Jump to content
Annons

Kopiera över inställningar från ett projekt till ett annat Cubase 5?


belsebub

Recommended Posts

Annons

I de flesta pluggar,(kanske alla) så kan du spara din inställning för just den pluggen. I olika namn. Brukar i princip alltid vara i övre vänstra hörnet, Save.

Sen vet jag inte om det går att spara allt man har i hela kanalen? kanske funkar det också, vet att det går i logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast är att från början spela in alla låtar i samma projekt. Det går att kopiera mixerinställningar kommer dock inte ihåg hur det ser ut i femman.

smart. Det är ju dock en massa annat skit som följer med då, som automationer och allt till mastring och liknande på masterbussen. Men detta ska jag tänka på om jag har liknande sättning och ska spela in.

Link to comment
Dela på andra sajter

I de flesta pluggar,(kanske alla) så kan du spara din inställning för just den pluggen. I olika namn. Brukar i princip alltid vara i övre vänstra hörnet, Save.

Sen vet jag inte om det går att spara allt man har i hela kanalen? kanske funkar det också, vet att det går i logic.

Tack, vad enkelt 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

smart. Det är ju dock en massa annat skit som följer med då, som automationer och allt till mastring och liknande på masterbussen. Men detta ska jag tänka på om jag har liknande sättning och ska spela in.

Höll på sådär förr, med en låt per projekt. Numera kör jag alltid in allt i samma projekt då det underlättar enormt vid mix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det inte att spara alla inställningar som en "Template"? Så kan du öppna den när du startar nya låtar

(så var det väl i gamla versioner av Cubase). Har för mig att rubbet sparas då: kanaler, pluggar m.m.

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Har också letat efter samma sak. I tidigare versioner av Cubase fanns det en "copy channel"-knapp i vänstra hörnet (tror jag) på kanaldialogrutan. Saknar den något enormt. 🙁

Det finns allt ännu. Gå in på mixern och högerklicka på den längst ner så får du upp det alternativet har jag för mig om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är det för enkelt... Lösningen var att markera spåret, öppna fönstret för kanalen och sedan trycka ctrl + c. Öppna sedan fönstret till det spår du vill kopiera inställningarna till och tryck ctrl + v. Voila! Alla inställningar och pluggar kopierade!

Edit: stavning..

Redigerat av everlastingrecords
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...