Jump to content
Annons

"Endast Kommunister och Skogsmullar gillar Copyswede"


ONSatan

Recommended Posts

Jag tycker man ska förbjuda utövandet av förtryck av barn som gör att de faller in i könsroller som de utan samhällets och/eller vuxnas blinda konservativa övertygelser om att "så har det alltid varit så så ska det alltid vara" skulle varit utan.

Då antar jag att du föregår med gott exempel och har döpt ditt eget barn till ett namn som inte typiskt förknippas med det kön han/hon är. Det vill säga, om du har en son heter han till exemple Eleonora; eller om du har en dotter så heter hon till exempel Karl. Annars, är jag rädd, är du av samma virke som du nyss menade var "blinda konservativa".

Edit: son råkade bli som.

Redigerat av Valle
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Well, det var inte den frågan du ställde innan.

Jodå, har ställt den t ex i inlägg #108 och inlägg #111.

Men om vi säger så här:

Finns det enligt dig ingen "helig skrift" som fråntar kvinnan hennes rätt att kunna tycka, tänka och handla på samma sätt som mannen?

Det finns en massa böcker och andra skrifter som säger både det ena och det andra. Men på vilket sätt blir detta ett konkret problem i Sverige? När kör religionsfriheten över övriga lagar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då antar jag att du föregår med gott exempel och har döpt ditt eget barn till ett namn som inte typiskt förknippas med det kön han/hon är. Det vill säga, om du har en son heter han till exemple Eleonora; eller om du har en dotter så heter hon till exempel Karl. Annars, är jag rädd, är du av samma virke som du nyss menade var "blinda konservativa".

Edit: son råkade bli som.

Eller så döper man ungen till t ex Kim eller Charlie.

Link to comment
Dela på andra sajter

Islam är enligt min mening värst. Tätt följt av frikyrkliga "sekter" vars ledare påstår sig vara guds utsände och/eller tolkare ...

Och där demonstrerade du tydligt hur insatt du är. Du tycker att "islam är värst", precis som om det vore en enda homogen religion, medan du sen börjar diskutera olika frikyrkliga sekter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker man ska förbjuda utövandet av förtryck av barn som gör att de faller in i könsroller som de utan samhällets och/eller vuxnas blinda konservativa övertygelser om att "så har det alltid varit så så ska det alltid vara" skulle varit utan. Fast det blir nog svårt utan ett storebrorssamhälle.

Det är väl därför det är såpass viktigt att man låter genuspedagoger verka inom barnomsorg och skola. Då har dom i alla fall en chans.

Likaså är det viktigt att det inte finns slutna skolor, antingen religiösa eller egna på annat sätt, typ det nu omtalade Lundsberg.

Det finns sharia domstolar i sverige. Dom står över svensk lagstiftning eftersom det är guds ord.

Dumheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, har ställt den t ex i inlägg #108 och inlägg #111.

De är olika formulerade.

Det finns en massa böcker och andra skrifter som säger både det ena och det andra. Men på vilket sätt blir detta ett konkret problem i Sverige? När kör religionsfriheten över övriga lagar?

Du svarade inte på frågan. En gång till: Finns det enligt dig ingen "helig skrift" som fråntar kvinnan hennes rätt att kunna tycka, tänka och handla på samma sätt som mannen?

Om du kan svara jakande på den frågan har du i stort sett besvarat din egen fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där demonstrerade du tydligt hur insatt du är. Du tycker att "islam är värst", precis som om det vore en enda homogen religion, medan du sen börjar diskutera olika frikyrkliga sekter...

Insatt och insatt ... För mig räcker det att islam/koranen har den kvinnosynen den har. Mitt mål är inte att sätta mig in i alla religioner innan jag agerar mot förtryck.

Hur insatt är du?

Eller så döper man ungen till t ex Kim eller Charlie.

Min dotter heter Kim.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kristendomen har moderniserats något fruktanskvärt. Men många har det som argument att det finns många pedofila katolik präster och det gör det. Det är jätte hemskt och dom borde dö. Men mig veterligen står det ingenstans i bibeln eller uppmuntras att bröllop eller sexuella förbindelser mellan vuxna och barn skulle vara tillåtet. Både Iran och Saudiarabien har sänkt åldern när kvinnor får gifta sig med män till 9 år, eftersom muhammeds fru aisha var 9 år når dom gifte sig.

Från wikipedia

Enligt de mest auktoritativa haditherna skrev Muhammed äktenskapskontrakt med Aisha när hon var 6 år.[7][8][9][10] Muhammed själv var 53 år gammal vid denna tidpunkt. Själva äktenskapet fullbordades tre år senare genom samlag, när Aisha var 9 år gammal.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Aisha

Rockford vill ha din tankar om detta inlägg.

Dumheter.

Finns bla i Malmö.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

De är olika formulerade.

Haha, "de är olika formulerade" 🙂 Oanad variant på humor från dig.

Du svarade inte på frågan. En gång till: Finns det enligt dig ingen "helig skrift" som fråntar kvinnan hennes rätt att kunna tycka, tänka och handla på samma sätt som mannen?

Ja. Japp, Yes.

Var det ett eller tre svar? 🙂

Om du kan svara jakande på den frågan har du i stort sett besvarat din egen fråga.

Vilken av dom? 🙂 Skämt åsido. Det står en massa saker i olika böcker. Men så länge ingen gör något olagligt har jag svårt vad det är för problem du tror att du löser om du tar bort religionsfriheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Insatt och insatt ... För mig räcker det att islam/koranen har den kvinnosynen den har. Mitt mål är inte att sätta mig in i alla religioner innan jag agerar mot förtryck.

Hur insatt är du?

Bibeln har ju också "den kvinnosynen" i en del stycken. Det finns väl t ex något om att "kvinnan ska tiga i församlingen"? Ändå finns det massvis med kristna som inte alls förtrycker kvinnor och barn.

Att tro att islam är mer homogent är lite nativt. Jag var på dejt med en muslimskt tjej en gång. Hon gillade bl a korta tjolar, alkohol och fläskkött.

Men när vi läser om "islam" i tidningar brukar det ju oftast vara i sammanhang där det gäller små grupper av superfanatiker.

Min dotter heter Kim.

Du ser 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockford vill ha din tankar om detta inlägg.

Här är ett brev som cirkulerat på internet ett tag:

"Hej.

Jag lyssnar till era kloka ord, men har fortfarande några frågor som jag tror ni kan hjälpa mej med. Jag tänkte sälja min dotter som slav (2a Mosebok 21:7). Vad anser ni vara ett skäligt pris? I 3:e mosebok 24:44 står det klart och tydligt att jag får äga både manliga och kvinnliga slavar från ett grannland. En vän till mig hävdar att det bara gäller slavar utanför EU - Vem av oss har rätt?

En annan vän till mig arbetar på Hemköp och insisterar att arbeta om söndagarna. Jag är helt på det klara med att han måste dräpas (2:a Mosebok 35:2), men är jag moralisk ansvarig för att göra detta själv?

Varje gång jag bränner en oxe som offer vet jag att detta ger en doft som behagar Herren (3:e Mosebok 1:9). Problemet är att grannarna klagar, så går det kanske lika bra att grilla en stor biff?

En av mina vänner menar att även om det är en vederstyggelse att äta skaldjur (3:e Mosebok 11:10) så är homosexualitet värre (3:e Mosebok 18:22) Vem av oss har rätt, eller är det lika illa?

Jag är närsynt så jag går ju självklart inte i kyrkan då jag inte får närma mig Guds altare när jag ser dåligt (3:e Mosebok 21:20) Nu är jag bjuden på ett bröllop, och jag underar om det är ok att jag står i vapenhuset?

Många av mina bekanta går till frisören och klipper håret på sidorna och rakar skägget i kanterna. Detta är ju en synd enligt (3:e Mosebok 19:27). Hur bör det straffas?

Mina barn har börjat träna i Malmö FF, men i (3:e Mosebok 11:7-8) att man inte skall röra vid några rester av en död gris, så jag undrar om jag ska kräva av Malmö FF att använda platsboll? Mina barn sa dessutom emot mig en gång förra vecken, och jag undrar om jag verkligen måste stena dem till döds vid stadens port, (5:e Mosebok 21:18-21) eller om jag lika gärna kan göra det hemma i trädgården?

Min morbror har en bondgård i Bjärred och han envisas med att odla både potatis och vete och syndar ju då mot (3:e Mosebok 19:19). Hans fru är inte mycket bättre då hon går klädd i kläder som är gjorda av mer än ett tygmaterial (vanligen en blandning av bomull och polyester). Han har också den fula ovanan att svära mycket. Är det det verkligen helt nödvändigt att vi samlar HELA Bjärred att stena dem (3:e Mosebok 24:10-16)? Eller går det lika bra att bränna dem till döds på ett familjebål som vi brukar göra med människor som sover i samma säng som sina släktingar? (3:e Mosebok 20:14)?

Jag vet att ni har gått på djupet på alla dessa frågor, och jag ser fram emot tydliga svar. Ett stort tack till er rakryggade präster som visar att Bibelns ord är oföränderliga! / Rickard Söderberg"

Finns bla i Malmö.

Det finns även t ex andra indrivare än de som jobbar på Kronofogden. Men det är inte det minsta lagligt ändå, oavsett vad dom kallar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du undviker alltså att svara på det. Och så kommer du med ett slags jävla facebook inlägg och skall likställa det med grova övergrepp och kränkningar mot barn. Och det är dessutom förbjudet enligt svensk lagstiftning.

Jo det finns indrivare, men att jämföra det med när imamer säger att det är ok att ha sex med frun fast hon inte vill och att det är ok att slå henne med indrivning.

Våldtäkt är förbjudet enligt svensk lag

Misshandel är förbjudet enligt svensk lag.

Du får lov att driva in en skuld om du har papper på det. Du får däremot inte hota vederbörande.

edit %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bibeln har ju också "den kvinnosynen" i en del stycken. Det finns väl t ex något om att "kvinnan ska tiga i församlingen"? Ändå finns det massvis med kristna som inte alls förtrycker kvinnor och barn.

Kul att du är insatt. Men återigen: Jag skiljer här konsekvent på religioner och personer som utövar dem. Det är inte religiösa människor jag "bekämpar" (ditt ord), däremot innehållet i deras "heliga skrifter" som uppmanar till förtryck, till exempel: principer som fråntar kvinnan hennes rätt att kunna tycka, tänka och handla på samma sätt som mannen; eller principer som ger fäder exklusiv rätt att välja make åt sina döttrar.

Jag var på dejt med en muslimskt tjej en gång. Hon gillade bl a korta tjolar, alkohol och fläskkött.

Att det där kom en chock för dig talar snarare för dina egna fördomar, inte min/andras. Det där är ingen nyhet för varken mig eller andra.

På tal om det: Varför var det intressant för dig att ta reda på om din dejt gillade att bära korta kjolar?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du är insatt. Men återigen: Jag skiljer här konsekvent på religioner och personer som utövar dem. Det är inte religiösa människor jag "bekämpar" (ditt ord), däremot innehållet i deras "heliga skrifter" som uppmanar till förtryck, till exempel: principer som fråntar kvinnan hennes rätt att kunna tycka, tänka och handla på samma sätt som mannen; eller principer som ger fäder exklusiv rätt att välja make åt sina döttrar.

Vad ska den här kampen leda till? Bokbål?

Att det där kom en chock för dig talar snarare för dina egna fördomar, inte min/andras. Det där är ingen nyhet för varken mig eller andra.

Nu läser du in lite för mycket i det jag skriver. Det var bara tänkt som ett exempel på att man kan vara muslim utan att bry sig om allt som står i koranen.

På tal om det: Varför var det intressant för dig att ta reda på om din dejt gillade att bära korta kjolar?

Det var inget jag frågade om. Ibland berättar ju folk saker om sig själva ändå 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett folks olika inställningar, bilder o åsikter, skulle jag önska att folks politiska övertygelser, argumentationer och kritik av andras livssyn kunde hållas relativt kortfattat, på ett musikforum.

Är här delvis för att slippa sånt raljerande .. 😕

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett folks olika inställningar, bilder o åsikter, skulle jag önska att folks politiska övertygelser, argumentationer och kritik av andras livssyn kunde hållas relativt kortfattat, på ett musikforum.

Är här delvis för att slippa sånt raljerande .. 😕

Aja nu skall du inte vara ledsen för du har varit jävligt glad för det själv förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du undviker alltså att svara på det. Och så kommer du med ett slags jävla facebook inlägg och skall likställa det med grova övergrepp och kränkningar mot barn. Och det är dessutom förbjudet enligt svensk lagstiftning.

Vad vill du att jag ska svara? Jag försökte bara lite skämtsamt visa att bara för att det står något i en gammal bok, så finns det så att säga utrymme för tolkningar för vad som är rimligt att ta till sig.

Jo det finns indrivare, men att jämföra det med när imamer säger att det är ok att ha sex med frun fast hon inte vill och att det är ok att slå henne med indrivning.

Vi har haft uppe det här innan, och jag skickade dig en länk där man fick lite mer info om TV-inslaget du refererar till. Men du slog bort det med att den/dom som skrivit artikeln var muslimer och då tydligen inte gick att ta på allvar.

Våldtäkt är förbjudet enligt svensk lag

Misshandel är förbjudet enligt svensk lag.

Bra att du upplyser forumbesökarna om detta.

Och för att förtydliga mitt första svar, "dumheter" angående shariadomstolar, så gäller det naturligtvis ditt påstående att dom skulle stå över svensk lag.

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inget jag frågade om. Ibland berättar ju folk saker om sig själva ändå 🙂

Hon berättade alltså för dig, på första dejten, att hon "gillade" att bära korta kjolar ... Du snackar skit!

Ännu ett kvarglömt skelett i din garderob?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vill du att jag ska svara? Jag försökte bara lite skämtsamt visa att bara för att det står något i en gammal bok, så finns det så att säga utrymme för tolkningar för vad som är rimligt att ta till sig.

Vi har haft uppe det här innan, och jag skickade dig en länk där man fick lite mer info om TV-inslaget du refererar till. Men du slog bort det med att den/dom som skrivit artikeln var muslimer och då tydligen inte gick att ta på allvar.

Bra att du upplyser forumbesökarna om detta.

Och för att förtydliga mitt första svar, "dumheter" angående shariadomstolar, så gäller det naturligtvis ditt påstående att dom skulle stå över svensk lag.

Nu var det inte för att artikelförfattarna var muslimer. Utan det var väll för att dom organisationerna dom representerade som gjorde att det såg mest ut som damage control.

Det finns liknande tv program från hela europa som sänt shockvågor. Jag vet att allt som inte stämmer överens med din världsbild avfärdar du som falsarium. Jag tycker faktiskt att det räcker med att sätta på tv och kolla nyheterna så ser du vad islam gör dagligen mot befolkningarna i mellanöstern. tex 5000 blev mördade i irak förra månaden för att deras tro på islam inte stämmer överrens med den andra sidans tro på islam.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Då antar jag att du föregår med gott exempel och har döpt ditt eget barn till ett namn som inte typiskt förknippas med det kön han/hon är. Det vill säga, om du har en son heter han till exemple Eleonora; eller om du har en dotter så heter hon till exempel Karl. Annars, är jag rädd, är du av samma virke som du nyss menade var "blinda konservativa".

Edit: son råkade bli som.

Är det inte du som betecknar dig som "smart"? Du trampade precis på en uppenbar "mina", som du själv brukar uttrycka det. Case closed, I guess.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Hon berättade alltså för dig, på första dejten, att hon "gillade" att bära korta kjolar ... Du snackar skit!

Om det är någon som snackar skit nu så är det du. Du har inga som helst belägg för det du skriver.

Dubbelt skitsnack är det dessutom för att du återigen försöker slingra dig ifrån frågan om hur religionsfriheten i Sverige rent konkret gör att en del kan förtrycka andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

När kör religionsfriheten över övriga lagar?

När Uppdrag granskning granskade imamer är väl ett ganska bra exempel, de väljer att prioritera sin egen tolkning av koranen högre än den svenska lagen. Att det här visade sig i 5 av 10(tror jag) slumpvis utvalda moskéer tyder väl på problem.

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag varit du hade jag jagat admin för ännu en radering av tråd. För ditt skelett ramlade just ut ur garderoben ...

Det hade du säkert. Men nu är jag inte du, och vill gärna veta ol du klarar av att ge något exempel på när religionsfriheten övertrumfar svensk lag och tillåter förtryck?

Link to comment
Dela på andra sajter

När Uppdrag granskning granskade imamer är väl ett ganska bra exempel, de väljer att prioritera sin egen tolkning av koranen högre än den svenska lagen. Att det här visade sig i 5 av 10(tror jag) slumpvis utvalda moskéer tyder väl på problem.

Gjorde imamerna något olagligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde imamerna något olagligt?

Brottet uppvigling regleras i andra paragrafen i brottsbalkens sextonde kapitel, "Om brott mot allmän ordning":

Den som muntligen inför menighet eller folksamling, i skrift som sprides eller utlämnas för spridning eller i annat meddelande till allmänheten uppmanar eller eljest söker förleda till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller ohörsamhet mot myndighet, dömes för uppvigling till böter eller fängelse i högst sex månader.

Genom att uppmana kvinnorna att ha sex mot deras villja. Samt att det var ok att mannen misshandlade kvinnan har dom gjort sig skyldiga till uppvigling. Sen ser du här nedan vad brottsbalken säger om de olika brotten.

Enligt 6 kap 3 § Brottsbalken så döms den som förmår en person att företa eller tåla en sexuell handling genom att allvarligt missbruka att personen befinner sig i beroendeställning till gärningsmannen för sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning till fängelse i högst två år. Är brottet grovt, döms personen för grovt sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år.

Misshandel är i svensk rätt ett brott som definieras enligt 3 kap. 5-6 § brottsbalken (1962:700). Den som orsakat annan person kroppsskada, sjukdom, smärta eller vanmakt har gjort sig skyldig till misshandel.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde imamerna något olagligt?

Det är möjligt att imamernas handling i sig inte är olaglig, men ser du inte problematiken med att de försöker rättfärdiga våldtäkt och misshandel? De uttrycker ordagrant att det är fel enligt svensk lag men att islam tillåter det.

Jag tolkar det som att du tycker att det är helt okej att uppmana till att inte följa lagen?

Redigerat av vmbr
Link to comment
Dela på andra sajter

Ironman: Du måste byta källa på din fakta, det finns INGA Shariadomstolar som står över svensk lagstiftning i Sverige. Det finns säkert nåt gäng i nån källare som kallar sig Shariadomstol men jag har ännu inte hört talas om att detta gäng har mördat, huggit handen av eller stenat ihjäl någon utan att ha blivit dömda för det enligt svensk lag.

Vidare talar du om att 60 procent av grova våldsbrott begås av "invandrare". Till att börja med är din avsnävning av det statistiska underlaget från "brott" till "våldsbrott" till "grova våldsbrott" ett klassiskt sätt att få statistiken att spela till ens fördel. För det andra är din statistik felaktig, eller åtminstonde ej överensstämmande med BRÅ:s rapport från 2007( ev 2009, minns ej) som statuerar att det snarare rör sig om kring 20 procent. Tror inte de siffrorna har stigit med 200 procent sedan dess.

Du skrev följande till Rockford: ". Jag vet(!?) att allt som inte stämmer överens med din världsbild avfärdar du som falsarium." Bortsett från din felaktiga svenska så bör du snarare applicera denna mening på dig själv då jag vågar sätta pengar på att du får din "verklighet" ifrån sidor som Flasback, Avpixlat och Fria Tider. Eller känner du personligen några "kriminella invandrare?"

Kognitiv dissonans är ett allvarligt problem i dagens politiska diskussion och du påvisar detta fenomen väldigt pedagogiskt.

För övrigt anser jag att Copyswede bör förgöras....

Redigerat av YippieKaey
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...