Jump to content
Annons

Recommended Posts

Jahaja, då undrar man ju hur framtiden för Cakewalk och Sonar tar vägen liksom....

Gibson köper tydligen (Letter of Intent) i o f s, men ändå....

http://www.cakewalk.com/Press/release.aspx/Gibson-Brands-Announces-Intention-to-Acquire-Cakewalk-Inc

Några funderingar kring detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ah, det var längesedan man höll på med good old Cakewalk (sist var nog runt millennieskiftet – 2000, alltså).

Fast detta ger en ändå lite dåliga vibbar. Är det inte Roland som har köpt upp en massa pluggar och programvaror i huvudsyfte att ha dem som kvasidragplåster i sin marknadsföring för sina "viktigare" prylar: instrumenten?

Minns inte riktigt.

Men det kan likväl hända även i Gibson-fallet. Tänk er:

Köp en Gibson Les Paul för endast 15 995 och få SONAR X3 på köpet!

Och när stackaren som går på det installerar programvaran finner han att det är en "limited" version där Gibsons olika gitarrmodeller poppar upp i bild varje gång man trycker på "Rec".

För övrigt är Gibsons gitarrer knöliga!

Jo, Hellpig! Det är de!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det var precis min tanke. Det var väl därför som Presonus skapade sitt DAW för att få mer konsumenter. Sonar är en knölig DAW så det är passande Gibson. Två mot en nu hellpig! Tydligen hintar Cakewalk om nästa sonar trots att senaste var buggigt som fan och användare var missnöjda

Link to comment
Dela på andra sajter

när köper nån upp reaper?

Heh ... Jag nämnde det på Cockos forum en gång, där jag framhöll att business alltid skulle vara business, och att ett uppköp/en försäljning av REAPER var lika sannolikt att ske som det var när Justin (REAPERS pappa) sålde sin Winamp.

Jävlar vad jag fick "stryk" av användarna. Cockos själva höll däremot en neutralare ton och sa något i still med att man aldrig kan förutspå framtiden fullt ut, men att någon försäljning av REAPER inte fanns på framtidens agenda ...

Vi får väl se 😉

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Heh ... Jag skrev det på Cockos forum en gång, där jag påstod att business alltid är business, och att ett uppköp/en försäljning av REAPER var lika sannolikt att ske som det var när Justin (REAPERS pappa) sålde sin Winamp.

Jävlar vad jag fick "stryk" av användarna. Cockos själva höll däremot en neutralare ton och sa något i still med att man aldrig kan förutspå framtiden fullt ut, men att någon försäljning av REAPER inte fanns på framtidens agenda ...

Vi får väl se 😉

det är väl ganska självklart att om nån lägger upp plånboken med rätta storleken så nappar man - konstigt (och korkat) vore väl annars

men kan förstå att communityt vill annat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt är Gibsons gitarrer knöliga!

Jo, Hellpig! Det är de!

Inte värre än en ESP Eclipse i alla fall. 😉 Vad händer den 131213 EGENTLIGEN? Ooops...

Link to comment
Dela på andra sajter

TASCAM skriver alltid i versaler. Cakewalk skriver alltid SONAR. Kan det här bli VM i versaler?

"TASCAM SONAR är en DAW" blir en ytterst skrikig mening.

I övrigt blir det väl som Yamaha/Steinbergs fall där man kan få Cubase AI med Yamaha-prylarna. Förr kom Cakewalk-program med Edirol-produkter (Roland+Cakewalk) som senare blev Cakewalk-produkter... så snart kommer väl Sonar i paket med TASCAM-prylar. Jag kan tänka mig att deras marknad av digitala portastudios och ljudkort kommer att gå mot varandra framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...