Jump to content
Annons

Inear - frekvenser


mietek

Recommended Posts

Tänkte skaffa Shure PSM 200 men undrar lite över de olika versionerna.

Enligt dokumentationen står det "R8 (800-814) MHz Europe" och "Q3 (748-784) MHz France, Australia"

men då R8 verkar slut hos tysken kollade jag musikbörsen och de verkar bara sälja Q3:

http://www.musikbors...ure%20psm%20200

Säljer de något som inte är avsett för europa eller är det helt enkelt skitsamma?

Vet väldigt lite om just detta.

Edit: Kommentarer om själva systemet och hurvida det är bättre eller sämre än andra undanbedes, har inte riktigt tid med det.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tvärtom, R8 (800-814) får du inte tillstånd från PTS att använda i Sverige, så börsen säljer det du får använda här.

800MHz-bandet är utrymt i Sverige, med undantag för 823-832 MHz samt 863-865 MHz som är licensfria.

(Du vill ju helst slippa att din InEar störs av 4G-mobiler och mobila bredband i lokalen. 😉 )

Tänkte du skaffa tillstånd? Eller skaffa en sändare som ligger på de licensfria frekvenserna? Jag avråder starkt från att handla radiosändare från tysken innan du vet vad som behövs för att det ska funka smärtfritt.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst, tack Chrunch.

Men om jag bara beställer samma (Q3) från tysken ska det väl inte vara nån skillnad på grejerna? Nästan en tusing billigare nämligen..

Skulle vara om det inte följde med någon adapter bara för att det är franskt system då!?!?!?

Men va fan, Det är ett Shure!

Köper du från tysken så är det ju svenskar som hanterar din order.

Hugget som stucket och en tusenlapp är mycket pengar.

Piiiz!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...