Jump to content
Annons

Touch screen och pro tools


Recommended Posts

Hej!

Jag funderar lite på en ny dator, den här http://www.dustinhome.se/product/5010659600/asus-all-in-one-2220iuti-ci5-3-0-6gb-1000-hd2500-tv-21-5-w8/

Är det någon som har erfarenhet av en touchdator så här med Pro Tools, den här kan ta upp till 10 fingrar samtidigt. Tänkte att det kan vara kul att sitta och mixa med händerna liksom.

Helt enkelt, funkar det?

tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har aldrig testat, men jag tänker direkt på ergonomin, som inte kan bli något vidare med en sådan.

Om du har skärmen stående, så får du problem med axlarna eftersom du hela tiden måste lyfta armarna för att komma åt skärmen. Om du fäller ner den i bordet, så blir den biten bättre, eftersom du kan ha bordet som stöd - men då får du istället problem med nacken,eftersom du måste titta ner och böja nacken väldigt mycket...

Jag skulle alltså inte välja att köra med touchskärm till en DAW.

Möjligen som ett komplement i så fall, så att man har mixern på en touchskärm som är nerfälld i bordet, men den huvudsakliga skärmbilden på en skärm som står upp på vanligt sätt.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man inte titta ner på en vanlig mixer oxå?

Inte på samma sätt, eftersom man kan känna sig fram på en mixer. En touchscreen blir ju helt fel om man inte är noga med var man sätter fingrarna och börjar dra i och med att den taktila responsen inte finns där över huvud taget, så där måste man verkligen titta på precis det man ska ändra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte på samma sätt, eftersom man kan känna sig fram på en mixer. En touchscreen blir ju helt fel om man inte är noga med var man sätter fingrarna och börjar dra i och med att den taktila responsen inte finns där över huvud taget, så där måste man verkligen titta på precis det man ska ändra...

Det är klart att den taktila responsen inte finns, men man måste nog va jävligt inkörd på en mixer innan man klarar sig utan att titta ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag läste den tråden och jag tycker själv att produkten verkar svinkul.

Egentligen handlade den tråden om någon har testat detta själv med PT och hur det funkar liksom.

Tror ingen här ens haft tanken att testa. Om du inte ska köra med en penna, eller en stooor skärm.. tror jag att du får ett rent helvete. Men lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...