta och ge dig. Du gör verkligen allt för att vara så dryg du bara kan vara

Don't take the bait, helt enkelt 🙂

Det är inte intresse av sakfrågorna det är frågan om, utan bara att det är roligt när 'folk hugger på betet'. Det medger han själv ibland.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte intresse av sakfrågorna det är frågan om, utan bara att det är roligt när 'folk hugger på betet'.

där har du faktiskt helt fel

det är precis tvärtom

påståenden utan visad grund blir ifrågasatta på dess grundval

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

För att fortsätta på din egna nivå :

Hur vida bilden är hämtad från USA eller inte är ju av hög grad en viktig sak då huvudfrågan i stor sak är denna;

"I Europa verkar det inte vara populärt med heltäckningsmattor, men mer än hälften av amerikanarna verkar köra det. Ser många bilder på heltäckningsmattor i studiomiljöer. Matta har t.o.m. positiva egenskaper för dämpning av lokaler." skriver TS.

 

Så bevisa nu att bilderna är från USA och inte från Europa. Annars har du ju helt fel i allt du skriver. Blir svårt att ta dig på allvar när du inte förstår sakfrågan alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vida bilden är hämtad från USA eller inte är ju av hög grad en viktig sak då huvudfrågan i stor sak är denna;

"I Europa verkar det inte vara populärt med heltäckningsmattor, men mer än hälften av amerikanarna verkar köra det. Ser många bilder på heltäckningsmattor i studiomiljöer. Matta har t.o.m. positiva egenskaper för dämpning av lokaler." skriver TS.

 

Så bevisa nu att bilderna är från USA och inte från Europa. Annars har du ju helt fel i allt du skriver. Blir svårt att ta dig på allvar när du inte förstår sakfrågan alls.

borde jag inte försöka bevisa att bilden är från europa isf?

jag svarade som sagt på det som adrumdrum skrev - inte ts

till ts skrev jag ett annat inlägg - som du säkert ser om du tittar ordentligt

jag tolkar annars ts frågeställning i huvudsak som detta:

Finns det kanske distinkt olika typer av heltäckningsmattor? Ska folk uppmuntras eller avrådas att köra heltäckningsmattor vid hel/halvseriösa studiobyggen av typ elektriska skäl? Akustiska skäl?

inte en fråga om europa vs usa

samma typ av diskussion förs förresten här http://www.gearslutz.com/board/studio-building-acoustics/904063-another-carpet-studio-related-question.html

starring en lokal kändis 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

där har du faktiskt helt fel

det är precis tvärtom

påståenden utan visad grund blir ifrågasatta på dess grundval

Du tror den där bortförklaringen funkar, fortfarande? 🙂

Det handlar inte om sakfrågan i det här fallet (och i princip inga andra fall heller). Gå tillbaka och läs själv^^.

Det du käbblar om är att K9 inte varit på plats i just den studion som din bild visar^^, och därför kan han inte vara 100% helt säker om mattan på bilden är "vanlig heltäckningsmatta" eller matta gjord för akustisk kontroll - var nu den skiljelinjen skulle gå. Men såna mattor finns, det är ingen nyhet (http://www.acoustics...ll-covering.htm)

Så du ifrågasätter K9 för att ingen ska få för sig att just det rummet, i den studion, har en annan slags matta än den egentligen har? utan att du själv vet något om saken ens? 😛

"Påståenden utan visad grund blir ifrågasatta på dess grundval", give me a break threadkiller. Sakfrågan ÄR ointressant. Det är att tracka/trolla folk som är intressant. Gäller bara att dölja det, bakom fasad av legitimitet, toppat med lite forumregel-missbruk och lätt manipulation, så det uppfattas som att man diskuterar sakfrågan. Old news.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du postade bilden så du får bevisa att den är korrekt. Det är vad TS skrivit som tråden ska handla om inget annat. TS har ju flera olika frågeställningar i sin första post. En sak som berörs är ju att det är vanligare med heltäckningsmattor i studiomiljö i USA än i Europa. Så dina kunskaper och åsikter är helt ointressanta tills du bevisat att bilderna är från USA.

För övrigt så kan jag hålla med om att heltäckningsmattor känns lite som äggkartonger, men tror nog att de funkar aningen bättre än äggkartonger ändå. Skälet till att jag tycker så är nog mycket för att jag själv tänker på vår gamla replokal/studio där vi hade heltäckningsmattor både på golv och på någon vägg. Varvat med äggkartonger såklart. Eftersom man fick både mattor och kartonger gratis så var det det vi fick använda. På något sätt så var rummet inspirerande att jobba i bara för att man fick känslan av att det var ett bra rum att jobba i.

Kan ju kanske låna tråden och fråga om det finns några tester på hur pass bra heltäckningsmattor faktiskt funkar för att dämpa ljud? Jag vet att man testade äggkartonger förut, men är nyfiken på hur pass bra eller dåligt heltäckningsmattor (eller vanliga mattor för all del) faktiskt skulle funka som en billig nödlösning om man har ett rum som inte låter bra från början.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Vilken konstig tråd. 🙂 Ska man behöva bevisa vilket land en bild kommer ifrån för att man visar ett exempel på en studio som inretts med en matta? Man kan ju undra vad vissa håller på med här egentligen. Själv har jag matta i både i kontrollrummet och inspelningsrummet, nåt jag troligen kommer tänka lite annorlunda kring vid nästa studiobygge åtminstone i inspelningsrummet. Då kommer det rummet förhoppningsvis vara tillräckligt stort för att akustiskt låta vettigt så man har nytta av klangen. Mindre rum låter inte så intressanta, mer som en stor låda. Ett argument man läser och hör ibland till varför man ska undvika matta är att det bara dämpar högre frekvenser och att övriga frekvenser skulle lämnas utan åtgärd. Jag har inte hört nån förklaring till varför man skulle lämna resten obehandlat bara för att man lägger en matta på golvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vilken konstig tråd. 🙂 Ska man behöva bevisa vilket land en bild kommer ifrån för att man visar ett exempel på en studio som inretts med en matta? Man kan ju undra vad vissa håller på med här egentligen. Själv har jag matta i både i kontrollrummet och inspelningsrummet, nåt jag troligen kommer tänka lite annorlunda kring vid nästa studiobygge åtminstone i inspelningsrummet. Då kommer det rummet förhoppningsvis vara tillräckligt stort för att akustiskt låta vettigt så man har nytta av klangen. Mindre rum låter inte så intressanta, mer som en stor låda. Ett argument man läser och hör ibland till varför man ska undvika matta är att det bara dämpar högre frekvenser och att övriga frekvenser skulle lämnas utan åtgärd. Jag har inte hört nån förklaring till varför man skulle lämna resten obehandlat bara för att man lägger en matta på golvet.

Du har några bra poänger där har man inte möjlighet eller om man inte vill bygga om en massa så är nog mattor ett ganska ok alternativ.

Men jag tror att TS syftar på lite större och kanske mera kommersiella studios i huvudsak. Många vill ju ha hårade golvytor för att ljudet ska få lite mera liv. Om bara en yta i rummet reflekterar lite grann så minskar man ju risken att få stående vågor, om ljudet diffuseras eller absorberas av väggar och tak, samtidigt som man får ett rum som känns lite naturligare att vistas i. Vistas man länge i ett rum som är helt stumt så börjar man oftast tillslut känna sig skum. Känns ofta som att man har lock för öronen efter ett tag.

Men mest handlar det om ljudet här med. Om inte ljudet får ha lite liv i studion så kommer det låta helt annorlunda när man spelar upp ljuden i ett mera levande rum. När det kommer till kontrollrum så vill man ju ha ett mera neutralt rum än ett som sjunger mycket eller som är för stumt. Eftersom ett neutralt studiorum förmodligen ger en bättre uppfattning om hur ljudet kommer låta i folks vardagsrum, sovrum bilar osv, än ett studiorum som får ljudet att dö eller klinga länge.

(ang Bilderna och bevis så vet jag att det är tramsigt, men jag har tröttnat på vissa sätt att argumentera. Så jag försöker förstå vad man får ut av att argumentera just så, genom att argumentera just så. Men du har rätt. Jag ska nog sluta med det snart igen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Mest var det om andra upplevde samma som jag: statisk elektricitet up my ass, och i så fall hur det går ihop med tanken på elektronik.

Akustiskt, är inte 100 så hemma på det. Vet bara att det är väldigt svårt att få ett neutralt och snyggt ljud med många trä-ytor. Vet inte hur många konsert-hallar man spelat i, och även lyssnat i. Tycker det låter rumpa i de flesta fall, hårt och kallt. Det blir liksom ingen naturlig förlängning av ljudet, utan ekot har en karaktär i sig själv. Lite samma sak i kontroll-rum, fast där brukar ljudet var mer diffuserat av inventarier och diffusorer av olika slag. Tycker bara matta kan ge en viss uppmjukande och värmande feeling i ljudet. Men det ligger nog en del i att det kan ta död på de högre frekvenserna mer än andra.

Överlag har jag ledsnat lite på "totalt neutralt lyssningsrum, med nära perfekt 6dB akustisk summering och platt frekvensrespons osv osv". Vår hörsel och upplevelse av ljud känns inte ens i närheten så konsekvent för att kunna dra nytta av sånt. Räcker ju med att man lyssnar på musik i 40 sekunder så har ju upplevelsen av efterkommande ljud ändrat sig markant.

Hörseln har bra och dåliga dagar med, i alla fall för mig. Måendet förmodligen, dagsform osv. Jag brukar kompensera med att lyssna ur många olika system, ur många olika aspekter och mentala inställningar, låta andra kritisera, försöka jobba mot en neutral ljudbild genom att slipa och fasa etappvis, samt låta det ta 1-2 dagar extra med lyssning efter mix-slut, för att vara säker på att man inte lurat sig själv. Tror inte 1 lyssning eller 1 lyssningsperspektiv i ett fysiologiskt neutralt rum under kort tid skulle hjälpa faktiskt. Det känns lite så i alla fall ...

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Sakfrågan ÄR ointressant. Det är att tracka/trolla folk som är intressant. Gäller bara att dölja det, bakom fasad av legitimitet, toppat med lite forumregel-missbruk och lätt manipulation, så det uppfattas som att man diskuterar sakfrågan. Old news.

you give me too much credit

jag förstår att du fortfarande grämer dig en del över dina klavertramp i kontaktlegeringstråden

tycker du jag bryter forumregler får du ju anmäla det 🙂

sakfrågan i detta fallet är följande:

A säger att studior idag inte byggs med heltäckande matta

B visar två bilder på studio och kontrollrum pekar också på skillnaden mellan dom båda utrymmena

C påstår först att den ena bilden inte visar en matta utan ett speciellt golv - ändras sen till matta med särskilda akustiska egenskaper

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

Du postade bilden så du får bevisa att den är korrekt.

det är väl bara titta på den - ett kontrollrum med en matta

vilket liksom var det enda som jag förde fram i samband med svaret på adrumdrums inlägg

allt annat är nåt du kommit fram till själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Första bilden med Neve bordet så är det hårde yta framför bordet, räcken nog för att undvika effekten av matta. Mattan kan nog b.a.l vara till för att ta bort golv reflektioner till dom som sitter och lyssnar i soffan. Och att alla rack och saker i rummet täcker mattan.

Bild 2 ser mer ut som nånn som fixat till replokalen med ett paket skumgummi från musikaffären...

Link to comment
Dela på andra sajter

Första bilden med Neve bordet så är det hårde yta framför bordet, räcken nog för att undvika effekten av matta.

kan så vara

min gissning är dock att det är för att man rullar fram och tillbaka stolarna där - inte för ljudets skull

lite svårt att se om det är en platta man lagt på i efterhand eller om det är ett utrymme man inte lagt matta på

Link to comment
Dela på andra sajter

Om syftet är att skapa en miljö med god rumsuppfattning och ett bra frekvenssvar (tex ett kontrollrum) är det mest vanliga, och mest fördelaktiga (som jag ser på det) att låta golvet utgöra en ljudreflekterande yta. Oavsett mattfabrikat så kommer en heltäckningsmatta i huvudsak absorbera, och vara mest verksam, i det högre frekvensområdet (materialet i sig samt dess tjocklek sätter denna begränsning) och detta blir då kontraproduktivt då vi i exemplet ovan vill bevara så mycket energi det bara går i det höga registret.

Det vanligaste problemen vi ställs inför en design av en kritisk lyssningsmiljö är att åstadkomma tillräckligt mycket absorption i basen så denna inte maskerar informationen i högre register.

Det finns dock ett undantag här vad det gäller matta, och det är faktiskt en ljudtransparent heltäckningsmatta. I en sådan projektering läggs den mattan ovanpå ett hålperforerad golv med ljudabsorberande material i golvbjälklaget. Audiorama i Stockholm har ett sådant golv.

Annars så tycker jag det är bättre med lösa mattor så man efter behov kan lägga ut på golvet. Om rummet är en låtskrivarstudio och mattan ger en förhöjd trivselfaktor så tycker jag att det går före akustiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

you give me too much credit

jag förstår att du fortfarande grämer dig en del över dina klavertramp i kontaktlegeringstråden

tycker du jag bryter forumregler får du ju anmäla det

sakfrågan i detta fallet är följande:

A säger att studior idag inte byggs med heltäckande matta

B visar två bilder på studio och kontrollrum pekar också på skillnaden mellan dom båda utrymmena

C påstår först att den ena bilden inte visar en matta utan ett speciellt golv - ändras sen till matta med särskilda akustiska egenskaper

C (K9) sa den ena bilden visar ett speciellt ”golvmaterial”. Inte ”speciellt golv” som du skriver här^. Golvmaterial, i bemärkelsen ’material som läggs på golv’ - inte själva materialet som golvet är gjort av.

Du missförstår/förvränger avsiktligen, för att maskera ditt trollande som genuin argumentation. Forumregel 8 säger '.. inte förvanska ursprungets mening/syfte. Omskrivningar eller förvanskningar av citat tillåts inte’.

Som jag skrev ”Gäller bara att dölja att man trollar, bakom en fasad av legitimitet toppat med lite forumregel-missbruk och lätt manipulation, så man uppfattas som att man diskuterar sakfrågan”.

Skulle sakfrågan varit det intressanta här öht, så skulle det varit A du diskuterat med. Var ju han som betvivlade att mattor återfinns i miljöer med högst akustiska krav.

Men A står dig nog närmare, känner till dig lite för bra, och K9 har varit mer benägen att hugga emot. Blev helt enkelt lättare att jävlas med K9 istället, förplikta honom att försvara om han vet vilken matta som finns var .. när du själv inte vet ett dyft om saken, inte bryr dig heller, och vet att alltihop är bara BS.

Ditt offtopic-svamlande vet du svaren på redan. Likaså vet du att det finns önskemål att du slutar trolla sönder min tråd. Inte bara jag som anmärker på att du beter dig som en åsna, som du sett^. Men du respekterar inte ens när moderatorer ber dig sluta trolla. Så, ja ... trolla på då. Vill man använda studioforum lite som sin privata latrin, och det accepteras, när t.o.m. andra stängs av för mindre, så .. vem är jag att klaga på rådande praxis, eller bry mig i att anmäla regelbrott osv.

Oavsett mattfabrikat så kommer en heltäckningsmatta i huvudsak absorbera, och vara mest verksam, i det högre frekvensområdet (materialet i sig samt dess tjocklek sätter denna begränsning) och detta blir då kontraproduktivt då vi i exemplet ovan vill bevara så mycket energi det bara går i det höga registret.

Det vanligaste problemen vi ställs inför en design av en kritisk lyssningsmiljö är att åstadkomma tillräckligt mycket absorption i basen så denna inte maskerar informationen i högre register.

Ah, just ja. Det är ju basen som bumlar runt mest. Fasen också. Gillar ju matta under fötterna.

Fast å andra sidan finns det nog golv-material som är för mycket åt andra håller med, för reflekterande. Är nog en fråga om balans o tillämpning. I vissa lokaler med vissa former och material kan kanske matta i ett fåtal fall vara relevant.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

ett speciellt ”golvmaterial”. Inte ”speciellt golv” som du skriver här^.

Du missförstår/förvränger avsiktligen,

Forumregel 8 säger '.. inte förvanska ursprungets mening/syfte. Omskrivningar eller förvanskningar av citat tillåts inte’.

jag tror att alla är helt på det klara med att vi diskuterat ytlagret på golvet och inte fundamentet under

dessutom har jag inte använt nåt citat

och du känner säkert igen forumregel 1 även om du inte gillar den: "Vid uttalanden om teknik, produkter, tjänster eller företag förväntas författaren helt och fullt stå för detta och även kunna ge belägg för sina uttalanden."

det betyder på ren svenska att om man påstår nåt så ska man kunna styrka det

det är inte upp till andra att bevisa motsatsen

precis som i legeringstråden

Vill man använda studioforum lite som sin privata latrin, och det accepteras, när t.o.m. andra stängs av för mindre, så ..

det måste vara en konspiration! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jag tror att alla är helt på det klara med att vi diskuterat ytlagret på golvet och inte fundamentet under

Snack. Du sa ”C påstår först att den ena bilden inte visar en matta utan ett speciellt golv - ändras sen till matta med särskilda akustiska egenskaper”.Noter ”speciellt golv” som sen ”Ändras” till ytmaterial som matta.

Självklart kommer du försöka yrka på att du 'var otydlig' och egentligen menade ytmaterial hela tiden. Men din tidigare historik som agitator, inklusive att du själv godtar att du ideligen använder dig av avsiktliga missuppfattningar, ger dig inte utrymme för ett sånt slingrings-försök.

och du känner säkert igen forumregel 1 även om du inte gillar den: "Vid uttalanden om teknik, produkter, tjänster eller företag förväntas författaren helt och fullt stå för detta och även kunna ge belägg för sina uttalanden."

det betyder på ren svenska att om man påstår nåt så ska man kunna styrka det

det är inte upp till andra att bevisa motsatsen

precis som i legeringstråden

Men du tar ju fan priset. Du själv menade att bilden du publicerade visade en 'heltäckningsmatta', till skillnad från 'matta med specifikt akustiskt reglerande egenskaper' (#). Du försvarade detta i inlägg efteråt med.

Hur var det du sa nu? "'Vid uttalanden om teknik, produkter, tjänster eller företag förväntas författaren helt och fullt stå för detta och även kunna ge belägg för sina uttalanden.' det betyder på ren svenska att om man påstår nåt så ska man kunna styrka det. det är inte upp till andra att bevisa motsatsen."

Om forumregel 1 är så förbaskat viktig för dig, att du liksom ofrivilligt 'tvingas' trolla sönder trådar till höger och vänster 😄 låt se nu då - på din rena svenska - om du lever upp till dina egna krav? Det var du som hävdade först.

För du menar väl inte att vi för hundrade gången ska tvingas konstatera samma slags grundlösa påståenden, avsiktligt destruktiva beteende och slingrande skitsnack från dig som i din älskade legeringstråd och andra trådar?

Snacka om att medvetet trakassera andra för saker man själv begår halva tiden på forumet. Har ärligt talat svårt att begripa hur forumets ordningsmän/ledning inte upplever det här som ytterligt dålig reklam för Studio. Det vi ser här är ju upphov till över 50% av alla sociala konflikter på forumet – utan minsta överdrift. Det är nära nog kroniskt. Läs även övrigas kommentar i tråden om det här^^.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Men din tidigare historik som agitator, inklusive att du själv godtar att du ideligen använder dig av avsiktliga missuppfattningar

var godtar jag det?

Du själv menade att bilden du publicerade visade en 'heltäckningsmatta', till skillnad från 'matta med specifikt akustiskt reglerande egenskaper' (#). Du försvarade detta i inlägg efteråt med.

nu ljuger du

jag "menade"?

jag publicerar en bild som visar att det finns pro studior som byggts med heltäckande matta - som svar på adrumdrums inlägg om att det troligen inte görs

jag hävdar ingenting om vilket material eller inte mattan är gjord av

en heltäckningsmatta är för mig en matta som täcker hela eller i stort sett hela golvytan - oavsett egenskaper ljudmässigt

hela inlägget ser ut så här minus ett svar om nåt annat

=========================================================>

Jag tror inte du kan hitta någon modern akustiker ritad studio där dom har installerat heltäckningsmatta efter som det inte finns någon riktig studio modell som har heltäckningsmatta som en del av kriterierna hur rummet ska byggas.

det förekommer

83881d1217629843-best-examples-good-studio-photography-control_roomweb.jpg

mog-interior.jpg

 

sen är ju också frågan vad ni menar när ni använder ordet "studio"

det betyder egentligen inspelningsrummet - det andra är kontrollrum

<=========================================================

kan du peka ut var i texten det påstås det att mattan (eller nån av mattorna) skulle vara eller inte vara nåt särskilt material eller att det rör sig om en "vanlig" heltäckningsmatta?

den ende som pekar ut ett specifikt material är din kompis k9 - vilket jag ifrågasätter att han kan veta nåt om

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att medvetet trakassera andra för saker man själv begår halva tiden på forumet. Har ärligt talat svårt att begripa hur forumets ordningsmän/ledning inte upplever det här som ytterligt dålig reklam för Studio.

ok nu är det nog med din höga svansföring och djupa brösttoner som nån sorts talesman för alla

men det är inga problem - vi löser det! 🙂

jag föreslår att det sätts upp en poll där forumet röstar ut antingen mig - eller dig och k9

förutsättningar som minimiantal röster som krävs och ett slutdatum kommer vi överens om

om flest röster läggs på mig lämnar jag forumet och kommer inte tillbaka under vare sig nuvarande eller annat namn

om flest röster läggs på er två tillsammans gör ni detsamma

forumet får oavsett resultat dom medlemmar det förtjänar

så vad säger du och k9?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jäkla tramsigt. 😆 :lol: 😆 :lol:

ta chansen för fan - du har möjligheten att skicka ut mig 🙂

vad har du att förlora?

Kan man blankrösta eller rösta på Kalle Anka?

😆

nä vi ska nog hålla det enkelt

antingen eller

men man kan ligga på sofflocket om man vill 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

var godtar jag det?

Tja här t.ex. inte ens en antydan till protest eller ogillande. Snarare godtagande http://forum.studio....40#entry1538068

nu ljuger du

jag "menade"?

jag publicerar en bild som visar att det finns pro studior som byggts med heltäckande matta - som svar på adrumdrums inlägg om att det troligen ...

... yada, yada, yada. *suck* Vi kan alla se vad som händer. Titta på andras inlägg i tråden hittills.

Adrumdrum skriver att heltäckningsmatta inte torde förekomma i studiokonstruktioner ritade av experter. Han vare sig skriver, eller antyder, något annat än just "heltäckningsmatta". (#) Den enda definitionen av ”heltäckningsmatta” som dittills förekommit, är den definition jag skrivit om, dvs en vardaglig variant av matta som förekommer i generell användning.

Du invänder mot precis detta, genom att citera Adrumdrums ”Jag tror inte du kan hitta någon modern akustiker ritad studio där dom har installerat heltäckningsmatta..” följt av att visa bilder på studiomiljöer med kommentaren ”det förekommer” [med heltäckningsmattor i studior som kan vara designade av akustiker] (#)

K9 opponerar sig, menar att en av dina bilder troligast inte visar ’vanlig heltäckningsmatta av typen man hittar på t.ex. hotellgolv och liknande’ (#) Du blir då irriterad och frågar honom - i syrligt tonfall - om han varit där och spanat in mattan, och vet säkert att mattan inte är vanlig heltäckningsmatta trots allt? (#) Du demonstrerar här att du förstår att det är två olika matt-begrepp som åsyftas, och att du förstår den generella skillnaden mellan de två begreppen. Du visar att du är emot att bilden skulle visa den matt-typ K9 menar, och att matt-typen istället är den du menade i ditt svar till Adrumdrum. Om K9s påstående skulle stämma, så blir ju ditt svar till Adrumdrum - att heltäckningsmattor i akustiker-designade studios förekommer - felaktigt. Det är lite där skon klämmer.

Man kan givetvis ställa samma fråga till dig: Har du själv varit där din bild visar, och spanat in mattan så du vet säkert att mattan inte är den typ som K9 menar? Självfallet inte. Men istället börjar du hånfullt trakassera och ifrågasätta K9, för ’han kanske inte vet säkert vad det är för matta på bilden’ (#) o (#) osv osv.

Du tillstår själv att du inte vet om mattan på bilderna skiljer sig i den mening som K9 ansåg (#). Men K9 får ändå fortsätta åtnjuta ditt kontinuerliga bombardemang av hån och ifrågasättanden. Och gradvis går det över från att vara kivande och käbblande från din sida, till att bli alltmer prestige och allvar och du tappar kontrollen emotionellt.

När folk i tråden tycker detta är löjeväckande (#), (#), (#), (#), så kommer ditt hänvisande till forumregel 1 .. att vederbörande är minsann SKYLDIG att svara dig, han FÅR INTE bara gå iväg!! Det är oftast i det läget du hänvisar till §1. Du bara använder §1 som en täckmantel, ett sätt att tvinga/provocera motparten att bli kvar i ditt trakasseri. Sakfrågan som diskuteras, är ointressant. Och att du själv inte kan belägga din mening enligt §1, det sopar du under mattan.

Det här ser vi från dig i tråd efter tråd, gjort i många år. När du gör så, blir många ganska oroliga, rädda; dels för moderatorer och dels för övriga omgivningen på forumet. Märkbara veteraner (som du själv) är ju förbannade på honom, skäller på honom, säger han bryter mot forum-reglerna, men han får inte ihop nånting i huvet. Och ingen annan säger nånting heller, alla är bara tysta; talande tystnad liksom. Du må tro att du får underläppar att darra på folk med den behandlingen. Studio är inget ställe man vill bli ovälkommen på om man sökt sig hit; kanske landets största forum av det här slaget.

Jag skrev det förut: Sakfrågan är ointressant. Det är att tracka/trolla folk som är intressant. Gäller bara att dölja det, bakom fasad av legitimitet, toppat med lite forumregel-missbruk och lätt manipulation, så det uppfattas som att man diskuterar sakfrågan.

Höga svansföring och djupa brösttoner? 😲 Är det jag låter och ser ut i ditt inre? Om du bara visste hur motsatt verkligheten låter/ser ut 😛. Men har du klagomål på mitt beteende eller nåt jag skrivit i min egna tråd, eller K9s beteende, eller Adrumdrums? Anmäl, så får du kanske gehör.

Personligen anser jag att den här tråden bör låsas. Den har spårat ur och kommer bara odla alltmer infekterade personangrepp och face-saving.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja här t.ex. inte ens en antydan till protest eller ogillande. Snarare godtagande http://forum.studio....40#entry1538068

ironi funkar inte på barn och .... sägs det...

din tolkningsförmåga av det du ser och läser är inte jättevass måste jag säga

konstaterar dock att ditt påstående saknade grund

vilken överraskning när det kommer nåt från ditt tangentbord

Det här ser vi från dig i tråd efter tråd, gjort i många år. När du gör så, blir många ganska oroliga, rädda; dels för moderatorer och dels för övriga omgivningen på forumet. Märkbara veteraner (som du själv) är ju förbannade på honom, skäller på honom, säger han bryter mot forum-reglerna, men han får inte ihop nånting i huvet. Och ingen annan säger nånting heller, alla är bara tysta; talande tystnad liksom.

ja

det är inte bara moderatorerna som jag har i min ficka utan större delen av det tysta forumet :rolleyes: (obs - också ironi)

men det är inga problem - vi löser det! 🙂

jag föreslår att det sätts upp en poll där forumet röstar ut antingen mig - eller dig och k9

förutsättningar som minimiantal röster som krävs och ett slutdatum kommer vi överens om

om flest röster läggs på mig lämnar jag forumet och kommer inte tillbaka under vare sig nuvarande eller annat namn

om flest röster läggs på er två tillsammans gör ni detsamma

forumet får oavsett resultat dom medlemmar det förtjänar

så vad säger du och k9?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan givetvis ställa samma fråga till dig: Har du själv varit där din bild visar, och spanat in mattan så du vet säkert att mattan inte är den typ som K9 menar?

läser du inte vad man skriver?

jag har inte nånstans påstått nånting om vilket material eller vilken typ det är eller inte är

jag föreslår att du slutar skumma igenom folks inlägg i din iver att få ur dig aggression och istället försöker läsa det som faktiskt står

blir mindre feltolkningar då

Sluta dra in mig i detta trams nu.

du drog in dig själv

men ska jag ta ditt svar som ett nej då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...