Jump to content
Annons

Den absolut bästa budget preampen?


prototyp

Recommended Posts

Annons

Nog lite över min budget men har kollat på deras mindre version som går för ca 4000kr. Har du testat dessa? Inte hört om märket tidigare nämligen. Men jag gillar namnet "warm audio" 😎

Jo dom har lite mindre modeller, dom har säkert samma hårvara men TB12an har 2 transformers för att få olika ljudkarraktär..men kan switcha mellan dom olika, dom mindre har nog bara en transformer...

Ja warm audio är bra namn, rätt snyggt med orange

warm audio är relativt nystartade tror jag..tror inte dom funnits så länge

Warm-052013-9263.jpg

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det gäller sång så är jag själv sugen på denna: http://www.lindellau...index.php/18xs/ Verkar vara en klar konkurrent jämfört med Preamps som kostar det dubbla.

Jag har två 18XS mkII. Rättare sagt - jag har haft två under November månad men fick för mig att byta mot två ezP-1A (pultec-kloner). Det var eq'n jag var ute efter och preamparna hängde med i köpet, så att säga.

Lindell är cleana och tysta men för pengarna finns det alternativ att begrunda, både som preamp och som eq betraktat. Fast, det är klart, med Lindell hänger det med vita handskar. Bara en sådan sak! 🙂

Bästa price vs. performance preampen i mina öron är TK Audio DP-1. Dyr ny men ok pris beg. Där har du (inkopplingsbar) transformator på båda kanalerna för midbump & fräs i toppen, Tyvärr är det som sagt två kanaler, vilket kanske är onödigt. En begagnad TK Audio the Strip borde passa som handsken! Borde gå att hitta för 4000-5000 pix. Det är dubbelt mot vad du hade tänkt att lägga men du kommer ändå hamna i samma situation framöver, så varför inte spara lite mer pengar och betala för a-grade prylar från första början?

En beg lunchbox kanske? Då öppnas verkligen en värld av valmöjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte redan ett ljudkort eller preamp? Så stor skillnad är det inte på olika preampar, har du inte funderat på en bra kompressorburk i stället? Jag har en fin Audient Mico till min TLM49, men det vete f-n om jag hör skillnad på Micon o de preampar som sitter i Tascamportan.

Däremot blir det riktigt snygg, läckert och vintage med en bra kompressorburk. Jag tycker det är först med en sån man verkligen hör hur bra micken är.

Precis min tanke!

Både presonus och focusrite har ju bra ofärgade pre amps!

Jag hade en pre 73 gillade den men fann den rätt onödig!

Redigerat av Razamanaz
Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan ochså ha ha.. Får väl hoppas på att det dyker upp ännu en line audio på vend/blocket 🙂 Känns som det rätta för mig då jag känner att jag vill ha lite extra klarhet i toppen. Otroligt tight mid just nu och micken passar perfekt på min röst men letar efter det lilla lilla extra.. dvs lite mer topp!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte kolla igenom hela tråden. Men som Bullerbyn nämnde ADA8000 Behringer.

Många hatar Behringer av både bra och dåliga anledningar. Vissa av deras produkter låter apa.

Men denna åtta kanalare låter faktiskt förvånansvärt bra. Har lyssnat på ett a/b test. Ett blindtest.

Det var Behringer vs.....kommer tyvärr inte ihåg vilken det var. Men det var i alla fall en svindyr preamp.

Och jag kunde ta mig rackarn inte höra någon skillnad. Den lilla skillnad jag hörde gjorde att jag röstade på att

Behringern var den dyra.

Så tveka inte. Slå till. Eller i alla fall åk till affärn och lyssna själv 🙂

Billigare går ju fan inte att få!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tusan ochså ha ha.. Får väl hoppas på att det dyker upp ännu en line audio på vend/blocket 🙂 Känns som det rätta för mig då jag känner att jag vill ha lite extra klarhet i toppen. Otroligt tight mid just nu och micken passar perfekt på min röst men letar efter det lilla lilla extra.. dvs lite mer topp!!!

http://www.lineaudio.se/2MP.html

2400 plus moms. Inte mycket stålar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Middleman (oregistrerad)

Ptroooo, hold your horses!

Herr Nilsson var nästan rätt på det med sin pippi på DMP.... han glömde bara trean.

Mest bäng för back borde M-Audios DMP-3 som du kan få för mellan 6-900kr vara.

Finns en del på nätet... tex:

http://enlightenedhand.blogspot.se/2011/01/things-i-like-m-audio-dmp3.html

En clean machine med 66db gain nästan gratis men å andra sidan får du med

Tonbeasten BÅDE färgning och clean samt extra lulllull numera från Warm.

Den kan troligen bli en API312 klassikerklon...

och med 71db gain...

och med möjlighet att byta till egen favorit opamp...

varför man nu ska det med orginal Melcor 1731 och Dean Jensens 918 som clean...

etc...

Med Focusrite Liquid 56, PRE73-DLX, TB12, DMP3 har man väl heltäckt i mellanprisklassen? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...