Jump to content
Annons

Nån som skaffat sig N.I SessionHorns?


Farmer Boy

Recommended Posts

Jag behöver bra brass för demoproduktioner och undrar om någon skaffat sig nya SessionHorns. Såvitt jag kan se kan man inte köra en demo på denna och deras egna ljudexempel är ju inget vidare, men jag tror ändå att det kanske kan funka om man jobbar lite med ljuden. Någon som har testat? Priset känns ju helt rätt iaf:-)

/Farmer Boy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

i sista ljudexemplet på Session Horns (what we had in mind) tycker jag det låter acceptabelt, men vissa andra exempel låter ju ruskigt syntiga. Chris Heins saxar i första exemplet (bedroom fight) låter dåliga tycker jag, men klangen i soulblåset i "Funk a la compact" känns kanske aningens mer levande än SH's.

svårt...Är Chris Heins lättjobbat?

Redigerat av Farmer Boy
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Vir2 Mojo, som jag är mycket nöjd med och gärna kan rekommendera. 🙂

http://vir2.com/instruments/mojo-horn-section

Jag har också AMG Kick Ass Brass, som är lite enklare och funkar bra som komplement lite i bakgrunden, men inte har kontrollmöjligheterna som finns hos Mojo.

http://www.amg-software.com/amgkickassbrass/kabresources/kab.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Vir2 Mojo Horns som Claes tipsar om ovan är också svinbra. För att återknyta till huruvida Chris Hein's Horns är lättjobbat är det väl mest hur van man är vid Kontakts gränssnitt. Både Hein och Mojo ligger i Kontakt. Och Session Horns också då'rå. Kanske lite svårare att få kläm på alla artikulationer i Mojo dock och kunna spela dem i realtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Jag har session horns men har inte använt den "rättvist" än..

Jag använder i huvudsak Brass och Winds ifrån VSL och har hittills bara kopierat midit ifrån vsl-instrumenten och klistrat in det på en instans av session horns. Och det är ju givetvis inte rätt sätt att bedöma kvaliteten på biblioteket.

Jag ska såklart testa att programmera session horns ifrån scratch i något projekt och kan återkomma då om du inte redan köpt det, men som komplement till VSL låter det väldigt bra.

Jag köpte faktiskt SH i huvudsak för crescendot, vilket jag tycker den gör lysande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...