Jump to content
Annons

Studiomöbler


Bone

Recommended Posts

Hallå

Har suttit och kollat lite efter studiomöbler på www och hittat ett par hyfsade sajter. Enda nackdelen är att det är svindyrt överallt. Men jag antar att det inte går att komma undan de höga priserna. Tänkte bara kolla om ni har några att fylla på med.

Ni får gärna också komma med förslag om vart man kan köpa billigt material. Om man skulle vilja bygga själv. Är medveten om att det finns rackprylar hos Clas Ohlson och ELFA. Men ni kanske har fler tips?

Företag jag hittat:

Argosy:Helt sinnessjukt dyrt

Musik produktiv:Helt okej

Omnirax

Quik-lok:Helt okej

EDIT: Hittade även något privatsnickeri men tänkte att det inte var någon idé att ta med det här. Antar att de har helt overkliga priser (inga priser angivna på deras sida).

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

satan vad fräckt, du har hittat ganska snygga möbler där du 😄..

mitt förslag är att du hittar nått som passar dig, och sedan snickrar ihopp ett själv 😄.. borde inte vara allt för svårt (å dessutom ganska kul)

men det finns säkert några finstudiomöbler lite billigare också 😄

ska du ha dom till en stor studio, eller en liten hemmastudio?

Link to comment
Dela på andra sajter

En extremt liten hemmastudio, är egentligen helt onödigt men jag är så less på att allting är utspritt. Så att när man ska spela in nåt så måste vrida rack och sitta i obekväma ställningar för att kunna ratta ljud osv (dagens i-lands problem?). Helt enkelt jag är less på att få kabel-vallningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

men dåså, bygg eget!

mät ut exakt vad du vill ha för mått, åk sedan till en brädgård, och be dom såga till en passanda skiva till dina mått, köp några bordsben på IKEA, sen köper du något att ställa racken i, eventuellt bygger det själv.

det nuvarande bordet jag använder, har jag snickrat ihop lite själv, av lite skivor å så som jag hittade på IKEAs fyndhörna 😄..

en bild på hur jag har det just nu

men jag flyttar snart, å då ska jag få ett rum till att bygga studio av, så kommer förhoppnigsvis bli bättre 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag funderar definitivt på att bygga ett eget. Har en polare som är slöjdlärare och som får använda slöjdsalen på universitetet och ta virke billigt. Tror att det får bli så. Måste bara få tummen ur och göra en ritning. Så här ser det ut hemma hos mig nu.

1 en skiss av rummet. Inte så bra rum för inspelning och lyssning, men vi har inget annat rum som jag kan ha. (är en klädkammare under trappen i vår hall)

2 Hur det ser ut nu. Med "gudarna" bakom monitorn. Med mitt snabbbyggda skrivbord (notera den extremt korkade högtalarplaceringen)

3. Min nödlösning för rack aw4416 och fw 410.

P.S vågar inte lägga upp de här i "visa din studio" tråden. Man får ju prestationsångest av den tråden 😄

*edit* tog bort bilderna

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har bland annat byggt ett rack av följande Quiklok-delar:

QL-RS510, QL-RS514 och QL-RS512. Tillsammans 34 HE på hjul, snyggt vinklat, stabilt och lättjobbat.

Behöver man inte så många platser kan man t ex ta de två förstnämnda, blir lägre bara 24 HE på hjul. Men minst lika lättjobbat och flyttbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...