Jump to content
Annons

Addictive drums & Windows 8?


Fopster

Recommended Posts

Hej

Efter mycket googlande & youtubande har jag bestämt mig för att köpa Addictive drums. Jag har en PC med windows 8. Är det någon som vet om Addictive drums kan installeras med win8? Eller är enda alternativet att köpa AD direkt från XLN's hemsida och ladda ner programmet istället för att köpa det från hyllan i butik?

Mvh

Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

jag hoppar in i denna konversation. jag är ganska noob på addictive drums och alla studio program och sånt.

det jag undrar är om man kan ändra bpm i dom färdiga trummkompen i ad?

jag vet att detta inte hör till topicen men ad dök upp och t¨nkte slippa starta ny tråd. =) kan någon hjälpa?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hoppar in i denna konversation. jag är ganska noob på addictive drums och alla studio program och sånt.

det jag undrar är om man kan ändra bpm i dom färdiga trummkompen i ad?

jag vet att detta inte hör till topicen men ad dök upp och t¨nkte slippa starta ny tråd. =) kan någon hjälpa?

Off the top of my head - både ja och nej. Du kan bara dubbla och halvera tempot i AD's GUI (+ något till möjligen). Men om du drag 'n' dropar in ett specifikt parti från AD på ett track i din DAW så följer den ju det tempot, så det är ingalunda bundet på det sättet.

Redigerat av JohnRick
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...