Jump to content
Annons

Antipiratbybån är inte helt kloka!


laslo

Recommended Posts

Annons

men va fan?.. va är det för jävla idioter? 😉

jag vet inte om jag hoppas att det är sant eller inte.. eller jo det gör jag.. så underhållande när folk gör bort sig riktigt.. men kan dom vara så dumma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någonstans, DN har jag för mig, läste jag att APB och Banhof har kontor i samma hus. I samma artikel stod att APB är kund hos Banhof.

På något sätt får det mig att tro mer på Banhofs anklagelse. En våning eller två, längre än så kommer inte APB med sina hot! 😉

Edit: skrifvel

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag förvånad?

NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

Om det är sant... Var det för att göra exempel av Banhof tro? Skrämma resten av sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

här säger Pontén.

Däremot vill Henrik Pontén inte bemöta anklagelsen om att det i själva verket var Antipiratbyrån som genom sin infiltratör medverkade till att filmer och annat skyddat material hamnade på Bahnhofs servrarl.

 

- Först måste vi gå igenom materialet och se vad som är korrekt, säger han.

😉

Han blånekar inte iallafall..

Link to comment
Dela på andra sajter

- Först måste vi gå igenom materialet och se vad som är korrekt, säger han.[/i]

Det han egentligen menar är förståss:

- Aj som fan då. Hörredu jag måste kolla igenom våra loggar så det inte framgår att jag laddade hem lejonkungen 3 på Enigma servern. Dessutom vill jag rensa upp så att mitt nickname "ExT3rm1n4T0r" inte pekar mot någon IP adress jag använt.

😉

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte alls roligt. Om detta är sant...När vi nu ändå hade ett sorts organ för att bekämpa piratkopiering skall de sjabbla bort sin tidigare relativt respekterade position genom illegal (?) verksamhet. Man kan ju inte annat än att bli arg. Må antipiratbyrån bli nedlagd (eller få en hejdundrande upprättelse om de är falskeligen anklagade).

😉😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha! 😉

Jag har för mig att något liknande hände för något år sedan, att Antipiratbyrån hade pirat-program på deras servrar.

Men då var inte disskutionen aktuell och det rann ur sanden ganska snabbt.. =P

Link to comment
Dela på andra sajter

miren (oregistrerad)

Mmm, det är rätt vansinnigt det där.

Även om man inte alldeles blint ska lita på någon part så känns det inte så rimligt att Bahnhof sitter o totalt fantiserar ihop det dom skriver i sin rapport.

Det som dessutom talar för att APB verkligen gjort det de anklagas för, att själva ha betalt hårdvara och själva fyllt den med upphovsrättsskyddat material, är att utfallet(polisanmälan) är just deras core business...

Intressant att APB ligger lite lågt nu, luktar "Vi måste gå igenom det här med våra jurister" för mig. Samröret med infiltratören är svårt att dölja, och vad han måste ha gjort för att kunna komma åt all info är ju inte heller så mickrande. Slutsatsen bli inte så mycket annorlunda än att dom faktiskt har varit o cyklat på heeelt fel äng. Ska bli kul att se vad dom beslutar sig för att kontra med.

Och vad är taktiken med att inte ta bort sin hackade hemsida??

Ställer mig också rätt frågande till varför den där Quislingen skulle ha lämnat ifrån sig loggar som talar till hans nackdel, verkar helt befängt, nästan inte troligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka jävla svin, hoppas någon sätter dit dem rejält.

Passande vore ju om Pontén skulle agera försvarsadvokat åt APB, då skulle han försvara en sak han tidigare försökt förhindra 😄

En riktig barnstuga är vad det är...

The Mr... 🙂

Edit: Stavfel

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte säker på att APB är så f*cked p.g.a detta. Även snutar som jobbar "undercover" och infiltrerar kriminella nätverk tvingas ju hänga med på brottsbanan inom vissa gränser. Dock är inte APB någon myndighet, vilket Ponténpannan verkar tro.

Den bäst sammanfattande artikeln jag läst om pirathärvan stod Håkan Ogelid på ComputerSweden för i veckan:

http://computersweden.idg.se/ArticlePages/...0_CS149.dbp.asp

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte säker på att APB är så f*cked p.g.a detta. Även snutar som jobbar "undercover" och infiltrerar kriminella nätverk tvingas ju hänga med på brottsbanan inom vissa gränser. Dock är inte APB någon myndighet, vilket Ponténpannan verkar tro.

Den bäst sammanfattande artikeln jag läst om pirathärvan stod Håkan Ogelid på ComputerSweden för i veckan:

http://computersweden.idg.se/ArticlePages/...0_CS149.dbp.asp

Har du webbkoden till den artikeln,det krävdes en sådana

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...