Jump to content
Annons

Plugins på elbas? Waves?


Razamanaz

Recommended Posts

Annons

Vilka wavespluggar rekommenderas? För att åstadkomma vad? Är det kompressorer och EQ du är ute efter? Eller specialare som Maxbass i parallellprocessning medelst bussar? Själv brukar jag dubblera, ibland trippla basspåren och låta dem fokusera på olika register innan jag blandar dessa. Alla former av dist är också välkommet. Gillar API f.ö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder olika pluggar beroende på hur det låter och vad jag vill åstadkomma.

Behöver det stå just Waves på pluggarna kan jag rekommendera Bass Rider för att jämna ut nivåerna, Waves R-Bass för att ge fylligare botten och CLA Bass för grynig dist och luftig chorus. Kompressor och eq funkar i princip vad som helst.

Annars brukar jag använda någon stärkarplugg (till exempel Logics inbyggda eller Softubes Bass Room) för att ge liv till den lajnade signalen och ibland något kortare rumsreverb. Soundtoys Little Microsshift är annars ett bra tips för att ge fyllighet och stereobredd även till basinstrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Soundtoys Little Microsshift är annars ett bra tips för att ge fyllighet och stereobredd även till basinstrument.

+1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...