Jump to content
Annons

TIPS! - Istället för Waves Vocal Rider


BeeZed

Recommended Posts

När jag letade efter alternativ till Waves Vocal Rider som jag tycker är fruktansvärd dyr (300€), så hittade jag denna schyssta plugin som nån Italienare (tror jag) skapat ...

Hornet Autogain, http://www.hornetplu...ornet-autogain/

Lite annorlunda uppbyggd, men gör, vad jag tycker sitt jobb...

Själv har jag börjat använda den för att få ut en grovskiss på automationen på sången, för att sen gå in och jobba vidare på spåret...

Helt klart värt 11€ ...

Så för er som letar - ni finner ... :-)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Pluggen "lyssnar" på musiken och anpassar volymåkningarna så att sången alltid kommer fram. Naturligtvis så går det ställa hur mkt balansen ska vara.

Har man en riktigt hårt komprimerad sång så låter det riktigt proffsigt om sången när Vocalridern skriver in automationen. På så sätt går det att ha en rätt låg sång och ändå höra den bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag letade efter alternativ till Waves Vocal Rider som jag tycker är fruktansvärd dyr (300€), så hittade jag denna schyssta plugin som nån Italienare (tror jag) skapat ...

Fast Waves Vocal Rider kostar ju 300 dollar, inte 300 euro. Och för den som tycker att det är en petitess gör det åtminstone en skillnad på sexhundra svenska kronor med dagens växelkurs.

Edit: Skrev fel valuta först.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

d-b (oregistrerad)

Fina tips, säger en som ägnar halva mixningen åt just sång-fix.

(lätt överdrivet, men det känns så ibland)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast Waves Vocal Rider kostar ju 300 dollar, inte 300 euro. Och för den som tycker att det är en petitess gör det åtminstone en skillnad på sexhundra svenska kronor med dagens växelkurs.

Edit: Skrev fel valuta först.

300 dollar eller 300 euro är fortfarande för mycket för den pluggen ... :-)

och 11 euro är mycket bekvämare att pröjsa.. *hehe*

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

300 dollar eller 300 euro är fortfarande för mycket för den pluggen ... :-)

Det kostar för att det är en professionell plugg. Vill man inte lägga de pengarna så finns som du nämnt själv alternativ även på plånboksvänlig nivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...