Jump to content
Annons

Kan man begära pengarna tillbaka?


Ludwig Koz

Recommended Posts

Hej,

I december köpte jag ett par studio-monitorer och var väldigt glad över att äntligen få en någorlunda lyssning i mitt rum. Efter cirka två veckor började den ena högtalaren att bete sig konstigt och jag ringde till butiken där jag köpt produkten, fick till svar att jag skulle lämna in monitorerna på serivce. Sagt och gjort.

Nu har det gått 5 veckor sedan jag lämnade in monitorerna och jag har både ringt och mailat butiken, har fått till svar att serviceföretaget har så mycket att göra nu och att det tydligen är kö. Jag ringde i veckan och frågade om dom visste på ett ungefär när monitorerna skulle komma tillbaka och fick till svar, "hur lång är en orm?". Ha, det var tusan det vidrigaste svaret jag kunnat tänka mig.

Nu är jag så irriterad och undrar om det på något sätt skulle kunna gå att få tillbaka pengarna. Vill inte under några omständigheter stödja en sådan butik.

Tack

/LK

Redigerat av Ludwig Koz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det möjligt att ringa och säga att jag vill reklamera produkten nu och att jag vill ha pengarna tillbaka?

"Om det som du har köpt är trasigt

kan du säga åt säljaren

att säljaren ska laga det du köpt.

 

Det ska inte kosta dig något att få det lagat.

 

Du kan också be att få byta mot en ny.

Det ska inte heller kosta dig något.

Du har rätt att välja

mellan att laga eller byta varan.

 

Om säljaren tycker att ditt val

kostar säljaren mer

kan säljaren få välja mellan att laga eller byta.

 

Om säljaren lovar att laga det som du köpt

ska det inte ta allt för lång tid.

Säljaren kan försöka laga felet två gånger.

Om det fortfarande är fel på varan efter det

har du rätt att häva köpet."

Från konsumentverkets hemsida.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Be att få tala med butikschefen. Var trevlig, men stå på dig och KRÄV att du får nya monitorer. Så lång tid ska det inte behöva ta. Det borde ligga i butikens intresse att hjälpa dig. Går de inte med på detta, be att få häva köpet. Funkar inte det heller, reklamera.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...