Jump to content
Annons

Juno 106


Mattis023

Recommended Posts

Har dammat av mina gamla anlog prylar, varav min favorit juno 106 🙂 Nu Ă€r det sĂ„ att nĂ€r jag startar den sĂ„ lyser alla diodrar eller vad jag ska sĂ€ga,( har den inte gjort tidigare) och alla banker har samma utgĂ„ngs ljud. Har provat att spara nya men dom försvinner nĂ€r strömmen Ă„ker av. Den har stĂ„tt nĂ„t Ă„r utan att anvĂ€ndas, men har motionerat alla rattar och dom funkar som det ska. AlltsĂ„ alla dom gamla ljuden som var sparade har försvunnit och det gĂ„r inte att spara nĂ„gra nya. NĂ„gon som har en aning om vad det skulle kunna vara?? Och om det gĂ„r att Ă„tgĂ€rda pĂ„ nĂ„got sĂ€tt??? Tacksam för svar!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Okej! Är det nĂ„nting man kan byta sjĂ€lv, eller Ă€r det vĂ€ldigt avancerat sĂ„ att man behöver lĂ€mna in den?? NĂ„gon som vet vad för sorts batteri det Ă€r?? Och isf vart man kan köpa?? Tack för svar 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hm, skumt. Kan vara batteriet, dock lĂ„ter det skumt att alla ljuden lĂ„ter likadant, det BRUKAR innebĂ€ra fabriksĂ„terstĂ€llning nĂ€r man bryter batteri-strömmen, Ă€ven om det ibland bara innebĂ€r total nollstĂ€llning. Är det batteriet (ganska god chans) sĂ„ fĂ„r du antingen lĂ€mna in den eller löda lite, vill minnas Ă€ven den ska ha lött batteri...men av frĂ„gan att döma (lĂ„ter som du Ă€r ganska ovan vid elektronik) skulle jag rekommendera det första, det Ă€r lĂ€tt att ha sönder nĂ„t utan att ens mĂ€rka det om man har otur.

Min 60 har ÄssÄ exter för sig, men dÀr Àr det bara Arpeggio-lampan som vÀgrar sluta lysa. Den funkar fortfarande, men lyser varesig den Àr pÄ eller inte...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Helt klart batteriet! Om jag inte minns fel Àr det en platt sak stor som en femkrona ungefÀr.. Ska du byta ut det sÄ se till att tvÀtta bort all lÀckande oxid som blivit runt kapseln ocksÄ! Kolla in denna lÀnk! http://www.flickrive...lin/3307650903/

BÀttre lÀnk hÀr: http://www.soundofmusic.se/new/archive/Roland%20Juno-106.pdf

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...