Jump to content
Annons

Ser konstigt ut.


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Inga problem här varken på Galaxyn eller Firefox på PCn.

Däremot kan det ibland om ett objekt är väldigt brett bli lika breda skrivfält på den sidan. T.ex. en bild som inte har skalats ned korrekt.

samma här. Kör Opera i Galaxyn. Fungerar förbannat bra. Leve Android 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det har hänt ett antal gånger där sidan blivit så bredd att man får scrolla för att kunna läsa. De betalar nog väldigt bra annonsörerna för det. :rolleyes:

Sen när forummedlemmar önskat något så har det oftast inte hänt något alls. Men de betalar inte reklampengar. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Som en del av er konstaterat så har vi ökat bredden något på forumet. Detta för att få utrymme för en del nya annonser, samt förbereda för en viktig forumuppgradering.

Dock kommer vi att försöka trimma sidan så den minskar i bredd igen - vi är mycket måna om att sidan ska vara enkel och tydlig för er forummedlemmar.

Snart kommer vi också bland annat införa en ljud-uppspelare under "Låtkritik", så ni inte behöver ladda hem ljudfiler för att lyssna på varandras musik. Ni kommer också kunna variera hur sidans skal kommer att kunna visas, och en hel del andra trevliga nya tjänster och förbättringar!

När det gäller annonser så är vi glada och stolta över att många företag vill annonsera hos oss, och för er en chans att ta del av bra erbjudanden på produkter och tjänster. Vi gör själva också en del annonsering på forumet för speciella prenumerations-erbjudanden, seminarier, specialnummer med mera, som ni riskerar gå miste om, om ni väljer bort att se annonser. Självklart är annonsintäkter också enormt viktigt för att kunna driva och utveckla vår tidning och Studio forum.

Jag och Mats Stålbröst (chefredaktör) vill att forumet ska vara så bra och givande som möjligt, och det är viktigt med era synpunkter för att göra det bästa av det! Ni får mer än gärna mejla mig era åsikter - jag läser och svarar på alla mejl:-)

Bästa hälsningar,

Andreas Hedberg

Projektledare & affärschef, Studio

andreas@studio.se

Link to comment
Dela på andra sajter

screenshot.jpg

Det känns ganska så basic att siten ska fungera utan sidoscroll för användare med upplösning på 1280x1024, då det är en väldigt vanlig upplösning. Det allra bästa vore om siten vore kodad så att designen är flytande och fungerar i alla möjliga olika upplösningar. Den lär exempelvis inte se så bra ut på en iPad eller på en Surface.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kommer vi också bland annat införa en ljud-uppspelare under "Låtkritik", så ni inte behöver ladda hem ljudfiler för att lyssna på varandras musik.

Bra! Det vore också smidigt om forumet hanterade soundcloudlänkar som den gör med youtubelänkar, dvs bäddar in spelaren i inlägget.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Borde inte prio ligga på att få forumet att se bra ut igen? Det såg bra ut kort innan denna tråd skapades, så någonting har ni uppenbarligen gjort. Kan det inte vara värt att gå tillbaka och gå igenom alla senaste förändringar och hitta felet och åtgärda det? Tycker buggfixar borde ha lite större prio än att anpassa för läsplattor eller fixa SoundCloud-inbäddning.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej!

Som en del av er konstaterat så har vi ökat bredden något på forumet. Detta för att få utrymme för en del nya annonser, samt förbereda för en viktig forumuppgradering.

Så det är därför sidan hänger hela tiden?exempelvis om jag scrollar ner på sidan så måste jag starta om safari... skriva inlägg fukar bara i bland, vissa gånger är det bara vitt där man ska skriva....(detta händer inte på andra sajter)

nu funkade det iofs att skriva...

Edit: det är inte safari som hänger sig, det funkar felfritt fast sajten inte funkar. altså även om sudioforum är dött så kan jag gå in på en annan sajt utan att starta om safari.

Redigerat av adrumdrum
Link to comment
Dela på andra sajter

En uppgradering senare och det finns fortfarande en sidoscroll i min Mac med upplösningen 1600x900. Dom stackare som inte har widescreen-skärmar har det ännu värre. Härligt hur ni tar till er av kritik.

Nästan vilket forumtema som helst erbjuder dynamisk bredd. Och även om ni envisas med fast bredd så kan jag tycka att man isåfall ska anpassa sidan efter den allra vanligaste upplösningen, inte efter någon påhittad fjant-upplösning.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...