Ludwig Koz Postat 18 februari 2013 Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 (redigerat) Hej, I december köpte jag ett par studio-monitorer och var väldigt glad över att äntligen få en någorlunda lyssning i mitt rum. Efter cirka två veckor började den ena högtalaren att bete sig konstigt och jag ringde till butiken där jag köpt produkten, fick till svar att jag skulle lämna in monitorerna på serivce. Sagt och gjort. Nu har det gått 5 veckor sedan jag lämnade in monitorerna och jag har både ringt och mailat butiken, har fått till svar att serviceföretaget har så mycket att göra nu och att det tydligen är kö. Jag ringde i veckan och frågade om dom visste på ett ungefär när monitorerna skulle komma tillbaka och fick till svar, "hur lång är en orm?". Ha, det var tusan det vidrigaste svaret jag kunnat tänka mig. Nu är jag så irriterad och undrar om det på något sätt skulle kunna gå att få tillbaka pengarna. Vill inte under några omständigheter stödja en sådan butik. Tack /LK Redigerat 18 februari 2013 av Ludwig Koz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 18 februari 2013 Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 Förutom garantin, kan man väl reklamera produkten ? och då tror jag man får välja mellan att få pengarna tillbaka eller få en ny produkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ludwig Koz Postat 18 februari 2013 Trådstartare Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 Är det möjligt att ringa och säga att jag vill reklamera produkten nu och att jag vill ha pengarna tillbaka? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 18 februari 2013 Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 Är det möjligt att ringa och säga att jag vill reklamera produkten nu och att jag vill ha pengarna tillbaka? "Om det som du har köpt är trasigt kan du säga åt säljaren att säljaren ska laga det du köpt. Det ska inte kosta dig något att få det lagat. Du kan också be att få byta mot en ny. Det ska inte heller kosta dig något. Du har rätt att välja mellan att laga eller byta varan. Om säljaren tycker att ditt val kostar säljaren mer kan säljaren få välja mellan att laga eller byta. Om säljaren lovar att laga det som du köpt ska det inte ta allt för lång tid. Säljaren kan försöka laga felet två gånger. Om det fortfarande är fel på varan efter det har du rätt att häva köpet." Från konsumentverkets hemsida. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 18 februari 2013 Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 Be att få tala med butikschefen. Var trevlig, men stå på dig och KRÄV att du får nya monitorer. Så lång tid ska det inte behöva ta. Det borde ligga i butikens intresse att hjälpa dig. Går de inte med på detta, be att få häva köpet. Funkar inte det heller, reklamera. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 18 februari 2013 Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 Du kan alltså bergära att få en NY direkt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ludwig Koz Postat 18 februari 2013 Trådstartare Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 (redigerat) Så jag borde vända mig till exempelvis butikschefen och be att få häva köpet? Redigerat 18 februari 2013 av Ludwig Koz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MRS8 Postat 18 februari 2013 Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 Tycker att du ska begära att få ett par nya eftersom det tar så lång tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ludwig Koz Postat 18 februari 2013 Trådstartare Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 Det är löst nu, någon får gärna ta bort tråden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 18 februari 2013 Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 Det är löst nu, någon får gärna ta bort tråden. Vore ju kul om du kunde bjuda på hur det löste sig?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 18 februari 2013 Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 Precis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MRS8 Postat 18 februari 2013 Anmäl Dela Postat 18 februari 2013 absolut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.